  • 151. Data: 2018-09-09 16:23:52
    Temat: Re: Budowa basenu/stawu kąpielowego
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 7 Sep 2018 17:44:43 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Skrajne warunki -> mieszkanie 150k pln (czyli super tanie jak na zapewne
    > miasto w którym jest jakaś sensowna uczelnia), wynajem 3000 pln (czyli
    > bardzo drogo). Przy
    > wynajmie w 3 osoby = 1000 pln / osobę * 5 lat * 12 mcy = 60k pln. W swoim
    > mieszkaniu trzebaby i tak płacić czynsz ~500 pln więc pewnie różnica
    > wyszłaby bliżej 30k pln VS 150k pln :-) No nijak w 5 lat to się nie może
    > zwrócić. Acz oczywiście lepiej płacić za swoje niż komuś.

    A "na swoim" niby czemu nie mogą mieszkać w trójkę?

    Jeśli dwie pozostałe też zapłacą po 1000zł i odejmiesz 500zł czynszu, to po
    5 latach odzyskałeś 90k (minus podatek). Czyli mieszkanie kosztowało 60k.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 152. Data: 2018-09-09 20:27:00
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 08 Sep 2018 22:35:58 +0200, Sebastian Rusek wrote:
    > No to zależy od tego co mieści się w słowie "szkoła", bo jeśli byłaby to
    > instytucja z mojej alternatywy numer jeden to podejrzewam, (...)

    Gdyby tak było, to nie byłoby w ogóle mowy o "pisaniu usprawiedliwienia",
    ani tym bardziej o tym że "jeśli dzieciak kumaty to nadrobi".

    Mateusz

  • 153. Data: 2018-09-10 10:46:24
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Wrzesień w szkole jest kluczowy z wielu powodów:
    >
    > 1. wybierana jest trójka klasowa (niektóre dzieci chcą działać)
    > 2. ustalane jest "siedzenie w ławkach"  - zależne mocno od rocznika
    > 3. w przypadku pierwszaków zachodzi wtedy "aklimatyzacja" - wyrywając
    > dziecko w tym okresie dodajesz mu sporego stresu, przyjdzie do w miarę
    > zgranej klasy i będzie "obcy"
    > 4. są zapisy na przedmioty/zajęcia pozalekcyjne
    > 5. i wiele innych

    Ja jako uczeń to jeszcze chociażby chciałem być na wszelkich lekcjach
    organizacyjnych, czyli wszystkich pierwszych. Bo bardzo wielu rzeczy,
    zasad itp. się wtedy człowiek dowiadywał, których potem nikt oczywiście
    zwykle nie umiał przekazać z kolegów/koleżanek.
    Więc tak, zdecydowanie, jak już miałem być nieobecny, to wolałem w
    każdym terminie, ale nie w pierwszych dwóch tygodniach września.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 154. Data: 2018-09-10 11:26:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 września 2018 10:46:23 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > Więc tak, zdecydowanie, jak już miałem być nieobecny, to wolałem w
    > każdym terminie, ale nie w pierwszych dwóch tygodniach września.

    Się czepiliście tego września i początku roku - a wyjazd może być 20-27
    września np. jak już jest po wszystkim i dzieci zaaklimatyzowane ;)
    Argument aklimatyzacji w pierwszej klasie - jak najbardziej rozumiem i
    tu też bym olał wakacje. Ale każdy kolejny rok - bez problemu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 155. Data: 2018-09-10 17:39:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 11:26 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

> [...]
    > Argument aklimatyzacji w pierwszej klasie - jak najbardziej rozumiem i
    > tu też bym olał wakacje. Ale każdy kolejny rok - bez problemu.

    Tutaj się zdecydowanie różnimy - w życiu bym sobie na to nie pozwolił.
    Nie chodzi wcale o to, że dziecko będzie miało jakieś zaległości -
    zdarzają się przecież choroby dłuższe niż te przykładowe wakacje i
    dzieciak nadgania materiał. Chodzi o wychowanie, priorytety i podejście do
    obowiązków w szkole i w późniejszym życiu.
    Wiem, wiem - dla Ciebie to niewola i w ogóle ...

    TG