  • 81. Data: 2018-09-05 17:39:06
    Temat: Re: Budowa basenu/stawu kąpielowego
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-09-07 o 10:54, Kżyho pisze:

> [...]
    > co potrafiła doskonale, to nadzierać się w niebogłosy, jak tylko miała
    > dłużej gdzieś w podróży być czy jechać więcej jak 40 minut w foteliku.
    > Teraz mamy 4-miesięczną drugą i już była na zlocie, na wakacjach w
    > Bieszczadach (jazda przez całą Polskę, choć podzieliliśmy na dwa dni),
    > na weselu, koncertach - rzeczy, które były nie do zrealizowania w tym
    > wieku z pierwszą córką.
    > Nawet nie chcę sobie wyobrażać podróży z pierwszą córką samolotem. Nawet
    > teraz (ma 3,5 roku) mocno jeszcze bym się zastanawiał, bo nad nią

    To samo mialem z moim najmlodszym jak byl maly. W tlumie ludzi
    wiedzialem gdzie jest zona z wozkiem, bo ciagle sie darl.

    Pozdro.. TK

  • 82. Data: 2018-09-05 17:43:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 14:12 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    > A wystarczy kawałek dalej pojechać do Portugalii i już jest połowę taniej
    > niż w Hiszpanii i tyle samo taniej co nad polskim morzem.

    Portugalia u mnie odpada przy "morświnowaniu" bo ma zimny ocean i parówę w
    lipcu/sierpniu jak w PL czy Chorwacji. Jedynie skrajne południe jest
    znośne.

    > Polskie morze
    > jest tanie? Chyba właśnie jak nie lubisz restauracji. Mrożona smażona
    > ryba na kilkudniowym oleju - danie dla dwóch osób z piwem to koszt
    > rzędu 120-140 pln w podrzędnej knajpie. To dla mnie jest drogo :-)

    > Piwo w knajpie na klifie w Portugalii z widokiem na ocean jest za 1Eur.
    > Nad polskim morzem z widokiem na spacerujące Grażyny i Januszy 12 pln.
    > pozdr.

    Wyciągasz skrajności i porównujesz nieporównywalne. Prawda jest taka, że
    za piwo duże (0,5l) w Portugalii płaci się podobnie jak gdzie indziej -
    2-7 EUR w zależności od regionu. Za 1 EUR kupisz litr piwa ale w sklepie -
    nad oceanem w turystycznej miejscowości zapłacisz 5 EUR. W restauracji jak
    pójdziesz z 5 osobową rodziną zostawisz 100-150 EUR (za podstawowe dania,
    bez szaleństw). Dodatkowo w Portugalii mają zwyczaj nastawiania przed
    daniem głównym sporo przystawek, które są płatne. Jak ktoś niezorientowany
    to się może zdziwić.
    Co do czystości restauracji - wszędzie jest podobnie, wszędzie znajdą się
    skrajne przypadki. Często za granicą dostawałem, nieświeże, niedopieczone
    mięso, nieświeże ryby, brudne sztućce - czy to Polska czy Francja, tak
    samo trzeba uważać.

    TG

  • 83. Data: 2018-09-05 17:47:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 22:29 Maniek4 <S...@o...pl> pisze:

    > W Hiszpanii jest taki problem, że jak
    > się trafi na ciepły prąd, to i przez tydzień potrafią galarety
    > leżeć na plaży i o kąpieli można tylko pomarzyć.

    Ja na otwartym morzu przez tyle lat jeszcze na nie nie trafiłem.
    Ale byłem parę razy nad Man Menor (słona płytka laguna) i dwa razy
    trafiłem na ich tarło i w efekcie śmierć - na plaży były hałdy złożone z
    ciał meduz.

    > Poza tym nie
    > jest to mój ulubiony kierunek.

    Jasna sprawa, każdy ma jakieś preferencje.

    TG

  • 84. Data: 2018-09-05 18:04:30
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-09-07 o 11:13, Adam Sz. pisze:

    > Nigdzie nie napisałem że WSZĘDZIE za granicą jest taniej :)

    No to trzeba bylo pisac, ze w zagranicznych pipidowach, gdzie nie
    wszystko sie sprzedaje dwa tygodnie przed wylotem.
    Czemu akurat mam leciec do Portugalii, jak chce na Sycylie, Monaco, Wenecji?

    > Od tego masz chyba coś w głowie żeby poszukać. Polskie morze to jedna wielka
    > patologia - zaczynając od prywatnych kwater, przez hotele, restauracje,
    > parawany na plażach, kończąc na odpustowym klimacie. Szkoda.

    > Spokojnie, to nie była moja ostatnia podróż w życiu, na wszystko przyjdzie
    > czas :-)

    Ja wiem dlaczego. Nie bylo last minute. Moze w przyszlym roku.. :-P

  • 85. Data: 2018-09-05 18:07:31
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-09-07 o 10:48, Lisciasty pisze:

    > Wenecja to jakaś patologia jest. Byliśmy w Rzymie, kawa w kawiarni
    > na może nie głównej ulicy ale i nie na zadupiu, 1,5EUR, taniej niż
    > w Polsce. I to taka normalna kawa, espresso było chyba za euracza...

    Wbrew pozorom Rzym wcale nie jest drogim miastem.

    Pozdro.. TK

  • 86. Data: 2018-09-05 18:35:20
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-09-07 o 11:49, Adam Sz. pisze:

    > Nigdy z lastminuta nie leciałem, nie wiem o czym piszesz :D

    W takim racie nie wiem jak Ty latasz. Raz piszesz, ze znalazles komus
    Turcje, kupe ludzi tak robi itp. Po co o tym pisac, jak tak sie nie robi?

    > Wenecja, Sycylia - tam akurat są najtańsze z możliwych loty w każdym
    > praktycznie terminie ;)

    Co z tego, ze loty sa tanie? Mam spedzic tydzien w samolocie? Lec i
    przezyj za 1500/2 osoby w 4* hotelu z wyzywieniem.

    > Latam 4-5 razy do roku - spokojnie Maniek, uspokój nerwy :D

    Nerwy?

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2018-09-05 18:38:44
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-09-07 o 11:27, Adam Sz. pisze:

    > Było wziąć na ręce i pokazać trochę świata zamiast słuchać jak się
    > w wózku drze :D

    Zeby to bylo takie proste.

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2018-09-05 18:49:16
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-09-07 o 11:26, Adam Sz. pisze:

    > Może tak, może nie. Dziecko które przez pierwszy rok widzi tylko swoje
    > łóżeczko, bo rodzice boją się z nim wyjść na dwór - raczej na pewno będzie
    > reagować płaczem jak się go nagle zabierze samochodem na wczasy :-)

    A moze po prostu masz wyjatkowo grzeczne dziecko. I na tym wypadaloby
    poprzestac. Nie trzeba zaraz sugerowac, ze reszta swiata to idioci
    trzymajacy calymi dniami dzieci w lozkach. Nie znam i nie znalem nikogo,
    kto bylby tak stukniety w leb. Moze na Slasku jest inaczej.
    Moj ostatni darl sie w wieku dwoch miesiecy, setki kilometrow od domu.
    Starszy przesypial kilka godzin na morskiej plazy w cieniu w wieku
    trzech miesiecy. Najstarsze to juz nie pamietam, ale jako jedyna budzila
    sie kilka razy w nocy. Jedno nie podobne do drubiego w zaden sposob.

    Pozdro.. TK

  • 89. Data: 2018-09-05 19:17:59
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-09-07 o 11:14, Adam Sz. pisze:

    > Dla mnie nie - ale kolega Tomasz twierdzi, że większa część społeczeństwa
    > właśnie tak spędza urlop. Z tym, że o tym, gdzie lecą - wiedzą rok wcześniej,
    > a nie 3 dni :-)

    Zakladajac prace na etacie a wiekszosc pracuje na etacie to pewnie tak
    to wyglada. Nie ma niczego zlego w planowaniu czegos ciekawego na rok
    wczesniej. A jesli wyprawa wymaga dodatkowego sprzetu, czy innego
    przygotowania to tym bardziej. Ja prawde mowiac nie wyobrazam sobie
    lezenia w jednym hotelu tygodnia czy dluzej. Po trzech dniach takiego
    schematu mam zwyczajnie dosc. Ale faktem tez jest, ze rok nie zdarzylo
    mi sie przygotowywac. Zawsze decyzje zapadaja kilka tygodni przed
    wyjazdem. Zdecydowanie preferuje kilkudniowe wypady, niz znudzenie sie
    okolica. Nie do przecenienia dla mnie sa weekendowe wyjazdy na Mazury w
    ustronne miejsce kiedy jest pogoda.

    Pozdro.. TK

  • 90. Data: 2018-09-05 19:38:11
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2018-09-07 o 12:49, Adam Sz. pisze:

    > Nie sugeruję ale wielokrotnie spotkałem się z dziwnymi komentarzami od
    > różnych ludzi na temat tego, że 3 m-czne dziecko zabrałem na basen, że
    > półroczne dziecko leci samolotem, że 7m-czne dziecko "zdobyło" jakiś
    > niewielki bieszczadzki szczyt i jakie to nieodpowiedzialne żeby takie
    > małe dziecko przebywało w górskim schronisku itp itd :D Mi to się zawsze
    > wydawało normalne ale widać dla wielu ludzi dziecko powinno przebywać
    > w domu pod kołderką ;)

    W gorach trzeba uwazac na wysokosc tylko. Powyzej pewnej dziecko nie
    powinno dlugo przebywac.
    Ja tez staralem sie nigdy nie ograniczac zycia z powodu dziecka. Ale
    jedno ograniczylo sie samo i to to do czego sie odwolujesz, czyli
    szerokie towarzystwo. Glownie na dluzsze wyjazdy. Od kiedy ja mam
    dzieci, nie jezdzilismy juz tak licznie a od lat jezdzimy praktycznie
    sami. Poza jedna wpadka nad Adriatykiem. Z czasem ograniczaja sie tez
    terminy wyjazdow. Taki wrzesien jak dzieciak dorasta wypada z kalendarza
    miesiecy mozliwych do zagospodarowania. Zostaja wakacje i ferie.

    Pozdro.. TK