  • 61. Data: 2018-09-05 12:41:45
    Temat: Re: Budowa basenu/stawu kąpielowego
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Worek pisaku do filtra to 20 zł na sezon. Co może być tańsze?

    To jaki ten worek duży?

    Nieco ponad 20 zł. kosztuje tona i to płukanego.
    A przy okazji, jeśli ktoś ma maluchy, to można zrobić piaskownicę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 62. Data: 2018-09-05 12:50:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 września 2018 12:41:44 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > To jaki ten worek duży?
    >
    > Nieco ponad 20 zł. kosztuje tona i to płukanego.
    > A przy okazji, jeśli ktoś ma maluchy, to można zrobić piaskownicę.

    Zapytaj za ile tą tone Tobie przywiozą pod dom

  • 63. Data: 2018-09-05 13:47:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-05 o 12:50, Kris pisze:

    > Zapytaj za ile tą tone Tobie przywiozą pod dom

    Nie o to chodzi, przynajmniej w tym przypadku.
    Ciekawi mnie, jaki to worek i o ile droższy w takim razie ten piasek
    workowany. Chyba, że to piasek z jakiejś bonanzy, do przepłukania ;)

    A odnośnie ceny za tonę:
    Żaden problem zapłacić 20 zł. i zapakować na swoje autko ile wlezie,
    choćby i 800kg. Albo i obrócić kilka razy, jak ktoś ma jakieś maleństwo
    typu 207 czy Aygo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 64. Data: 2018-09-05 13:54:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 5 września 2018 13:47:02 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > A odnośnie ceny za tonę:
    > Żaden problem zapłacić 20 zł. i zapakować na swoje autko ile wlezie,
    > choćby i 800kg. Albo i obrócić kilka razy, jak ktoś ma jakieś maleństwo
    > typu 207 czy Aygo.

    Też byłem taki cwany dopóki nie okazało się, że w okolicy kilkudziesięciu
    km dookoła nikt nie bawi się w taki detal i nawet z tobą nie będą gadać.
    Zamawiasz "wannę" z dowozem albo spadaj na drzewo.
    Tyle inwestycji dookoła że pewnie im się nie chce :> Może jak bum
    opadnie to będą bardziej spolegliwi.

    L.

  • 65. Data: 2018-09-05 14:12:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 września 2018 21:40:15 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Polska (nawet nad morzem w sezonie poza patologiami oczywiście) jest
    > bardzo tania. Wystarczy pojechać do Francji czy północnych Włoch aby się o
    > tym przekonać.
    > Taniej w Hiszpanii na pewno nie jest - niż w tym samym standardzie nad
    > polskim morzem.

    A wystarczy kawałek dalej pojechać do Portugalii i już jest połowę taniej
    niż w Hiszpanii i tyle samo taniej co nad polskim morzem. Polskie morze
    jest tanie? Chyba właśnie jak nie lubisz restauracji. Mrożona smażona
    ryba na kilkudniowym oleju - danie dla dwóch osób z piwem to koszt
    rzędu 120-140 pln w podrzędnej knajpie. To dla mnie jest drogo :-)

    Piwo w knajpie na klifie w Portugalii z widokiem na ocean jest za 1Eur.
    Nad polskim morzem z widokiem na spacerujące Grażyny i Januszy 12 pln.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2018-09-05 14:14:03
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > Ciekawi mnie, jaki to worek i o ile droższy w takim razie ten piasek
    > workowany. Chyba, że to piasek z jakiejś bonanzy, do przepłukania ;)

    Tak jest i co zrobisz
    W sobote kamienie szukałem.
    Taki
    https://sprzedajemy.pl/otoczak-drobny-kamien-ogrodow
    y-ozdobny-bielawa-2-a1d299-nr55458298
    W pobliskim składzie jest workowany po 20kg w cenie 22zł/worek. Czyli tona 1100zł.
    Ja potrzebowałem z 200-300kg
    Zadzwoniłem na pobliska żwirownię i tam mają w cenie 55zł/tona. Taki sam kamień. Za
    1200zł gotowi byli przywieźć 20 tonową wannę
    Na szczęście zgodzili się sprzedać mi te 300kg jak sam po to podjadę
    Wywaliłem tylne siedzenia z Multipli, wsadziłem bigbaga i pojechałem
    Dałem 20zł i mogłem sobie naładować ile dam rade.

    > A odnośnie ceny za tonę:
    > Żaden problem zapłacić 20 zł. i zapakować na swoje autko ile wlezie,
    > choćby i 800kg. Albo i obrócić kilka razy, jak ktoś ma jakieś maleństwo
    > typu 207 czy Aygo.

    Nie wszędzie tak się da niestety
    A co do piasku do filtra basenowego to plażowy pewne byłby idealny
    Takiego u nas mogę mieć praktycznie ile zechce za darmo.
    No transport swój trzeba mieć.
    Dwa trzy razy do roku przywożę dwa worki i wymieniam fugi w kostce betonowej.

  • 67. Data: 2018-09-05 14:21:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 września 2018 13:54:15 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Zamawiasz "wannę" z dowozem albo spadaj na drzewo.
    > Tyle inwestycji dookoła że pewnie im się nie chce :> Może jak bum

    To nawet o bum nie chodzi.
    Oni nie chcą aby im się detaliści po żwirowni krecili i przeszkadzali.
    Dlatego sa u nas lokalne składy które biorą piaski, i inne kruszywa z pobliskich
    żwirowni i sprzedają detalicznie. Ale cena za tona wtedy 1100zł a nie 55zł;)
    To samo z kostką granitową.
    Ceny u nas a ceny w Strzegomiu się różnia trochę;)
    Kilka lat temu parę bigbagów ze Strzegomia z kolegą sprowadziliśmy w tamtejszych
    cenach. ale udało się to tylko dlatego że kumpel tirem w tamte okolice jeździł i jak
    miał miejsce na pace w drodze powrotnej to bigbaga tam wrzucił. Tak wiec transport
    nas kosztował dosłownie flaszkę

  • 68. Data: 2018-09-05 14:37:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-02 o 23:14, Budyń pisze:

    > otóż to - basen zeby był uzyteczny to musi miec stosunkowo ciepłą
    > wodę. U mnie dochodzila cos do 30 stopni.

    30 stopni to już za ciepło.
    Osobiście wolę tak nie więcej jak 24-25
    W 15-20 często się kąpałem w rzekach górskich. Jako dzieciak/młodzik w
    jeszcze zimniejszej wodzie, ale po takich kąpielach wtedy miałem
    naturalne rozgrzewki paskiem w domu :) Mieszkałem blisko jeziora i dwóch
    rzek. Bywało, że z kumplami nawet w grudniu się chodziło kąpać, a sezon
    kąpielowy zaczynało się już nawet w marcu-kwietniu jak tylko pierwsze
    słońce przyświeciło i zmusiło do zrzucenia kurtek. Woda co prawda
    jeszcze była zimna jak diabli, ale była frajda. Od dziecka wyrobiłem w
    sobie dużą odporność na taką zimną wodę w której większość ludzi nie
    wytrzymywała dłużej jak 10-15min. i siniała z zimna.
    Bardzo lubię też wieczorne kąpiele. Nie raz w młodości o 22 czy 23
    wieczorem chodziłem popływać na rzekę do której miałem raptem ok.
    50-100m. Nierzadko się pływało nawet do pierwszej w nocy.

    Ogólnie rzecz biorąc wolę zimniejsze wody, bo w takiej wodzie mam dużo
    energii. Potrafię spędzić w takiej wodzie nawet cały dzień. Ciepła woda
    szybko mnie męczy i zniechęca do kąpieli. Woda w basenach miejskich jest
    dla mnie zbyt ciepła, dlatego nie lubię takich basenów.
    Zimą byłem w Bukowinie Tatrzańskiej (Termy Bukovina). Najlepiej się
    czułem w tych zewnętrznych basenach na tarasach bez zadaszenia, gdzie
    woda była najchłodniejsza. Tylko w głowę było nieco chłodno, bo był
    wtedy mróz rzędu poniżej -5 stopni. Miałem tam obydwa baseny do swojej
    dyspozycji. Mało kto tam zaglądał. :) Niestety jest tam zbyt płytko i
    nie da się popływać tak jak lubię. Nawet nie ma 1,5m.

    Marzy mi się więc basen, abym mógł codziennie wieczorem popływać. Nie
    chodzi tu o odpoczynek czy wyjazd, ale o to, żeby mieć kondycję i zdrowy
    kręgosłup. Niestety większość dnia w pracy spędzam przy komputerze.

  • 69. Data: 2018-09-05 14:41:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 13:47, Adam pisze:

> [...]
    > Żaden problem zapłacić 20 zł. i zapakować na swoje autko ile wlezie,
    > choćby i 800kg. Albo i obrócić kilka razy, jak ktoś ma jakieś

    Ja kupuję nie płacąc w ogóle za transport. Skład mam na mojej ulicy ok.
    1km od mojego domu. Przywożą bez dodatkowych kosztów :)

  • 70. Data: 2018-09-05 15:00:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 września 2018 14:21:02 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    żwirowni i sprzedają detalicznie. Ale cena za tona wtedy 1100zł a nie 55zł;)

    Bzdura - przeliczasz jak ktośby kupił w workach 10-20kg. Tu masz np. u mnie
    skład:

    http://phuremix.pl/?i=1&najtansze-kruszywo

    I ceny do 2T i powyżej 2T. Do 6T wożą małym samochodzikiem, powyżej -
    większym ale różnica w transporcie to 100-200 pln.

    Takich składów w promieniu ~15km mam z 20 (tych co znam).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.