  • 31. Data: 2019-01-10 14:48:20
    Temat: Re: Budowa domku - kierownicy robót
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > Poproś o podstawę prawną. Napiszą wtedy numer paragrafu jakim się
    > podpierają. Poszukasz go w Internecie i ocenisz czy dobrze go interpretują.
    > Zorientuj się też ile kierownicy robót biorą za przystawienie pieczątki,
    > bo do tego sprowadzi się ich rola.

    Jestem może zboczony ale nie chodzi o przystawienie pieczątki a o fakt
    wymuszenia obowiązku posiadania zatrudnionego kierownika robót.
    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2019-01-10 14:53:09
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > a tak w ogóle to skąd ci sie wziął inspektor z nadzoru? Polazłes i pytałeś, to cos
    ci tam nagadal, ale to przeciez nie jest wiążące.
    > Wazniejsze jest co tobie w architekturze powiedzą bo to oni ci daja papier.

    Tak ale pozwolenie na użytkowanie daje powiatowy inspektor nadzoru
    budowlanego. Na tym etapie rozgrywa się sprawa.
    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2019-01-10 17:02:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 14:53:36 UTC+1 użytkownik kapitalikk napisał:
    cos ci tam nagadal, ale to przeciez nie jest wiążące.

    > Tak ale pozwolenie na użytkowanie daje powiatowy inspektor nadzoru
    > budowlanego. Na tym etapie rozgrywa się sprawa.
    > Pozdrawiam

    czyli wybudowales dom, zgłosiles do uzytkowania i dostales sprzeciw?

    b.

  • 34. Data: 2019-01-10 17:33:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Jan 2019 12:46:08 +0100, kapitalikk <a...@g...com>
    wrote:
    > w ......... związane z zatrudnieniem, poza kierownikiem budowy,

    Naidinterprerujesz słowo "zatrudnienie". W dzienniku budowy muszą być
    wpisane osoby wykonujące roboty wymagające kwalifikacji i uprawnień
    (elektryka, hydraulika itp) oraz wpisany kierownik który odpowiada
    za buldowe zgodnie z projektem. Nie ma znaczenia jak sprawiasz, że
    znajdą się te wpisy . Napewno zatrudnieniac na etat ich nie musisz.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2019-01-10 17:55:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-01-10 o 17:02, Budyń pisze:

    > czyli wybudowales dom, zgłosiles do uzytkowania i dostales sprzeciw?

    Nie wybudował, tylko chce wybudować.
    Przed przystąpieniem do robót budowlanych/rozbiórkowych musisz
    powiadomić PINB, dostajesz dziennik budowy i od tej pory kierownik musi
    dokonywać w nim wpisów.
    Kierownik budowy w ogóle do wydania pozwolenia na budowę nie jest potrzebny.

  • 36. Data: 2019-01-10 19:02:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 17:55:43 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    > dokonywać w nim wpisów.
    > Kierownik budowy w ogóle do wydania pozwolenia na budowę nie jest potrzebny.

    no ale co to ma wspolnego z kierownikami robót?
    Składajac zawiadomienie o rozpoczeciu dołącza sie oswiadczenie kierownika budowy a
    nie kierownika robót.

    b.

  • 37. Data: 2019-01-10 19:32:12
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    kapitalikk wrote:

    > Czy w związku z tym, że w inspektoratach gdzie dzwoniłem i dostałem
    > odpowiedź, że niepotrzebny jest kierownik robót łamie się prawo?
    >
    > A jeśli się nie łamie to dlaczego u innych się wymaga?

    Koledzy pisza Ci tu bzdury i po chwili dostaniesz metlkiku w glowie.
    Mylisz pojecia. Zapewniam Cie, ze kazdy PINB opiera sie na tych samych
    przepisach.

    Kierownika robót nie musisz zatrudniac, czy spisywac z nim oświadczenie o
    przejeciu danego odcinka robót.
    A wiec abys to zrozumial napisze to wyrazniej:
    Przy rozpoczeciu robót musisz "zatrudnić" kierownika budowy, ktory bedzie
    odpowiadal za calosć robót na danym obiekcie lacznie z odbiorem do
    użytkowania. Kierownik budowy musi Ci zlozyć oświadczenie o przejeciu
    obowiazków kierownika budowy, dolaczajac do tego uprawnienia budowlane i
    przynaleńość np. do Izby Inzynierow Budowlanych, oraz zlożyć oswiadczenie o
    sporzadzeniu BIOZ
    Teraz Ty wypelniasz druk zgloszeniowy rozpoczecia robot, dolaczajac do tego
    wczesniej wspomniane dokumenty kierownika budowy i to skladasz do PINB dla
    danego powiatu. Możesz teraz rozpocząć budowe domu.
    Na etapie budowy domu dochodzi do prac branżowych jak np. Gaz, wod-kan,
    elektryka itd.
    Zlecasz prace np. Wod-Kan, CO (sanitarne) danemu fachowcowi do wykonania. Po
    wykonaniu musi Ci wystawić protokol odbioru tych prac potwierdzony, odebrany
    przez osobe ktora posiada uprawnienia budowlane w danych kierunku, w tym
    przypadku upr. sanitarne (dolacza je do protokolu). Wlasnie ta osoba ktora
    dokonala odbioru tego scisle wydzielonego odcinka prac nazywa sie
    Kierownikiem robót. Kierownik budowy odbierając protokól od kierownika robót
    wpisuje go na pierwsza strone do rubryki Kierownicy robót.
    Tak samo postepuje sie z innymi odcinkami prac np. Gaz, elektryka ...
    Dlatego też tam gdzie dzwoniles, to wszyscy inspektorzy mieli ta sama wiedze
    o odbiorach poszczegolnych odcinkach robot, dlatego tez jedni Ci
    poiwedzieli, ze nie potrzeba zatrudniac Kierownika robot a inni ze trzeba.
    Jedni i drudzy mieli racje, bo fizycznie ich nie zatrudniasz, a jedynie
    wymagasz od wykonawcy odbioru wykonanych prac przez osobe z uprawnieniami -
    czyli Kierownika robot (tak go nazywamy).

    --
    Pozdr.
    T.

  • 38. Data: 2019-01-10 19:45:46
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Twardy wrote:
> [...]
    /.../

> [...]
    > je do protokolu). Wlasnie ta osoba ktora dokonala odbioru tego scisle
    > wydzielonego odcinka prac nazywa sie Kierownikiem robót.

    Zeby bylo jasne, to wykonawca wystawia taki protokol, jesli nie posiada
    takich uprawnien, to poszuka takiego czlowieka, ktory dokona takiego wpsiu
    (kierownik robot) - czyli Ty nikogo nie zatrudniasz, a odbirasz protokoly i
    kopie uprawnien poszczegolnych kierownikow robot. Aby tez bylo jasne to bez
    tych protokolow nie dokonasz odbioru budowy i nie dostanisz pozwolenia na
    uzytkowanie.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 39. Data: 2019-01-10 19:50:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-01-10 o 19:02, Budyń pisze:

    > no ale co to ma wspolnego z kierownikami robót?
    > Składajac zawiadomienie o rozpoczeciu dołącza sie oswiadczenie kierownika budowy a
    nie kierownika robót.

    Prawo Budowlane, art. 42.1

    Inwestor jest obowiązany zapewnić: objęcie kierownictwa
    budowy(rozbiórki) lub określonych robót budowlanych ORAZ nadzór nad
    robotami przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane w ODPOWIEDNIEJ
    specjalności.

  • 40. Data: 2019-01-10 19:59:58
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    nadir wrote:

> [...]
    > budowy(rozbiórki) lub określonych robót budowlanych ORAZ nadzór nad
    > robotami przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane w ODPOWIEDNIEJ

    Mylisz pojecia!
    Nadzór nad robotami ustanawiasz powolujac *Inspektora nadzoru*, a nie
    Kierownika robót.
    Inspektor nadzoru dziala w Twoim imieniu i broni Twoich interesów.
    Ponadto Inspektor nadzoru nie jest wymagany przy malych budowlach jak np.
    budynki jednorodzinne itp.

    --
    Pozdr.
    T.