  • 41. Data: 2019-01-10 20:31:16
    Temat: Re: Budowa domku - kierownicy robót
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-01-10 o 19:59, Twardy pisze:

    > Mylisz pojecia!

    W którym miejscu?

    > Nadzór nad robotami ustanawiasz powolujac *Inspektora nadzoru*, a nie
    > Kierownika robót.

    Nic nie wspominałem o *Inspektorze nadzoru*.

    > Inspektor nadzoru dziala w Twoim imieniu i broni Twoich interesów.
    > Ponadto Inspektor nadzoru nie jest wymagany przy malych budowlach jak
    > np. budynki jednorodzinne itp.

    A czy ja twierdziłem, że jest potrzebny?

  • 42. Data: 2019-01-10 22:07:46
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 10-01-2019 o 14:48, kapitalikk pisze:

    > Jestem może zboczony ale nie chodzi o przystawienie pieczątki a o fakt
    > wymuszenia obowiązku posiadania zatrudnionego kierownika robót.

    Więc poproś na piśmie o podanie podstawy prawnej ich wymogu.

    yabba

  • 43. Data: 2019-01-11 06:30:15
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    nadir wrote:

    > W którym miejscu?

    > Nic nie wspominałem o *Inspektorze nadzoru*.
    /.../

    Nie ja, a Ty podales parag. z PB art. 42.1
    cyt:/
    "ORAZ nadzór nad robotami"
    /cyt

    --
    Pozdr.
    T.

  • 44. Data: 2019-01-11 11:18:00
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    Dziękuję bardzo Twardy

    Twoje wyjaśnienie całkowicie wyczerpuje moje pytania.
    Jest proste i zrozumiałe.
    Dziękuję za poświęcony czas wynikły z rzeczowego opisania tematu.
    Zauważyłem, że moje dociekanie i szukanie bezsensu w interpretacji
    przepisów, w tym zakresie, nie jest zasadne i nie trzeba bezsensownie
    kruszyć kopię. Lepiej moją energię skierować na debilne oprogramowanie
    ZUS (chodzi o Płatnika, w którym muszę się ciągle pałować).
    i jeszcze raz dziękuję
    Nawet nie wiesz ile mi czasu zaoszczędziłeś.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2019-01-11 15:58:57
    Od: nadir <n...@h...org>

  • 46. Data: 2019-01-11 16:16:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-01-11 o 06:30, Twardy pisze:

    > Nie ja, a Ty podales parag. z PB art. 42.1
    > cyt:/
    > "ORAZ nadzór nad robotami"
    > /cyt

    Tylko czy "nadzór nad robotami", to jest samo co powołanie Inspektora
    nadzoru?
    Bo jeżeli tak, to słowo "oraz" w art. 42.1 należy rozumieć jako
    obowiązek powoływania Inspektora nadzoru.

  • 47. Data: 2019-01-11 16:23:23
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    kapitalikk wrote:
> [...]
    > Zauważyłem, że moje dociekanie i szukanie bezsensu w interpretacji
    > przepisów, w tym zakresie, nie jest zasadne i nie trzeba bezsensownie

    Spokojnie, dasz sobie rade ;-)
    Pamietaj, podczas budowy płać za poszczegolne odcinki robot *po*
    *otrzymaniu* *protokolu* z podpisem osoby z uprawnieniami w danym kierunku
    czyli kierownika robót.
    Ja tak zawsze ustawiam swoich klientow i nie maja klopotow przy zakonczeniu
    prac. Zaoszczedzisz sobie trochę nerwow i czasu oraz kasy.

    > i jeszcze raz dziękuję
    > Nawet nie wiesz ile mi czasu zaoszczędziłeś.

    No problem ;-)

    --
    Pozdr.
    T.

  • 48. Data: 2019-01-11 16:41:38
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    nadir wrote:

    > Tylko czy "nadzór nad robotami", to jest samo co powołanie Inspektora
    > nadzoru?
    > Bo jeżeli tak, to słowo "oraz" w art. 42.1 należy rozumieć jako
    > obowiązek powoływania Inspektora nadzoru.

    Nie, nie ma obowiazku ustanowienia inspektora nadzoru (przy malych budowach
    np. dom jedn.).
    A tak na marginesie to potrzeba tyle co jest na tym zdjeciu:
    https://www.fotosik.pl/zdjecie/5015d0dc0b4318f9

    --
    Pozdr.
    T.

  • 49. Data: 2019-01-11 20:02:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 11 stycznia 2019 11:17:58 UTC+1 użytkownik kapitalikk napisał:
    > kruszyć kopię. Lepiej moją energię skierować na debilne oprogramowanie
    > ZUS (chodzi o Płatnika, w którym muszę się ciągle pałować).

    To jeszcze trzeba walczyć z tym szajsem? Kilka lat temu spędziłem nad tym
    kilkadziesiąt dupogodzin a potem pomagałem ludkom za drobną gratyfikacją,
    myślałem że do tej pory już nauczyli się jak taki prosty program zrobić
    bez błędów :>

    Masz może dobrą metodę na migrację bazy z acccessowej na sql? Duża ilość firm
    zamula bazę a nie wiem jak to ruszyć (zaprzyjaźniony księgowy ma problem,
    ja na szczęście nie mam już nic wspólnego z tym syfem).

    L.

  • 50. Data: 2019-01-14 13:25:51
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > Masz może dobrą metodę na migrację bazy z acccessowej na sql? Duża ilość firm
    > zamula bazę a nie wiem jak to ruszyć (zaprzyjaźniony księgowy ma problem,
    > ja na szczęście nie mam już nic wspólnego z tym syfem).

    Ja robię wszystko aby pozostać przy bazie accessowej.
    Jak trzeba to zrzucam do archiwum starych klientów a tylko nowych
    trzymam w bieżącej bazie. Moja baza ma ok 120 MB ale daje radę.