  • 1. Data: 2019-01-07 16:18:54
    Temat: Szerokosc drogi ewakuacyjnej (korytarza klatki schodowej)
    Od: ń <k...@t...sie>

    Myślałem, że 120 cm, a gdy ewakuacja powyżej 20 osób to 140 cm, tymczasem:
    "[...] odwołali się do wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego.
    Ten już znał albo znalazł odpowiednie przepisy, ponieważ doszukał się rozporządzenia
    w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, że
    szerokość drogi ewakuacyjnej ma wynosić co najmniej 80 cm"
    https://bezprawnik.pl/blokowanie-drogi-ewakuacyjnej/
    Czyli 80 cm?
    Czy może ktoś zna sygnaturę sprawy WINB / wyroku sądu administracyjnego?

  • 2. Data: 2019-01-11 22:04:42
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-01-07 o 16:18, ń pisze:
> [...]
    > Czyli 80 cm?
    > Czy może ktoś zna sygnaturę sprawy WINB / wyroku sądu administracyjnego?

    Przepisy są np. tu:

    https://www.arslege.pl/rozporzadzenie-ministra-infra
    struktury-w-sprawie-warunkow-technicznych-jakim-powi
    nny-odpowiadac-budynki-i-ich-usytuowanie/k218/s3078/

    jest tam:

    § 237. Przejścia ewakuacyjne

    10. Szerokość przejścia ewakuacyjnego w pomieszczeniu przeznaczonym na
    pobyt ludzi, z zastrzeżeniem § 261, należy obliczać proporcjonalnie do
    liczby osób, do których ewakuacji ono służy, przyjmując co najmniej 0,6
    m na 100 osób, lecz nie mniej niż 0,9 m, a w przypadku przejścia
    służącego do ewakuacji do 3 osób - nie mniej niż 0,8 m.