  • 11. Data: 2016-02-04 18:26:41
    Temat: Re: Budowa malego domku na plycie fundamentowej
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 18:23:04 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
    > Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał
    >
    > wszystko robiłem sam, od projektu budowlanego (w corelu-draw -to taki jedyny
    > chyba :)), poprzez te prefabrykaty itd. Tylko bloczki betonowe na
    > fundamencie murowali obcy.
    > No ale takie budowanie dobre dla hobbystów :)
    >
    > No właśnie, interesowało mnie jak Ty robiłeś te preabrykaty na ściany,
    > czy zlecałeś jakiejś firmie zrobienie prefabrykatów na podstawie twoich
    > rysunków,
    > czy sam je dłubałeś w garażu?

    w garażu - akurat to jest proste.

    b.

  • 12. Data: 2016-02-04 18:49:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-04 o 18:26, Budyń pisze:

    > w garażu - akurat to jest proste.

    Jaką dokładność i powtarzalność wymiarów uzyskałeś?
    Czy były problemy z poziomowaniem belek stropowych?

    --
    MN

  • 13. Data: 2016-02-04 19:04:59
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał >>

    > Jaką dokładność i powtarzalność wymiarów uzyskałeś?
    > Czy były problemy z poziomowaniem belek stropowych?

    Z tym garażem to on sobie oczywiście robi jaja ale jestem ciekaw co za firma
    to robiła na podstawie takich rysunków.
    Piszesz że robiłeś te rysunki w Corelu.
    Ja robie wszystkie projekty też w grafice wektorowej ale w darmowym Google
    Sketchup.
    Jestem ciekaw czy taka firma wykonawcza akceptowała by rysunki formatu
    Sktchup.

    --
    Tomasz

  • 14. Data: 2016-02-04 19:39:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 19:05:01 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał >>

    > Z tym garażem to on sobie oczywiście robi jaja ale jestem ciekaw co za firma
    > to robiła na podstawie takich rysunków.

    no gwizdne kogos w ucho zaraz
    http://www.budyn.riders.pl/4.JPG tyle przyjechało drewna (wszystkie sciany
    zewnetrzne, bez stropu i wiezby)

    a tak sie robiło, własne prywane dzieci zapedzilem do roboty też - co sie nauczyły to
    ich
    http://www.budyn.riders.pl/1.JPG
    http://www.budyn.riders.pl/2.JPG
    http://www.budyn.riders.pl/3.JPG

    b.

  • 15. Data: 2016-02-04 21:45:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 19:39:07 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > a tak sie robiło, własne prywane dzieci zapedzilem do roboty też - co sie nauczyły
> [...]

    Normalnie brakuje tylko loga IKEA :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2016-02-05 08:02:41
    Od: uciu <a...@g...com>

    Budyń jakie widzisz zalety i wady szkiletora?
    Pytam bo na razie mam działke i wybrałem projekt
    (chyba http://www.studioatrium.pl/projekty-domow/S-GL-975-M
    erlin,978.html )

    I początkowo mylslałem o płycie na to gazobeton 25 + styro(wełna) 20.

    Ale, że goni mnie czas może warto przemyśleć stelaż drewniany?

    Napisz swoją opinie:-)
    Dzięki

  • 17. Data: 2016-02-05 08:23:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 5 lutego 2016 08:02:44 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Budyń jakie widzisz zalety i wady szkiletora?

    wada jest jedna: poniewaz ma małą akumulacyjnosc cieplną latem potrafi sie przegrzac.
    Trzeba tego pilnowac, wietrzyc nocą, w upalny dzien nie otwierac okien.
    W tym nowym bedzie GWC, okna są w cieniu to powinno by dużo lepiej.

    poniewaz to drewniak bedzie trudniejszy w odsprzedazy, ludzie sie kierują modą. Ale z
    kolei gdyby podatek katastralny wszedł to mozna go wycenic mniej. Wada/zaleta :)

    > Pytam bo na razie mam działke i wybrałem projekt
    > (chyba http://www.studioatrium.pl/projekty-domow/S-GL-975-M
    erlin,978.html )

    duzo miejsca na poddaszu sie tam marnuje - trzeba tam chociaz graciarnie zrobic.

    Ale ogóleniej: uwazam ze solary będą taniały wiec budynek powinien miec dach
    ustawiony mniej wiecej na południe z katem 30-45st. To da w przyszlosci mozliwosci
    energetyczne.

    > I początkowo mylslałem o płycie na to gazobeton 25 + styro(wełna) 20.

    dobre rozwiazanie (ale daj styropian, welna nic nie daje extra a jest droższa)

    > Ale, że goni mnie czas może warto przemyśleć stelaż drewniany?
    > Napisz swoją opinie:-)

    ja nie jestem jakims fanatykiem budowania drewnianego. To równorzędne rozwiązanie. A
    ja wole prace w drewnie niż w pustakach. Do pustaków musialbym kogos nając.
    Zaletami jest szybkosc, czy cena to nie wiem - ale wyslij twoj projekt do kilku
    drewnianych firm to dostaniesz oferte cenową. Porównasz z murowanym.
    Gdybys mial takie oferty to daj znaka, poczytamy i złosliwie skomentujemy :-)

    b.

  • 18. Data: 2016-02-05 09:42:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 lutego 2016 08:23:21 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > W tym nowym bedzie GWC, okna są w cieniu to powinno by dużo lepiej.

    Jakie GWC robisz? Glikolowe?

    L.

  • 19. Data: 2016-02-05 09:47:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 5 lutego 2016 09:42:58 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Jakie GWC robisz? Glikolowe?

    nie wiem jeszcze - musze przeliczyć koszty grubej rury powietrznej w ziemi kontra
    cienka glikolowa,chłodnica+pompa i prąd.

    b.

  • 20. Data: 2016-02-05 11:22:05
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

[...]

    Bardzo ładne zdjęcia pokazujące montaż gotowych elementów.
    Nie widzę tu jednak nigdzie narzędzi stolarskich.
    W jaki sposób na podstawie swoich projektów wycinałeś te beleczki z
    dokładnością do dziesiatych części mm, czym wierciles precyzyjne otwory do
    łączenia na widoczne na zdjeciach kołki itp?
    Myślę że jednak sam tego w garażu nie zrobiłeś.
    Chyba że masz gdzieś na swojej posesji porządnie wyposażony warsztat
    stolarski, którego nam nie pokazałeś.

    --
    Tomasz