  • 101. Data: 2012-05-11 13:46:46
    Temat: Re: Budownictwo "jednorodzinne" w Rumunii i nie tylko
    Od: Marcin Wojcik <m...@g...com>

    Dom za vešanje - Kusturicy - Czas cyganów z 1988 roku, a w tle na drugim planie
    chatka drewniana. Ja tam lubię proste rozwiązania np: jak w Skandynawii.

  • 102. Data: 2012-05-11 14:05:40
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-11 12:12, Marek Dyjor pisze:
    > racja warto... tylko ze facet jest bez szans... nie poprze go słynny
    > kompleks militarno-przemysłowy. Poparcie zdobędzie psychopata Mit Romney.

    Nie poprze go, to fakt. Tylko, że jednak ma całkiem nie mało zwolenników
    i to wśród młodych ludzi, co nie jest bez znaczenia... może kiedyś...

    > Weź nie żartuj... wolność gospdoarcza w kraju gdzie jedno słow oligarchy
    > partyjnego może cie pozbawić firmy majątku i życia na dokładkę.

    Racja. Oni mają tam, że tak powiem kapitalizm-państwowy. Tyle, że w
    praktyce ograniczanie swobody gospodarczej jest na tyle niewielkie, że
    Chiny stają się powoli potęgą.

    > Deregulacja obejmuje w sumie takie dość śmieszne zawody.
    > ale jest dobrym pomysłem.

    Gowin powiedział, że dopóty będzie deregulował, dopóki będzie ministrem.
    Oby.

  • 103. Data: 2012-05-11 14:38:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

> [...]
    >
    > Racja. Oni mają tam, że tak powiem kapitalizm-państwowy. Tyle, że w
    > praktyce ograniczanie swobody gospodarczej jest na tyle niewielkie, że

    Chiny staja sie potęgą bo maja jeszcze wciąż tanią siłę roboczą (prawie
    niewolniczą?), to jest jedyny silnik napędowy ich wzrostu. Jakbyś zaczął
    ludziom w Polsce czy w USA płacić 1 $ na godzinę to też by był przyrost :)

    > Gowin powiedział, że dopóty będzie deregulował, dopóki będzie
    > ministrem. Oby.

    daj boże, to niestety jedyny jego pogląd z którym sie zgadzam.

  • 104. Data: 2012-05-11 14:42:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 maja 2012 14:38:20 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
> [...]
    > ludziom w Polsce czy w USA płacić 1 $ na godzinę to też by był przyrost :)

    W budowlance akurat płaca w Polsce równowartośc 2 doalrów często a jakiegos super
    boomu nie ma

  • 105. Data: 2012-05-11 14:57:06
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-11 14:38, Marek Dyjor pisze:
> [...]
    > ludziom w Polsce czy w USA płacić 1 $ na godzinę to też by był przyrost :)

    Strasznie to uprościłeś, zupełnie niepotrzebnie zestawiając z eu.
    Zwróć uwagę, że zarabiają mało ale mało też płacą za dobra wszelakie.
    Myślisz że tam u nich taka drożyzna jak u nas?
    Poza tym państwo nie zdziera z nich.
    Z nas zdziera masakrycznie dużo w podatkach bezpośrednich i pośrednich.

    Poza tym chiny inwestują mocno też w R&D.

  • 106. Data: 2012-05-11 15:22:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Strasznie to uprościłeś, zupełnie niepotrzebnie zestawiając z eu.
    > Zwróć uwagę, że zarabiają mało ale mało też płacą za dobra wszelakie.

    siła robocza żyje w nędzy drogi robaczku, zbierają okruszki ze stołu
    bogatego tak jak my kiedyś jadąc gdzieś na saksy.

    weź jednak coś poczytaj o tych wspaniałych Chinach. Bo "wasza" fascynacja
    Chinami przypomina mi jako żywo fascynacje III Rzeszą Niemiecką czy
    stalinowska Rosją. Tak samo wychwala sie cuda kraju na podstawie szczątkowej
    wiedzy albo zgoła propagadny miejscowej.

    > Myślisz że tam u nich taka drożyzna jak u nas?

    > Poza tym państwo nie zdziera z nich.
    zdziera zdziera wiesz jaka tam jest korupcja?

    > Z nas zdziera masakrycznie dużo w podatkach bezpośrednich i
    > pośrednich.

    bo mamy duże wydatki, spróbuj je obciąć to będziesz mial rewolucję a armii i
    policji odpowiednio sprawnej nie mamy tak jak toi mają państwa totalitarne
    takie jak Chiny. Zobacz co sie dzieje w Grecji.

    > Poza tym chiny inwestują mocno też w R&D.
    Dobrze robią bo kiedyś sie darmowe żniwa skończa i trzeba bezie coś zasadzić
    aby zebrać.

  • 107. Data: 2012-05-11 22:10:00
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-11 15:22, Marek Dyjor pisze:
    > weź jednak coś poczytaj o tych wspaniałych Chinach.

    Słucham relacji przyjaciela który bywa tam często, robi z nimi interesy.
    Zwykłe interesy, nic wielkiego. Ma kontakt z producentami, firmami
    średnimi i małymi.
    Relacje w stylu "robią za miskę ryżu" są zwykłym pierdoleniem, lewacką
    propagandą.

> [...]
    > Niemiecką czy stalinowska Rosją. Tak samo wychwala sie cuda kraju na
    > podstawie szczątkowej wiedzy albo zgoła propagadny miejscowej.

    ROTFL - III rzesza i wolny rynek, większej głupoty dawno nie słyszałem.
    Jeszcze mi napisze, że Hitler to skrajna prawica to będzie komplet.

    > bo mamy duże wydatki, spróbuj je obciąć to będziesz mial rewolucję

    Jak ma pierdolnąć to pierdolnie samo.
    Wtedy ludzie przejrzą na oczy. Albo i nie... ale na pewno skończą się
    swobody obywatelskie.

    > Dobrze robią bo kiedyś sie darmowe żniwa skończa i trzeba bezie coś
    > zasadzić aby zebrać.

    Jak tak dalej pójdzie to Chińczycy będą potęgą i w Polsce będą szukać
    taniej siły roboczej.
    Zacznij już przyzwyczajać się do ryżu.

    www.elipsa.info

  • 108. Data: 2012-05-12 00:01:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

> [...]
    > firmami średnimi i małymi.
    > Relacje w stylu "robią za miskę ryżu" są zwykłym pierdoleniem, lewacką

    to prawie tak jak z Rosją sowiecką też tam różni jeździli i opowiadali jak
    to tam sie super ludziom żyje.

    > ROTFL - III rzesza i wolny rynek, większej głupoty dawno nie
    > słyszałem. Jeszcze mi napisze, że Hitler to skrajna prawica to będzie
    > komplet.

    Chodzi o fenomen pożytecznych idiotów raczej a nie konkretny system.

    > Jak ma pierdolnąć to pierdolnie samo.
    > Wtedy ludzie przejrzą na oczy. Albo i nie... ale na pewno skończą się
    > swobody obywatelskie.

    hm... new order mówisz nastanie... będzie tak jak w iraku i afganistanie?

    daj spokój z tymi pierdołami.

  • 109. Data: 2012-05-15 11:56:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > W budowlance akurat płaca w Polsce równowartośc 2 doalrów często a
    > jakiegos super boomu nie ma

    ci co tak płaca to raczej nic nie zbudują...

  • 110. Data: 2012-05-15 12:05:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 maja 2012 11:56:27 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > ci co tak płaca to raczej nic nie zbudują...

    10zł na godzine to dosyć popularna stawka dla pracowników firm
    budowlantych/instalacyjnych w moim regionie. I to najczesciej albo "na czarno" albo
    umowy śmieciowe.
    Na ale gwoli ścisłości 10zł to nie 2$ a 3$