  • 11. Data: 2009-09-16 17:57:48
    Temat: Re: Ceny drewna kominkowego Wrocław
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "wk" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:h8q8e1$bj3$1@inews.gazeta.pl...

    > Mam podobną moc kominka i metraż, paląc wieczorami i w weekendy, rok temu,
    > była to sroga zima we Wrocku, pamiętny styczeń i minus 25, spaliłem 7 mp.
    > Spokojnie sobie dokupisz jak Ci zabraknie. Wg mnie statystycznie ta zima
    > powinna być lekka.

    Rok temu zima była łagodna, u mnie (mazowsze - zimniejsze niż Wrocław)
    poszło o 40% mniej drewna opałowego niz w zimie 2005/2006. Dni z takimi
    temperaturymi (-25 - 30) było kilka/kilkanaście. W zimie 2005/2006 sezon
    grzewczy trwał do połowy maja, prawie cały styczeń i trochę lutego było z
    temp -20 - 35 st.
    Trochę mało tego drewna Ci wyszło, kominkiem raczej się tylko dogrzewałeś -
    grzało pewnie co innego (gaz, węgiel, olej ?)
    Liczenie na to, że w środku zimy dokupi się drewna opałowego jest bardzo
    "optymistyczne".
    W tym roku powinno kupować się drewno na sezon następny albo jeszcze dalej.
    Palenie drewnem z tegorocznego wyrębu nie ma sensu.

    Pzdr
    TG

  • 12. Data: 2009-09-16 19:42:30
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > wg mnie za mało

    Zwłaszcza brzozy.

    Pzdr

    JKK

  • 13. Data: 2009-09-16 19:43:35
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "wk" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Spokojnie sobie dokupisz jak Ci zabraknie.

    Być może, ale zależy po jakiej cenie, jakie drewno i gdzie.

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2009-09-17 08:56:53
    Od: "wk" <w...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > W tym roku powinno kupować się drewno na sezon następny albo jeszcze dalej.
    > Palenie drewnem z tegorocznego wyrębu nie ma sensu.

    We Wrocku jak jest zimą śnieg to już zimę można nazwać srogą :-) A już -25 to
    kataklizm. Oczywiście, że kominkiem się dogrzewałem. Piec mam gazowy.
    Natomiast nie wiem dlaczego taki problem z drewnem w środku zimy? Może u
    Ciebie? Rok temu tydzień przed świętami Bożego Narodzenia domówiłem suchego
    drewna, znakomitej jakości za ceną taką samą jak w nie sezonie grzewczym. Zero
    problemu. To właśnie wtedy ceny są niskie.

  • 15. Data: 2009-09-17 11:18:40
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Sep 16, 9:28 am, "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote:
    > Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:h8q3jf$8ra$1@news.onet.pl...

    > a ile za mało?

    Zależy jakie drewno.
    Jeśli suche to może i 5 wystarczy, jeśli świeże to 5 mozna spalić w
    miesiąc.
    Najbezpieczniej jest kupować drewno na dwa-trzy lata do przodu (o ile
    masz gdzie trzymać oczywiście).

    --
    ZZ@private.

  • 16. Data: 2009-09-17 17:38:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]
    > Zero
    > problemu. To właśnie wtedy ceny są niskie.

    Ja dom ogrzewam tylko drewnem (mam kocioł na drewno). Płacę 50 - 70 PLN za
    iglaste i max 100 PLN za liściaste. Powyżej tych kwot nie kupuję. W zimie
    (styczeń - luty) ceny dochodzą do 160 - 200 PLN za brzozę. Dla mnie palenie
    drewnem w tej cenie nie ma żadnego sensu. W moich okolicach (podejrzewam, że
    wszędzie tak jest) najtańsze drewno jest na wiosnę - po sezonie grzewczym,
    wtedy najlepiej je kupować.

    Pzdr
    TG

  • 17. Data: 2009-09-18 08:16:47
    Od: "wk" <w...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > wszędzie tak jest) najtańsze drewno jest na wiosnę - po sezonie grzewczym,

    To gdzie mieszkasz? Bo w mojej okolicy, Wrocław, ceny stoją cały rok,
    maksymalnie różnica 10 zł, więc stwierdziłem, że nie ma sensu śmiecić pod
    domem, nie na widzę tego.

    ps. A jak sobie radzisz jak zimą nikogo przez tydzień nie ma w domu? Kto
    dosypuje do pieca?

  • 18. Data: 2009-09-18 13:58:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]
    > domem, nie na widzę tego.
    >
    > ps. A jak sobie radzisz jak zimą nikogo przez tydzień nie ma w domu? Kto

    Mieszkam 25 km od Warszawy, koło puszczy Kampinowskiej.
    Jeśli u Ciebie ceny stoją cały rok - to przypuszczam, że cały rok są
    wysokie.
    Co do wyjazdów wakacyjnych/feriowych to w czasie gdy nas nie ma, domu
    pilnuje (mieszka w nim) ktoś z rodziny (mam dużego psa i kota i ktoś ich
    musi doglądać).

    Pzdr
    TG

  • 19. Data: 2009-09-18 19:17:37
    Od: "wk" <w...@W...gazeta.pl>

    > Mieszkam 25 km od Warszawy, koło puszczy Kampinowskiej.
    > Jeśli u Ciebie ceny stoją cały rok - to przypuszczam, że cały rok są
    > wysokie.

    Zgadza się, od 140 zł poza sezonem grzewczym, mokre.