  • 81. Data: 2017-08-18 21:48:17
    Temat: Re: Co tu poszło nie tak?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 17 Aug 2017 00:11:31 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Moje rozwiązanie jest na pewno znacznie mocniejsze i wytrzyma wiatry
    > 2-3-4 x większe (porównując wagę tego, co wiatr musi unieść) niż to co
    > widać na zdjęciu w pierwszym poście.

    Siła parcia wiatru rośnie dużo szybciej, niż jego prędkość. 3x szybszy
    wiatr by Ci zmiótł dach z przyległościami.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 82. Data: 2017-08-18 22:00:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 21:42 Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> pisze:

    > A ja się zastanawiam po co on kleił BK na zewnątrz. Jeszcze rozumiem
    > ścianę
    > 3w z klinkierem od zewnątrz, bo to jakoś wygląda, ale to? Niech mnie ktoś
    > oświeci, czemu tam nie ma grubszego ocieplenia i tynku. Bo nie wierzę, że
    > wyszłoby jakoś drożej od tej aktualnej rzeźby.

    To raczej nie jest świeża budowla.
    To jest ulepszona wersja ściany 3w. Pierwsze wersje miały przekrój: BK24,
    przerwa, BK12, tynk cem-wap (baranek). Gdy pojawił się styropian (drogi)
    dawano full-wypas: BK24, styro 5, przerwa, BK12, tynk.
    Tu mamy przykład ze styropianem, na tynk zabrakło kasy/czasu/chęci.

    TG

  • 83. Data: 2017-08-18 22:53:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-08-18 o 19:32, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > To nie deska, ale zaprawa.

    To z jakiej gumy jest ta zaprawa, że trzyma jeszcze trzy bloczki nad
    prawym oknem?

  • 84. Data: 2017-08-19 00:07:28
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.08.2017 21:42, Borys Pogoreło wrote:

> [...]
    > oświeci, czemu tam nie ma grubszego ocieplenia i tynku. Bo nie wierzę, że
    > wyszłoby jakoś drożej od tej aktualnej rzeźby.

    Mnie też zastanawiają takie patenty :-)
    Znam jednego co postawił dom z porothermu i właśnie ścianę 3W. 24 +
    styro + 12. Styro tylko włożyli, wrzucili powiedzmy, poukładali w
    trakcie murowania :-)
    W domu wieje tak że się tego nie da opanować.

  • 85. Data: 2017-08-19 09:20:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 22:53 nadir <n...@h...org> pisze:

    > To z jakiej gumy jest ta zaprawa, że trzyma jeszcze trzy bloczki nad
    > prawym oknem?

    Rozbierałeś kiedyś jakiś mur? - wbrew pozorom te trzy bloczki nad oknem
    utrzymałby się same nawet gdyby pod spodem nic nie było.

    TG

  • 86. Data: 2017-08-19 10:50:19
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-08-19 o 09:20, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Rozbierałeś kiedyś jakiś mur?

    Nooo, a Ty?

    > - wbrew pozorom te trzy bloczki nad oknem
    > utrzymałby się same nawet gdyby pod spodem nic nie było.

    Tylko, że żadna zaprawa nie wygina się w takie "piękne" łuki.

  • 87. Data: 2017-08-19 11:06:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 10:50 nadir <n...@h...org> pisze:

    > Nooo, a Ty?

    Przez 3 lata nic innego nie robiłem :-)

    > Tylko, że żadna zaprawa nie wygina się w takie "piękne" łuki.

    Zaprawa jest popękana, tam nie ma łuku, jest uskok.
    Jak nie wierzysz nic nie poradzę. Takich nadproży widziałem setki, od 90
    do 94 zapieprzałem w każde wakacje na budowie jako pomocnik murarza, wtedy
    taka technologia królowała w PL.

    TG

  • 88. Data: 2017-08-19 11:38:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-08-19 o 11:06, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Zaprawa jest popękana, tam nie ma łuku, jest uskok.
    > Jak nie wierzysz nic nie poradzę.

    Zdjęcie jest kiepskiej rozdzielczości, ale jak się je powiększy, to
    widać, że ta zaprawa "idzie" łukiem względem linii okna.

    > Takich nadproży widziałem setki,

    No więc nadproże(nawet z gówna) czy zaprawa(czemu miała służyć w tym
    miejscu)

    > od 90 do 94 zapieprzałem w każde wakacje na budowie jako pomocnik murarza,
    > wtedy taka technologia królowała w PL.

    Też sobie dorabiałem na budowach i widziałem różne "nadproża".

  • 89. Data: 2017-08-19 11:48:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 11:38 nadir <n...@h...org> pisze:

    > No więc nadproże(nawet z gówna) czy zaprawa(czemu miała służyć w tym
    > miejscu)

    Takie nadproże robiło się tak: szalowało się deskami całą szerokość muru
    (oczywiście deska też od spodu), na spód kładło się zaprawę, dokładało się
    zewnętrzny BK12 (na zaprawie od dołu), wkładało się pręty, zalewało się
    pozostałą część batonem/zaprawą. Ta spodnia warstwa zaprawy pomagała w
    wypoziomowaniu zewnętrznego BK12 i dodatkowo spajała wszystko w jedną
    całość.

    TG

  • 90. Data: 2017-08-19 12:10:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-08-19 o 11:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > się pozostałą część batonem/zaprawą. Ta spodnia warstwa zaprawy
    > pomagała w wypoziomowaniu zewnętrznego BK12 i dodatkowo spajała wszystko

    Wiem jak to się robiło i powinno wyglądać, tylko że w tym konkretnym
    przypadku na 99% nie ma tam prętów. Zobacz na niższe okna w piwnicy,
    jedno ma zaprawę pod bloczkami a drugie nie. Więc nad którymś oknem mogą
    być pręty a nad drugim ich nie ma. Może tez być tak, że nad prawym oknem
    piwnicznym są pręty, ale gołe, bez otuliny betonu.
    Tu masz inne okno z tego budynku:
    http://i.iplsc.com/-/0006R5V1G2YQPEU2-C322.jpg
    Ani nadproża, ani prętów/zaprawy.