  • 21. Data: 2019-03-26 00:10:29
    Temat: Re: Co zamiast pieców kaflowych
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak zwykle Uzytkownik pierdolisz jak potluczony. On ma do ogrzania 45metrow w
    ocieplonej z zewnatrz kamienicy. Z boku i pod soba ma ogrzewane mieszkania. Spierdala
    mu cieplo sufitem. Jak zrobi podwieszany sufit i zapakuje 20 centymetrow welny to
    trzema swieczkami nagrzeje do dwudziestu stopni. Przy zerze stopni jak by mial piece
    akumulacyjne to zuzyje pradu za dwa zlote na dobe. Jak konwektorowe to za trzy zlote
    na dobe. Problemem bedzie kupienie takich malych piecow akumulacyjnych. On potrzebuje
    piec akumulacyjny z grzalka 500W. Takie piece wlacza sie wtyczka do kazdego kontaktu
    i to ze instalacja z aluminium nie ma znaczenia. Jak na ladowanie wszystkich piecow
    pociagnie poltora kilowata to miesci sie to w przydziale mocy jaki ma i jeszcze sporo
    zostanie.

  • 22. Data: 2019-03-26 08:46:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 21:40:36 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Zeby nie powielac zlych informacji. Wszystkie piecyki na pellet same >sie
    rozpalaja. Prawie wszystkie sa wyposazone w programatory, >regulatory temperatury,
    zdalne sterowanie. Wsrod kotlow na pellet sa >juz kondensacyjne czyli o sprawnosci
    powyzej 100%. W drozszych modelach >sonda lambda nie jest juz jakas nowoscia.

    I ok
    Tyle tylko że nie kazdy jest w stanie zaakceptować palety pelletu leżącej w korytarzu
    czy rogu pokoju.

    > Jak tam jest nieocieplony sufit to najpierw trzeba go osieplic. Potem >rozebrac i
    wywalic piec kaflowy. W takim malym ocieplonym mieszkaniu >grzalbym grzejnikami na
    prad.

    Rozważam dość poważnie ta opcję

  • 23. Data: 2019-03-26 08:54:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 22:17:34 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    >Jakieś w miarę do użytku około 3 tysięcy.
    Koszt grzania mi chodziło. Bo biuro grzane klimatyzatorem ale faktur za prąd nie
    widuję.

    > Oczywiście kupi się i za 1500
    >tylko potem będziesz wzywany na serwisy ;)

    Bardziej się obawiam że teściowoe którzy teraz 25stc lubia nagle chłodek polubią bo
    będą to wiecznie wyłączać żeby ich rachunek za prad nie zabił
    Pierwszą zimę trzeba by im zblokować możliwość regulacji;) i przekonać że 150 czy am
    200zł więcej za prąd w sezonie zimowym nie jest czymś strasznym

    > Ale hałas tego nawiewacza w środku, czy sprężarki i wiatraka?

    Tego w środku
    W spaniu to by pewnie przeszkadzało szczególnie ze jeden pokój to 2*5metrów wiec
    ustrojstwo praktycznie nad głową by musiało wisieć.

    > Hm a może by chińszczyznę powietrze-woda marki Meeting zamontować?
    > Nówka kosztuje około 5 tys., można tym grzać CWU i kalafiory. Nie sugeruj
    > się mocą, bo handlarzyny podają COP dla A20W35 czyli w sezonie letnim ;)

    Ano Jula takich PC miała spory wybór, podjadę przy okazji i pomacam.

    > Albo poszukać markowej używki. Tylko to już wyższa półka cenowa, używany
    > Viesiek potrafi kosztować te 8-9 tys. :/

    W życiu nie dadzą 8tysi za coś używanego a ja w sponsora poki co bawić się nie
    zamierzam.
    Chyba że kupię i im wylizinguję;).

  • 24. Data: 2019-03-26 09:35:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 marca 2019 08:46:34 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    wywalic piec kaflowy. W takim malym ocieplonym mieszkaniu >grzalbym grzejnikami na
    prad.

    > Rozważam dość poważnie ta opcję

    daj spokój, ciepło z prądu musisz zmagazynować w niskiej taryfie zeby to miało sens.
    Inaczej bedzie drogo. W to ocieplenie budynku to ja tam średnio wierzę - dali styro
    10cm, nie wiadomo jak, mostki są nadal. Jasne ze jest dużo lepiej niz było, ale
    zapewne nadal dość marnie. Tu nie ma miejsca na drogie media.

    b.

  • 25. Data: 2019-03-26 09:49:53
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, March 25, 2019 at 10:25:03 PM UTC+1, Uzytkownik wrote:

    > W przypadku gazu będzie taniej, bo gaz już w lokalu jest. Wystarczy
    > tylko załatwić projekt (koszt 500-800zł) + formalności. Łącznie nie
    > powinno przekroczyć 2000-2500zł.

    W pierwszym poscie nie bylo mowy o tym, ze obecnie gaz jest tez uzywany do CWU (tylko
    gotowanie).
    Jesli tak, to jest pewnie gazowy przeplywowy, wiszacy "junkers", wiec pewnie bez
    wiekszych kosztow i zadnych projektow da sie go zamienic na wiszacy dwufunkcyjny (z
    montazem przez kogos z uprawnieniami, VAT 8% - pelno takich ofert...)
    Pozostaje tylko zrobic 2-3 grzejniki (+ ew. zmienic te elektryczne w lazience) i
    troche rurek do nich dorobic...

    WS

  • 26. Data: 2019-03-26 09:57:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 marca 2019 09:35:30 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > daj spokój, ciepło z prądu musisz zmagazynować w niskiej taryfie zeby to miało
    sens. Inaczej bedzie drogo.

    Niechby było zima 200zł dodatkowo(jakies 350kWh) to za sezon 1500zł by nie zabiło
    A inwestycyjnie tanio+ 3 grzejniki za 200zł łącznie kupię, z 20 metrów przewodu i pół
    dnia roboty
    Może by się obeszło nawet bez zwiększania mocy przyłączeniowej ale w to akurat wątpię
    Gaz jak teściu się wstępnie dowiadywał to papierologia sama z 2000zł, do tego
    kocioł(3tys?), 4 grzejniki(1000zł) 20metrów rury, złączki i się razem z 8-10tys
    nazbiera inwestycyjnie

    >W to ocieplenie budynku to ja tam średnio wierzę - dali styro >10cm, nie wiadomo
    jak, mostki są nadal. Jasne ze jest dużo lepiej >niz było, ale zapewne nadal dość
    marnie.

    Jest pewnie tak jak piszesz

    > Tu nie ma miejsca na drogie media.

    Z drugiej strony to tylko ok 40m2 do grzania
    Na teraz kaflak grzeje dwa pokoje- 10m2+25m2
    Rozpalany rano trzyma temperaturę 25stc przez cały dzień w nocy trochę spada
    Drewna ze 4m3 spala na sezon jak myślę

  • 27. Data: 2019-03-26 10:01:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 marca 2019 09:49:55 UTC+1 użytkownik WS napisał:

    > W pierwszym poscie nie bylo mowy o tym, ze obecnie gaz jest tez uzywany do CWU
    (tylko gotowanie).
    > Jesli tak, to jest pewnie gazowy przeplywowy, wiszacy "junkers",

    Dokładnie tak.

    > wiec pewnie bez wiekszych kosztow i zadnych projektow da sie go >zamienic na
    wiszacy dwufunkcyjny (z montazem przez kogos z >uprawnieniami, VAT 8% - pelno takich
    ofert...)

    A tak wymiana kotła+ dodanie grzejników nie podlega również pełnej papierologi?

    > Pozostaje tylko zrobic 2-3 grzejniki (+ ew. zmienic te elektryczne w lazience) i
    troche rurek do nich dorobic...

    Zgoda
    To banalna robota i sam bym zrobił w jedną sobotę.

  • 28. Data: 2019-03-26 10:08:18
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Jest pewnie tak jak piszesz

    Ja na Twoim miejscu zamiast teoretyzować kupił jeszcze dzisiaj
    ze dwa grzejniki olejowe na prąd póki jeszcze jest zimno.
    Spisał licznik i podłączył.
    stówkę jeden kosztuje:

    https://allegro.pl/kategoria/ogrzewanie-grzejniki-11
    1868?string=grzejnik%20olejowy&order=p&bmatch=baseli
    ne-var-n-hou-1-4-0320

    Niech pochodzą kilka dni.
    I będziesz wiedział ile kW będziesz potrzebował żeby teściom było ciepło.
    A potem będziesz się zastanawiał skąd te kW wziąść.
    A tak to jest takie teoretyzowanie.

  • 29. Data: 2019-03-26 10:15:49
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, March 26, 2019 at 10:01:47 AM UTC+1, Kris wrote:

    > A tak wymiana kotła+ dodanie grzejników nie podlega również pełnej papierologi?

    Ja wymienialem z rok temu przeplywowy CWU, autoryzowany dystrybutor Junkersa,
    oferta typu https://allegro.pl/oferta/piecyk-gazowy-junkers-wrdp
    -11-2b-montaz-lazienkowy-7931725234

    Nie wymagalo toto zadnych zmian instalacji gazowej, woda na elastycznych wezykach
    wiec podeszlo idealnie... odprowadzenie spalin bylo, nawet stara rura pasowala.

    Grzejniki to juz chyba nikogo nie interesuja - chyba, ze wlasciciela budynku
    (spoldzielnia...)

    dwufunkcyjne maja podobne moce i wymiary, wiec na 95% podejdzie...

    https://allegro.pl/listing?string=junkers%20dwufunkc
    yjny&order=m&bmatch=eyesa-v2-nvar-hou-1-1-0320

  • 30. Data: 2019-03-26 10:19:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, March 26, 2019 at 10:15:51 AM UTC+1, WS wrote:

    > dwufunkcyjne maja podobne moce i wymiary, wiec na 95% podejdzie...
    >
    > https://allegro.pl/listing?string=junkers%20dwufunkc
    yjny&order=m&bmatch=eyesa-v2-nvar-hou-1-1-0320

    AAA! trzeba tylko sprawdzic co z odpr. spalin!!! bo wiekszosc to kondensacyjne
    Jesli nie jest osobny przewod kominowy itp... to atmosferycznego trzeba poszukac!
    (Do konsultacji ze sprzedawca/montazysta)