  • 11. Data: 2019-03-25 19:40:46
    Temat: Re: Co zamiast pieców kaflowych
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 19:32:24 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    grzejniki elektryczne w łazience i kuchni)
    Ogrzewane mają być 4 pomieszczenia(2 pokoje, kuchnia, łazienka)

    Do ocieplenia tylko sufit

  • 12. Data: 2019-03-25 19:42:57
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, March 25, 2019 at 7:32:24 PM UTC+1, Budyń wrote:

    > a grzanie gazem nie wyjdzie drogo.

    Gazem zdaje sie ostatnio wychodzi kosztowo podobnie jak pradem w nonej taryfie.
    Przy tak malej powierzchni (i lazience na prad) nie kombinowalbym z gazem (formalnie
    to koszty projektu, pozwolenia na budowe, kierownika, odbioru..., zrobienia
    instalacji gaz + CO)

    Co do pradu to sporo mozliwosci, od klimatyzatorow po dynamizne piece akumulacyjne
    https://www.mgprojekt.com.pl/blog/piec-akumulacyjny/
    Instalacje mozna w sumie samemu zrobic ;), pewnie dojdzie koszt zwiekszenia
    przydzialu mocy i zmainy taryfy.

  • 13. Data: 2019-03-25 19:52:40
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    zmienić rodzaj ogrzewania
    > Co proponujecie?
    > W mieszkaniu jest gaz(do gotowania)
    Tak na potrzeby dyskusji: jeśli jest gaz do gotowania, to podgrzewana ciepła
    woda? Może da się dołożyć piec gazowy który by jednocześnie odgrzewał i
    mieszkanie i wodę?
    W jakim stanie jest instalacja elektryczna?Jeśli to stary budynek, to przewody
    mogą byś aluminiowe, albo jeszcze w jucie.Czyli dodatkowo remont instalacji...

  • 14. Data: 2019-03-25 20:07:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 19:52:42 UTC+1 użytkownik abomito napisał:
    > Witam
    > zmienić rodzaj ogrzewania
    > Tak na potrzeby dyskusji: jeśli jest gaz do gotowania, to podgrzewana ciepła
    > woda?
    Gaz do gotowania i CWU

    >Może da się dołożyć piec gazowy który by jednocześnie odgrzewał i
    > mieszkanie i wodę?
    Ano własnie. I żeby sie m.in. dowiedzieć po to ten wątek założyłem

    > W jakim stanie jest instalacja elektryczna?Jeśli to stary budynek, to przewody
    > mogą byś aluminiowe, albo jeszcze w jucie.Czyli dodatkowo remont instalacji...

    Aluminiowe jeszcze
    Ale w przypadku wersji z ogrzewaniem elektrycznym nie ma problemu abym 10 metrów
    stosownego kabla wzdłuż pomieszczeń przeciągnął i kolejne kilka klatka schodową do
    skrzynki. Kwestia tylko co tam energetyka ma w swojej skrzynce i co za moc może
    przydzielić. Temat do obadania.

  • 15. Data: 2019-03-25 21:40:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zeby nie powielac zlych informacji. Wszystkie piecyki na pellet same sie rozpalaja.
    Prawie wszystkie sa wyposazone w programatory, regulatory temperatury, zdalne
    sterowanie. Wsrod kotlow na pellet sa juz kondensacyjne czyli o sprawnosci powyzej
    100%. W drozszych modelach sonda lambda nie jest juz jakas nowoscia. Jak tam jest
    nieocieplony sufit to najpierw trzeba go osieplic. Potem rozebrac i wywalic piec
    kaflowy. W takim malym ocieplonym mieszkaniu grzalbym grzejnikami na prad. Tylko
    trzeba to robic z glowa. Po ociepleniu sufitu okaze sie ze w duze mrozy wystarczy dla
    calego mieszkania cos co grzeje z moca 1,5kW. A przy zerze stopni wystarczy zamiast
    ledowek wkrecic w pokoju dwie zarowki setki. W lazience swiatlo wlaczane czujnikiem
    ruchu i na zime podlaczony do czujki ruchu termowentylator. U mnie lazienka ma prawie
    12m2 i tak podlaczony termowentylator ustawiony na polowe mocy bez problemu daje rade
    ugrzac. Mam troche bardziej skomplikowanie to zrobione ale idea ta sama.

  • 16. Data: 2019-03-25 22:17:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 19:30:07 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Tyle tylko ze nawet nie wiem ile to kosztuje;)

    Jakieś w miarę do użytku około 3 tysięcy. Oczywiście kupi się i za 1500
    tylko potem będziesz wzywany na serwisy ;)

    > -hałas- w biurze ma jakieś fujitsu i to słychać. W dzień nie przeszkadza
    > ale w nocy by wkur....o

    Ale hałas tego nawiewacza w środku, czy sprężarki i wiatraka?

    > -no i co najmniej dwa ustrojstwa by musiały być, na każdy pokój osobne a łazienka i
    kuchnia by po staremu grzejnikami elektrycznymi była grzana

    Hm a może by chińszczyznę powietrze-woda marki Meeting zamontować?
    Nówka kosztuje około 5 tys., można tym grzać CWU i kalafiory. Nie sugeruj
    się mocą, bo handlarzyny podają COP dla A20W35 czyli w sezonie letnim ;)
    Pewnie przy -5 ta pompa wydusi z siebie max 2x moc sprężarki, czyli pewnie
    nieco ponad 3kW, ale to by powinno nawet wystarczyć. Pytanie ile taki chinol
    pożyje i czy się nie będzie psuł...

    Albo poszukać markowej używki. Tylko to już wyższa półka cenowa, używany
    Viesiek potrafi kosztować te 8-9 tys. :/

    L.

  • 17. Data: 2019-03-25 22:25:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-25 o 19:42, WS pisze:

> [...]
    > https://www.mgprojekt.com.pl/blog/piec-akumulacyjny/
    > Instalacje mozna w sumie samemu zrobic ;), pewnie dojdzie koszt zwiekszenia

    Ale, żeby zwiększyć moc elektryczną też trzeba sporo wpakować w
    instalację elektryczną. Także trzeba wykonać projekt. Być może
    energetyka sobie zażyczy wyniesienia licznika na korytarz lub na
    zewnątrz budynku, bo często stawiają takie wymagania. Wymienić skrzynkę
    rozdzielczą. Zwiększyć przydział mocy, a każdy kW więcej przydziału
    kosztuje. Poprowadzić nowe przewody (siłę). Nowa, zgodna z
    obowiązującymi przepisami skrzynka rozdzielcza to koszt ok. 1000zł.
    Łączne koszty mogą sięgnąć 6-7 tys. zł. i samemu tego się nie wykona, bo
    potrzebny będzie projekt i wykonanie przez elektryka z uprawnieniami.
    Poza tym demolka mieszkania, bo przewody i skrzynki trzeba wkuć.

    W przypadku gazu będzie taniej, bo gaz już w lokalu jest. Wystarczy
    tylko załatwić projekt (koszt 500-800zł) + formalności. Łącznie nie
    powinno przekroczyć 2000-2500zł.

    Instalacja CO trochę kosztuje, ale wykonanie ogrzewania taniego w
    eksploatacji będzie droższe od ogrzewania gazowego. Niestety ogrzewanie
    elektryczne jest o wiele droższe. Chyba, że ktoś postawi bufor lub zrobi
    podłogówki, aby móc akumulować ciepło w taniej taryfie. Piece
    akumulacyjne z rozładowaniem dynamicznym to drogi interes. Jeden taki
    piec to koszt 2,5-3 tys. zł. a będzie ich potrzeba tyle ile jest
    pomieszczeń.

  • 18. Data: 2019-03-25 22:27:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-25 o 22:17, Lisciasty pisze:
> [...]
    >
    > Albo poszukać markowej używki. Tylko to już wyższa półka cenowa, używany
    > Viesiek potrafi kosztować te 8-9 tys. :/

    A uprawnienia F-gazy masz? Jeżeli nie to trzeba będzie kupić razem z
    montażem.

  • 19. Data: 2019-03-25 22:35:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 25 Mar 2019 14:17:32 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Oczywiście kupi się i za 1500
    > tylko potem będziesz wzywany na serwisy ;)

    Coś Ty. Wisi taki chiński paździoch za 1500 zł u mnie w salonie, który
    zresztą z ojcem sami instalowaliśmy (nawet rurę ojciec zagiął bo leciał z
    drabiny i łapał się czego popadnie) ;) i działa już 10 lat. Ze dwa lata
    temu zawołałem "serwis", bo mówię, pewnie już dobić trzeba -- a tu gucio,
    nic nie wlazło. Chłodzi, grzeje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2019-03-25 22:46:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 22:27:04 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > A uprawnienia F-gazy masz? Jeżeli nie to trzeba będzie kupić razem z
    > montażem.

    Nawet nie wiem co to jest :>
    Więc pewnie nie mam. Ale to Krisa problem ;)

    L.