  • 31. Data: 2019-03-26 10:50:01
    Temat: Re: Co zamiast pieców kaflowych
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 26.03.2019 o 09:57, Kris pisze:

    > Niechby było zima 200zł dodatkowo(jakies 350kWh) to za sezon 1500zł by nie zabiło
    > A inwestycyjnie tanio+ 3 grzejniki za 200zł łącznie kupię, z 20 metrów przewodu i
    pół dnia roboty
    > Może by się obeszło nawet bez zwiększania mocy przyłączeniowej ale w to akurat
    wątpię
    > Gaz jak teściu się wstępnie dowiadywał to papierologia sama z 2000zł, do tego
    kocioł(3tys?), 4 grzejniki(1000zł) 20metrów rury, złączki i się razem z 8-10tys
    nazbiera inwestycyjnie

    Kocioł ze 4 pewnie (bo tu bym widział Junkersa Cerapur Smart ZSB14-3C -
    oszczędny, bezawaryjny, ze sterownikiem Junkersa moduluje się ładnie do
    zaledwie 3 kW), do tego wkład kominowy lub wręcz komin - to od kilku
    stówek w górę, sterownik. No wyjdzie tego trochę...
    A przyłącze gazowe też nie wiadomo czy o odpowiedniej wydajności i może
    się okazać, że musi być większe.

    jak, mostki są nadal. Jasne ze jest dużo lepiej >niz było, ale zapewne nadal dość
    marnie.

    > Jest pewnie tak jak piszesz

    Tych mostków to bym nie dramatyzował. Nawet jak są, to i tak jest to
    jakiś mały procent ucieczki ciepła względem całej, jednak ocieplonej
    ściany. Ale grunt to sufit/strop ocieplić, bo tam pewnie najwięcej
    ucieka. Rozważyłbym po prostu sufit podwieszany z dobrą warstwą izolacji
    na nim. Nie dość, że zyskujemy warstwę izolacyjną, to jeszcze
    zmniejszamy kubaturę pomieszczenia, więc i do ogrzewania będzie mniej. A
    nad sufitem też jeszcze przestrzeń powietrzna, która jakąś tam izolację
    również będzie stanowiła.

    > Z drugiej strony to tylko ok 40m2 do grzania
    > Na teraz kaflak grzeje dwa pokoje- 10m2+25m2
    > Rozpalany rano trzyma temperaturę 25stc przez cały dzień w nocy trochę spada
    > Drewna ze 4m3 spala na sezon jak myślę

    Prąd wydaje się tutaj być dość sensowny. Pytanie tylko jeszcze czy w
    formie jakichś grzejników, podłogówki czy pieców akumulacyjnych ze
    stopniowym rozładowaniem (ale one też chyba dość drogie - z drugiej
    strony "naładować" można w taniej taryfie).

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 32. Data: 2019-03-26 10:56:16
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Jak zwykle Uzytkownik pierdolisz jak potluczony. On ma do ogrzania 45metrow w
    ocieplonej z zewnatrz kamienicy. Z boku i pod soba ma ogrzewane mieszkania. Spierdala
    mu cieplo sufitem. Jak zrobi podwieszany sufit i zapakuje 20 centymetrow welny to
    trzema swieczkami nagrzeje do dwudziestu stopni. Przy zerze stopni jak by mial piece
    akumulacyjne to zuzyje pradu za dwa zlote na dobe. Jak konwektorowe to za trzy zlote
    na dobe. Problemem bedzie kupienie takich malych piecow akumulacyjnych. On potrzebuje
    piec akumulacyjny z grzalka 500W. Takie piece wlacza sie wtyczka do kazdego kontaktu
    i to ze instalacja z aluminium nie ma znaczenia. Jak na ladowanie wszystkich piecow
    pociagnie poltora kilowata to miesci sie to w przydziale mocy jaki ma i jeszcze sporo
    zostanie.

    Zgadzam się (świat sie wali! ;) ) z Zenkiem. Swego czasu pytałem tutaj,
    potem sobie też liczyłem, zapotrzebowanie na kW domku gospodarczego ok.
    32 m2 wyszło, że w -20 byłoby to między 3 a 4 kW, a domek zdecydowanie
    mniej trzymający ciepło niż to mieszkanie. Wychodziło, że wszelkie gazy
    i inne są nieopłacalne, bo prąd właśnie wyjdzie najsensowniej. Bo to
    ogrzeje jakiś mały/e piec/piecyki, ewentualnie jakiś klimatyzator czy
    coś. Koszt dorobienia tam instalacji, zakupu kotła, robienia komina itp.
    itd. nigdy by się nie zwrócił praktycznie. A przynajmniej pewnie
    wcześniej kopnę w kalendarz...
    Prąd ma lepszą sprawność i przy sensownie zrobionych źródłach ciepła, do
    tego dobrym ociepleniu sufitu, to będzie tam ładny termos, którego
    ogrzanie niewiele powinno kosztować.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 33. Data: 2019-03-26 10:57:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 22:35:18 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Coś Ty. Wisi taki chiński paździoch za 1500 zł u mnie w salonie, który
    > zresztą z ojcem sami instalowaliśmy (nawet rurę ojciec zagiął bo leciał z
    > drabiny i łapał się czego popadnie) ;) i działa już 10 lat.

    Działa bo jesteś obok. Takie wynalazki psują się tym szybciej im
    dalej od miejsca montażu mieszkasz ;P

    L.

  • 34. Data: 2019-03-26 10:59:59
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 26.03.2019 o 10:01, Kris pisze:

    > Dokładnie tak.

    No to to zmienia dość diametralnie obraz sytuacji. W tym układzie
    rzeczywiście warto porozmawiać z instalatorami nad zmianą tego w
    dwufunkcyjny lub jednofunkcyjny i dorobić zasobnik CWU.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 35. Data: 2019-03-26 11:22:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 marca 2019 10:50:02 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > stopniowym rozładowaniem (ale one też chyba dość drogie - z drugiej
    > strony "naładować" można w taniej taryfie).

    Jak zmienię im taryfę na g12W to i tak 70% grzania będzie w taniej taryfie a 30% w
    drogiej

  • 36. Data: 2019-03-26 14:06:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Mar 2019 02:57:05 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Działa bo jesteś obok. Takie wynalazki psują się tym szybciej im
    > dalej od miejsca montażu mieszkasz ;P

    Eno, moi rodziciele drugi rok mają multisplita z 4 jednostkami wew. i
    jeszcze nic nie wybuchło. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2019-03-26 15:57:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    pociagnie poltora kilowata to miesci sie to w przydziale mocy jaki ma i jeszcze sporo

    Jak zwykle się wpierdalasz, a gówno wiesz. Po pierwsze piece są jakie są
    i są przewidziane do ogrzewania, a nie tylko do pobierania prądu w
    pomieszczeniach ogrzewanych. Dlatego nie spotkasz pieców po 500W tylko
    od 1kW wzwyż, a w każdym pomieszczeniu taki piec musi stać, żeby było
    tam ciepło. Weź też pod uwagę, że żeby było oszczędniej, piec będzie
    musiał pobierać 2 razy większą moc niż aktualna moc zapotrzebowania w
    ciepło. Po to, żeby móc grzać i jednocześnie kumulować ciepło w drugiej
    taryfie, które odda w pierwszej taryfie.

    Kamienica ponoć ocieplona, ale tylko ponoć i nie wiadomo jak skuteczne
    jest to ocieplenie i jakie jest faktyczne zapotrzebowanie na ciepło.
    Może wystarczą 3kW żeby ogrzać to mieszkanie, a może 5kW czy nawet 8kW.
    Jak się pomnoży razy dwa robi się z tego już 6, 10, a może 16kW
    pobieranych w drugiej taryfie. Ale tak czy siak najmniejsze piecyki
    jakie trzeba by wstawić do tych pomieszczeń muszą mieć moce przynajmniej
    po 2kW. Przy 4-5 potrzebnych sztukach będą potrzebowały łącznie co
    najmniej 8-10kW. Nikt poza takim durniem jak ty nie podłączy takich
    pieców do obecnej instalacji jednofazowej, która zabezpieczona jest
    maksymalnym bezpiecznikiem 20A. Nie sądzę, żeby tam było większe
    zabezpieczenie główne.

    Ale skąd taki tłuk jak ty może to wiedzieć?

  • 38. Data: 2019-03-26 16:01:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-26 o 10:19, WS pisze:
> [...]
    yjny&order=m&bmatch=eyesa-v2-nvar-hou-1-1-0320
    > AAA! trzeba tylko sprawdzic co z odpr. spalin!!! bo wiekszosc to kondensacyjne
    > Jesli nie jest osobny przewod kominowy itp... to atmosferycznego trzeba poszukac!
    > (Do konsultacji ze sprzedawca/montazysta)

    Żadnych atmosferycznych. Raz, że nie wolno montować w pomieszczeniach
    mieszkalnych, a po drugie to puściłby dziadków z torbami.

    Tylko i wyłącznie kondensacyjny + wkład kominowy lub zewnętrzny komin
    ocieplony z zasysem świeżego powietrza z zewnątrz.

  • 39. Data: 2019-03-26 16:08:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, March 26, 2019 at 4:01:34 PM UTC+1, Uzytkownik wrote:

    > Żadnych atmosferycznych. Raz, że nie wolno montować w pomieszczeniach
    > mieszkalnych,

    z powodu?
    U mnie w bloku tylko takie sa do CWU, ponad 60 ;)
    Innych sie nie da :(

    > a po drugie to puściłby dziadków z torbami.

    bez przesady, to male mieszkanko
    sa 2fun. np https://allegro.pl/oferta/junkers-ceraclass-zw-24-2-
    dv-2-funk-otwarta-komora-7833561727

    w opisie ostrzegaja, ze mniesza sprawnosc, ale jak sie nie da innego...

    > Tylko i wyłącznie kondensacyjny + wkład kominowy lub zewnętrzny komin
    > ocieplony z zasysem świeżego powietrza z zewnątrz.

    Jesli sie da to oczywiscie lepiej, ale np. u mnie w bloku nie ma wyboru

    WS

  • 40. Data: 2019-03-26 16:21:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-26 o 16:08, WS pisze:

> [...]
    >
    > w opisie ostrzegaja, ze mniesza sprawnosc, ale jak sie nie da innego...

    > Jesli sie da to oczywiscie lepiej, ale np. u mnie w bloku nie ma wyboru

    Kiedyś montowano, ale było to kiedyś, kiedy nie było jeszcze aż tak
    szczelnych okiem jak obecnie. Obecnie jest to zabronione prawnie. Takie
    kotły mogą być montowane w tylko i wyłącznie przeznaczonych do tego
    pomieszczeniach - kotłowniach.

    Poza tym zdrowy rozsądek.