  • 1. Data: 2010-01-16 08:36:45
    Temat: Czajnik przeplywowy ?
    Od: AA <...@...pl>

    Witam

    Moj stary sprawdzony czajnik Tefal wyzional ducha po 7 latach. Zaczal
    cieknac, proba ratowania wykazala, ze to juz koniec - plastiki
    rozluznily sie, uszczelki sparcialy, naprawa bezsensowna.

    Pomyslalem, ze moze teraz czas na czajnik przeplywowy ?
    Wygodny, grzeje tyle wody ile potrzebne.

    Ale obawiam sie kilku wad:
    - wyplywajaca woda to nie jest wrzatek, i mimo iz taka powinno sie
    zalewac herbate/kawe, to jest roznica wzgledem lekko ostudzonego wrzatku...
    - czasu zalania kilku kubkow wody, co z tego, ze wrzatek leje sie po
    3sek, jezeli pozniej kilka herbat bede robil kilka minut
    - trwalosci - do biezacego grzania potrzebne ~3kW mocy w niewielkiej
    grzalce, do tego pompka wody
    - odkamieniania

    Czy ktos z Was uzywal takiego czajnika i moze sie wypowiedziec ?

    AA

  • 2. Data: 2010-01-16 22:14:39
    Temat: Re: Czajnik przeplywowy ?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    AA <...@...pl> wrote:

    > Czy ktos z Was uzywal takiego czajnika i moze sie wypowiedziec ?

    Używać nie używałem, dopisuję się, bo również miałem na ten
    wynalazek dużą ochotę i... i póki co nie miałem smiałości :-)
    W pomyśle dla mnie minusem, przynajmniej w tym Tefalowym wynalazku
    są filtry, kórych póki co nigdzie nie można dostać i kosztują
    niemało.

    J.

  • 3. Data: 2010-01-16 23:08:35
    Od: AA <...@...pl>

    > Używać nie używałem, dopisuję się, bo również miałem na ten wynalazek
    > dużą ochotę i... i póki co nie miałem smiałości :-)

    Zamowilem dzis. Za jakis czas opisze wrazenia.

    > W pomyśle dla mnie minusem, przynajmniej w tym Tefalowym wynalazku są
    > filtry, kórych póki co nigdzie nie można dostać i kosztują niemało.

    Powinny byc w duzych sieciach AGD, koszt okolo 26pln.

    AA

  • 4. Data: 2010-01-17 07:14:02
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Ale obawiam sie kilku wad:
    > - wyplywajaca woda to nie jest wrzatek, i mimo iz taka powinno sie zalewac
    > herbate/kawe, to jest roznica wzgledem lekko ostudzonego wrzatku...

    Jesli chcesz w tym grzac "kranowe" - nie polecam. Smakuje to gorzej niz woda
    standardowo zagotowana w czajniku, nawet po przejsciu przez filtr czajnika
    (przy gotowaniu zapewne wiecej chloru ulatnia sie z wody - jest subst lotną
    o ile dobrze pamietam). Jesli jednak chcesz w tym grzac wode z butli (eden,
    sklepowe mineralne) czy po osmozie - wszystko fajnie. Wtedy mozesz i
    wymontowac calkiem ten filtr z czajnika, zmniejszasz koszt eksploatacji.
    Pamietaj jednak ze dochodzi (czy z filtrem czy bez) okresowe odkamienienie
    czajnika - te rurki w srodku napewno zarosna kamieniem ;)

    Co do kawy: ja pije z ekspresu ale czasami znajdzie sie jaki czlek co lubi
    kawe parzona (czyli mielona w szklance zalana wrzątkiem). Nie wnikajac kto
    co lubi - z przeplywowego czajnika nie zrobisz odpowiedniej temperatury by
    zaparzyc kawe w ten sposob (znow: ja tego nie pije, opieram sie na opini
    ludzi ktorzy sobie taka kawe zazyczyli).

    > - czasu zalania kilku kubkow wody, co z tego, ze wrzatek leje sie po 3sek,
    > jezeli pozniej kilka herbat bede robil kilka minut

    Tez dostrzegam tą wade - najlepiej by bylo miec dwa urzadzenia. Tu gdzie
    mieszkam teraz mamy tylko przeplywowy (i ekspres) i jak zjawi sie wiecej
    ludzi to jest sporo gonienia. U siebie w domu bedziemy miec czajnik metalowy
    na indukcje na takie sytuacje plus przeplywowy (choc byc moze wykorzystamy
    po prostu funkcje goracej wody z ekspresu do kawy).

    > - trwalosci - do biezacego grzania potrzebne ~3kW mocy w niewielkiej
    > grzalce, do tego pompka wody

    Narazie mam okolo roku, trzy czajniki Tefala (dwa firma, jeden dom).
    Tymczasowo bezawaryjne acz oczywiscie - jest to bardziej podatne na
    uszkodzenie niz zwykly czajnik.

    > - odkamieniania

    Nie jest to kosztowne acz trzeba o tym pamietac. Czajnik sam nie przypomni
    ;)

    > Czy ktos z Was uzywal takiego czajnika i moze sie wypowiedziec ?

    Rzekłem ! :)

    Dodam jeszcze ze u nas w domu multum razy wystepowal problem "grzeje ktos
    pol czajnika wody na jedna herbate bo MOZE ktos zaraz bedzie tez robil".
    Zwykle robil dokladnie 5 minut za pozno by wykorzystac ciepla wode z
    czajnika i znow ja podgrzewal do wrzątku. Jesli jest duzo domownikow i robia
    napoje gorace w bardzo losowym czasie - taki przeplywowy zwieksza swoj sens.
    Jesli domownikow jest 2-3 i jeszcze pija tą kawe czy herbate czy cos tam
    najczesciej razem o jednej porze przy posilku - nie polecam przepływowego.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 5. Data: 2010-01-20 21:48:31
    Od: AA <...@...pl>

    AA pisze:

    > Zamowilem dzis. Za jakis czas opisze wrazenia.

    Opisuje, mam go kilka godzin:

    Czajnik grzejac i nalewajac wode mruczy jak ekspres do kawy. Ciche to
    nie jest, ale trwa krotko.

    Nalanie kubka wody (200ml) trwa od wcisniecia przycisku ~30sekund.

    Nalewanie mozna wylaczyc w dowolnym momencie, po 200ml czajnik sam
    przerwie, trzeba ponownie nacisnac.

    Jest tez przycisk nalewania zimnej wody - czyli da sie odkamieniac bez
    wlaczania grzalki.

    Piany na wodzie nie ma.

    Rozwiazanie dobre na male ilosci wody, wrzatku nie daje (to jednak
    90*C). Klasyczny czajnik moze byc potrzebny, ale moze juz blaszak na gaz
    wystarczy. Wiecej doswiadczen za jakis czas, po uzywaniu...

    AA

  • 6. Data: 2010-01-31 23:00:13
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    w wiadomości: hirtr9$mjg$...@i...gazeta.pl,
    AA <...@...pl> napisał(a):
> [...]
    >
    > Pomyslalem, ze moze teraz czas na czajnik przeplywowy ?
    > Wygodny, grzeje tyle wody ile potrzebne.

    Pozytałam o Ywoich doświadczeniach i zapragnęłam ewentualnine zostać
    posiadaczką tegoż cuda. Ale przeszukanie allegro i kilku innych miejsc nie
    przyniosło rezultatu. Masz może jakiegoś linka do tego cuda?

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Miłość prawdziwa zaczyna się wówczas,
    gdy niczego w zamian nie oczekujesz