  • 1. Data: 2010-01-16 20:00:35
    Temat: zawor kulowy - przedluzenie
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Witam,

    posiadam zawór kulowy z taką zwykłą wajchą, czy da się jakimiś
    przedłużkami (czy czymś podobnym) zrobić tak, aby schować ten zawór pod
    płyty g-k i płytki, aby wystawała tylko jakaś ładna końcówka?

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 2. Data: 2010-01-16 20:52:36
    Temat: Re: zawor kulowy - przedluzenie
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    lukas napisał(a):
    > posiadam zawór kulowy z taką zwykłą wajchą, czy da się jakimiś
    > przedłużkami (czy czymś podobnym) zrobić tak, aby schować ten zawór pod
    > płyty g-k i płytki,
    Tak
    > aby wystawała tylko jakaś ładna końcówka?
    Nie
    > --Pozdrawiam,
    Co to jest przed pozdrawiam?
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-01-16 22:08:25
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    lukas <l...@w...pl> wrote:
> [...]
    > zawór
    > pod płyty g-k i płytki, aby wystawała tylko jakaś ładna końcówka?

    Zrobić można wszystko, ale w tym przypadku trzeba sobie to samemu
    wyrzeźbić, dorabiając jakąś przedłużke między zawór a wajchę (choćby
    z dostępnych w każdym kibelmarkecie mosięznych rurek, stosownie
    rozklepanych na końcach).

    J.

  • 4. Data: 2010-01-16 23:02:52
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 16-01-2010 o 23:08:25 Jarek P. <"jarek[kropka]p"@gazeta.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wyrzeźbić, dorabiając jakąś przedłużke między zawór a wajchę (choćby z
    > dostępnych w każdym kibelmarkecie mosięznych rurek, stosownie

    w takim razie prościej będzie mi kupić gotowy zawór, a ten co mam będę
    musiał przesunąć gdzieś indziej...

  • 5. Data: 2010-01-16 23:03:19
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 16-01-2010 o 21:52:36 Krzysztof 45 <m...@v...pl> napisał(a):

    > --Pozdrawiam,
    > Co to jest przed pozdrawiam?

    nie mam pojęcia, u mnie nic nie ma i nie było przy wysyłaniu

  • 6. Data: 2010-01-17 09:22:35
    Od: mk <d...@o...pl>

    Myślę,że pomysłem będzie wykonanie dekielka z materiału ściany, ale
    jesli koniecznie musi byc na wierzchu to na bazie wajchy po jej
    skróceniu bez problemy ślusarz wykona przedłużenie, natomiast końcówka
    to już co się pod rękę nawinie :)
    Pdr. M

  • 7. Data: 2010-01-17 09:48:28
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 17-01-2010 o 10:22:35 mk <d...@o...pl> napisał(a):

    > Myślę,że pomysłem będzie wykonanie dekielka z materiału ściany

    też o tym myślałem, ale nie wiem jak technicznie rozwiązać taką rzecz żeby
    to było łatwo otwieralne (płyta g-k i na to płytki)

  • 8. Data: 2010-01-17 14:17:43
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem trzy najłatwiejsze rozwiązania:
    - Przedłużyć oś zaworu i wyciągnąć pokrętło (oryginalne lub dorobione -
    ładniejsze) na zewnątrz ściany
    - kupić zawór podtynkowy
    - przenieść zawór w inne miejsce gdzie nie będzie potrzeby aż takiego
    kombinowania.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2010-01-17 17:07:16
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 17-01-2010 o 15:17:43 Jackare <...@s...de.uk.pl> napisał(a):

    > Przedłużyć oś zaworu

    a w jaki sposób?

  • 10. Data: 2010-01-17 18:24:06
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    > a w jaki sposób?
    ---------------------
    Witam
    Kolega Jackare jest profesjonalistą w tej branży i zapewne podpowie coś
    sensownego i mądrzejszego.

    Natomiast w sposób amatorski ja bym to zrobił tak :
    odkręcić nakładkę od zaworu ( czyli wajchę ew, motylek w zależności co tam
    jest).
    Zmierzyć jakie to ma wymiary
    dokupić najtańszy klucz nasadowy o odpowiedniej długości tak żeby pasował na
    ten króciec zaworu
    nałożyć ów klucz na króciec zaworu i wystającą poza płytki część klucza
    obciąć na odpowiedni wymiar,
    zeszlifować tak by dało się nałożyć wajchę czy wspomniany motylek,
    wywiercić i nagwintować otwór w osi klucza by przykręcić wkrętem tę wajchę
    czy motylek.
    następnie odtłuścić króciec zaworu i końcówkę klucza która ma wejść na ten
    króciec,
    skleić klucz z króćcem zaworu pancernym klejem do metalu
    całość zmontować i po sprawie.
    Jeśli w miejscu przejścia przez ścianę/kafelki zrobisz otwór w miarę
    dopasowany to ta konstrukcja nie powinna być chwiejna.
    Z jednej strony króciez zaworu, przejście przez ścianę stanowi jego
    podparcie czy wręcz prowadnicę.
    Dodoatkowo w miejscu przejścia przez ścianę można wstawić tuleję lub inną
    ozdobną przelotkę z kołnierzem.
    To rozwiązanie może się sprawdzić w przypadku zaworu rzadko używanego.
    Jak Kolega wyżej wspominał możesz pokombinować by dobrać wajchę ozdobną, tak
    by pasowała do wystroju wnętrza.

    Pozdrawiam
    JM