  • 1. Data: 2009-10-10 21:26:58
    Temat: Cztery szybkie
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Cztery szybkie pytania, pewnie dla was proste:
    1) Czy gładź gipsowa ma być kładziona na całych płytach k-g czy tylko na
    łączeniach i wkrętach?
    2) Planuje taras drewniany. Będzie on około 1.5m nad ziemia. Mam zamiar
    podeprzeć go słupami drewnianymi umieszczonymi na fundamentach betonowych. I
    tu pytanie: Czy wystarczą stopy fundamentowe pod słupkami, czy trzeba połączyć
    je z fundamentem budynku? Dodam tylko, że teren gliniasty.
    3) Mam wentylację mechaniczną. Czy jest jakiś przepis (jeśli tak to jaki),
    wedle którego w pomieszczeniu z kominkiem (z wkładem) musi być wentylacja
    grawitacyjna?
    4) Podobne do poprzedniego. Jak pogodzić wentylacje mech. z kuchnia gazową?
    Proszę o opinie z dwóch perspektyw: prawnej (przepisy, ustawy, artykuły) i
    praktycznej?

    Pozdr,
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-10-11 06:51:25
    Temat: Re: Cztery szybkie
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik m...@N...gazeta.pl napisał:
    > Witam,
    >
    > Cztery szybkie pytania, pewnie dla was proste:
    > 1) Czy gładź gipsowa ma być kładziona na całych płytach k-g czy tylko na
    > łączeniach i wkrętach?
    Jak wolisz. Sąsiad ma tylko łączenia, ja mam całe płyty, u niego po
    malowaniu raczej nie widać łączeń, u mnie przed malowaniem też ich nie
    widać,
> [...]
    > tu pytanie: Czy wystarczą stopy fundamentowe pod słupkami, czy trzeba połączyć
    > je z fundamentem budynku? Dodam tylko, że teren gliniasty.
    Wystarczą stopy. Choć pytanie jakie obciążenie mają przenieść słupy i
    jak wysokie/szerokie mają być te stopy :)

    > Pozdr,
    > Mariusz

    pzdr.
    rafał

  • 3. Data: 2009-10-11 11:27:58
    Od: " " <m...@g...pl>

    rrr. <d...@w...or> napisał(a):
    > Wystarczą stopy. Choć pytanie jakie obciążenie mają przenieść słupy i
    > jak wysokie/szerokie mają być te stopy :)

    Taras mam być w kształcie litery L. Do budynku przymocowany będzie przez dwie
    łaty. Dłuższy bok ma mieć 8m i szerokość 1.5m - planuje tu dać 4 słupy z
    zastrzałami, krótszy 6m i szerokość 2.5m - tu mają być 3 słupy (rys.
    http://tnij.org/taras). Rozważam jeszcze wariant z odpowiednio 4 i 5 słupami.
    Stopy maja być 1.2m w głąb ziemi, szerokość stopki betonowej 0.5x0.5m
    (wylana), na to murowane bloczki betonowe (czyli szerokość na 1.5 bloczka), a
    na końcu znów wylana stopka z metalową obejmą na drewniany słupek. Słupki i
    zastrzały mają trzymać belkę, pomiędzy belką a łata budynku przykręcone będą
    legary, a na to deska.

    /Mariusz

  • 4. Data: 2009-10-11 11:31:07
    Od: " " <m...@g...pl>

    Poprawny link: http://tnij.org/taras

    /M

  • 5. Data: 2009-10-11 11:54:41
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Cztery szybkie pytania, pewnie dla was proste:
    > 1) Czy gładź gipsowa ma być kładziona na całych płytach k-g czy tylko na
    > łączeniach i wkrętach?

    Nie ma norm na takie sprawy. Trzeba się umówić z wykonawcą. Szpachlowanie całości
    jest droższe w materiale ale szybsze w wykonaniu i odporne na błędy wykonawcy.
    Szpachlowanie samych złącz jest technicnie wystarczające, ale uzyskanie gładkości
    powierzchni wymaga wprawy.

> [...]
    > tu pytanie: Czy wystarczą stopy fundamentowe pod słupkami, czy trzeba połączyć
    > je z fundamentem budynku? Dodam tylko, że teren gliniasty.

    Zgodnie z projektem. Konstruktor albo projektuje takie coś jako kompletnie
    oddylatowane od ściany i funadmentu budynku albo w obu punktach połączone.

> [...]
    > Proszę o opinie z dwóch perspektyw: prawnej (przepisy, ustawy, artykuły) i

    "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków
    technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie."

  • 6. Data: 2009-10-11 20:31:20
    Od: " " <m...@g...pl>

    William Bonawentura <n...@m...nie.pl> napisał(a):

> [...]
    >wykonawcy. Szpachlowanie samych złącz jest technicnie wystarczające, ale
    >uzyskanie gładkości powierzchni wymaga wprawy.

    Właśnie mnie wykonawca zapytał jakbym chciał, a nauczony doświadczeniem wole
    sprawdzić przed udzieleniem odpowiedzi.

    >Zgodnie z projektem. Konstruktor albo projektuje takie coś jako kompletnie
    >oddylatowane od ściany i funadmentu budynku albo w obu punktach połączone.

    W projekcie był wylewany z betonu. Drewniany to mój pomysł i teraz kombinuje
    jak go poprawnie wykonać.

    >"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie
    >warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie."

    Czyli z prawnego pkt widzę, że wszystko jest Ok. A jak wam się sprawuje takie
    połączenie?

    /Mariusz

  • 7. Data: 2009-10-12 05:09:56
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > W projekcie był wylewany z betonu. Drewniany to mój pomysł i teraz
    > kombinuje
    > jak go poprawnie wykonać.

    Moj tarasowiec wykonuje to jako oddylatowane od sciany - tez o tym z nim
    rozmawialem, nie widzi potrzeby wiazania tego z budynkiem zarowno w kwesti
    fundamentu jak i w kwesti sciany. Tez robie (wiosna) taras drewniany, na
    palach.

    Pozdrawiam

    Kane