  • 1. Data: 2009-10-10 08:39:47
    Temat: oznaczenia grzejników
    Od: Kuba Zajączkowski <c...@g...com>

    Witam,

    Chciałbym wymienić grzejnik w pokoju. Jest to grzejnik nowy, płytowy
    ale zupełnie mi nie pasuje wyglądem. Ma około 120x120 cm. Niestety nie
    wiem jak rozpoznać jego parametry, żeby szukać jakiegoś innego w
    zastępstwie.

    Mam plan ogrzewania, na którym ten grzejnik oznaczony jest symbolem:

    22KV/900
    --------------
    [1,00]

    Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co to oznacza, czy na tej podstawie
    da się oszacować konieczne parametry grzejnika?

    Cieciu

  • 2. Data: 2009-10-10 08:51:36
    Temat: Re: oznaczenia grzejników
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Saturday 10 October 2009 10:39, Kuba Zajączkowski wrote:
> [...]
    > ale zupełnie mi nie pasuje wyglądem. Ma około 120x120 cm. Niestety nie
    > wiem jak rozpoznać jego parametry, żeby szukać jakiegoś innego w

    Poszukaj na nim tabliczki znamionowej. Musi być gdzieś
    przypięta/przyklejona (często z tyłu).

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-10-10 09:14:57
    Od: Kuba Zajączkowski <c...@g...com>

    > Poszukaj na nim tabliczki znamionowej. Musi być gdzieś
    > przypięta/przyklejona (często z tyłu).

    Oglądałem dookoła, bawiłem się w Inspektora Gadżeta - z lusterkiem
    obejrzałem z tyłu i wewnątrz - nie ma żadnych oznaczeń na grzejniku.

    Cieciu

  • 4. Data: 2009-10-10 09:59:10
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Saturday 10 October 2009 11:14, Kuba Zajączkowski wrote:
    > Oglądałem dookoła, bawiłem się w Inspektora Gadżeta - z lusterkiem
    > obejrzałem z tyłu i wewnątrz - nie ma żadnych oznaczeń na grzejniku.

    A jednak gdzieś musi być :)
    Właśnie sprawdziłem u siebie - niektóre grzejniki tabliczkę mają z tyłu
    (od strony ściany), niektóre przy włączniku, a niektóre w środku (!) -
    trza zaglądać przez szpary wentylacyjne.

    Jeśli *naprawdę* nie ma tabliczki znamionowej (zawsze mi się wydawało, że
    tabliczka znamionowa jest obowiązkowa przy sprzęcie elektrycznym...), to
    nie widzę innego sposobu jak pomiar. A do tego będziesz potrzebować: albo
    watomierz, albo amperomierz cęgowy (wszak pobór jest oporowy, więc łatwo
    policzyć pobieraną moc na podstawie natężenia prądu).
    Ewentualnie powyłączaj wszystko w domu, włącz sam grzejnik, i sprawdź na
    liczniku elektrycznym (jeśli to licznik elektroniczny, powinien móc
    wyświetlić pobór prądu w czasie rzeczywistym, a jeśli to dawny licznik
    obrotowy, wystarczy policzyć ilość obrotów tarczy w jednostce czasu).

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 5. Data: 2009-10-10 10:25:45
    Od: Kuba Zajączkowski <c...@g...com>

    On 10 Paź, 11:59, Mateusz Viste <m...@n...please> wrote:

> [...]
    > wyświetlić pobór prądu w czasie rzeczywistym, a jeśli to dawny licznik
    > obrotowy, wystarczy policzyć ilość obrotów tarczy w jednostce czasu).

    Niezbyt się dogadaliśmy :) Widać byłem nieprecyzyjny. Chodzi mi o
    kaloryfer do centralnego ogrzewania...... zasilany wodą.
    Ale dzieki za chęć pomocy :)

    Pozdrawiam,

    Cieciu

  • 6. Data: 2009-10-10 10:53:35
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Saturday 10 October 2009 12:25, Kuba Zajączkowski wrote:
    > Niezbyt się dogadaliśmy :) Widać byłem nieprecyzyjny. Chodzi mi o
    > kaloryfer do centralnego ogrzewania...... zasilany wodą.

    Hłe hłe :-D
    Fakt - nie o tym samym mowa :)
    Rzeczywiście nie doprecyzowałeś pytania, a ja czytając o "parametrach
    grzejnika" wyszedłem z pochopnego założenia że chodzi o grzejnik na prund
    (pewnie dlatego, że sam ogrzewam się prądem).

    Jeśli chodzi o grzejniki wodne - niestety nie pomogę, nie znam się. :-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 7. Data: 2009-10-10 11:05:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Viste wrote:

    > Poszukaj na nim tabliczki znamionowej. Musi być gdzieś
    > przypięta/przyklejona (często z tyłu).

    jesteś pewien? :)

  • 8. Data: 2009-10-10 11:06:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kuba Zajączkowski wrote:
> [...]
    > zastępstwie.
    >
    > Mam plan ogrzewania, na którym ten grzejnik oznaczony jest symbolem:

    to oznacza grzejnik dwupłytowy zasilanie dolne (zaworowy) wysoki na 90 cm
    długi na 100cm.

    większość podobnych dwupłytowcó bęzie miała podobne parametry cieplne.

  • 9. Data: 2009-10-10 11:19:39
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Kuba Zajączkowski" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    Witam,

    22KV/900
    --------------
    [1,00]

    Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co to oznacza, czy na tej podstawie
    da się oszacować konieczne parametry grzejnika?

    22 grzejnik dwupłytowy
    K - nie wiem, może oznaczać że grzejnik jest wyposażony we wkładkę
    termostatyczną (lub nie jest)
    V - podlączany od dołu (podejście dolne)
    900 - jeden z wymiarów - może być wysokość

    Poszukaj sobie jakichkolwiek tabel cennikowych z grzejnikami popularnych
    marek, np Koral, Henrad, Korad, DeLonghi i zobacz parametry mocy dla
    grzejnika o tych wymiarach. Na pewno dobierzesz jakiś alternatywny grzejnik
    o podobnej mocy ale w innych wymiarach.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2009-10-10 18:03:55
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    2 płyty obydwie użebrowane, wysokość 900 mm długość 1 metr (albo na odwrót?).
    KV to coś o zaworze (V = Ventil).

    Z boku będzie wytłoczony symbol obrazkowy producenta, ale zajrzyj na dowolna stonę
    np. Purmo i poszukaj mocy cieplej grzejnika typu
    22 900mmx1000mm.

    Kup inny jaki CI się podoba o tej samej mocy przy tych samych parametrach
    (temperaturach zasilania i powrotu w Twojej instalacji).
    JaC

    -----

    22KV/900
    [1,00]