  • 1. Data: 2009-10-09 11:43:53
    Temat: Komin systemowy + komin z cegly
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Bede mial komin w takiej konfiguracji:

    |--cegla--||systemowy||--cegla--|
    |---------||---------||---------|

    W ceglanych jest kanal do kominka i kanaly wentylacyjne. Szerokosc calosci
    ok 2m. Grubosc systemowego 40cm zgodna z gruboscia ceglanego.

    Pytanie jak to polaczyc nad dachem. Myslalem tak: na calosc styro 5cm (ew.
    styrodur), siatka, klej. Na to plytki klinkieropodobne
    http://www.leroymerlin.pl/produkty/plytka-elewacyjna
    -rott-cerrad,1116583080,1185442003.html
    Na calosc daszek blaszany. Bedzie ok?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2009-10-10 13:48:57
    Temat: Re: Komin systemowy + komin z cegly
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:han7lq$1da$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Bede mial komin w takiej konfiguracji:
    >
    > |--cegla--||systemowy||--cegla--|

    Ale czemu aż tak kombinujesz? Chcesz systemowy, to rób systemowy, przecież
    masz przeróżne kofiguracje możliwe, nie tylko sam spalinowy, kształtek do
    wyboru do koloru. A jak chcesz ceglany, to rób cały ceglany, do środka
    możesz jedynie systemowy wkład ceramiczny dać.
    Takie łączenie dwóch kominów robionych z różnychmateriałów to proszenie się
    o problemy moim zdaniem. Nie ma siły, żeby to nie pracowało i na łączeniu
    nie pękało.

    J.

  • 3. Data: 2009-10-11 09:12:53
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    Jarek ma racje - chodzi przezez o to by komin nie przeciekal...
    Jabym zwrocil uwage na obrobki komina od strony blacharskiej - w
    obecnych czasach ponad polowa reklamacji przeciekajacego dachu
    stanowia wlasne one.
    Popytaj swoich wykonawcow o referencje i przyjrzyj się obrobkom przy
    kominie, w koszach i rynnach z bliskam
    Porzadne obrobki od zawsze byly robione z materialow stopowych, jakim
    jest np. Miedz lub Cynk. Jeśli chcesz zobaczyc te ostatnie z bliska,
    to zapraszam na http://pl.rheinzink.de/57.aspx

    Pozdrawiam,
    IP

  • 4. Data: 2009-10-11 10:18:57
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    Igor Pilutkiewicz wrote:

    > Porzadne obrobki od zawsze byly robione z materialow stopowych, jakim
    > jest np. Miedz lub Cynk.

    W kwestii formalnej - miedz i cynk to są czyste pierwiastki a nie stopy.

    Marek

  • 5. Data: 2009-10-11 10:28:12
    Od: M <M...@w...pl>

    Igor Pilutkiewicz pisze:
> [...]
    > Porzadne obrobki od zawsze byly robione z materialow stopowych, jakim
    > jest np. Miedz lub Cynk. Jeśli chcesz zobaczyc te ostatnie z bliska,

    Komin najlepiej na podwójną blachę (na zakładkę), tzn. tak, by dach mógł
    swobodnie pracować. Czyli zamiast jednego zygzaka dwa razy L założone za
    siebie. Robi się tak głównie w konstrukcjach szkieletowych jednak i w
    murowanym nowym domu to nie zaszkodzi.

    M.

  • 6. Data: 2009-10-12 07:30:45
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    On 11 Paź, 12:28, M <M...@w...pl> wrote:

> [...]
    > swobodnie pracować. Czyli zamiast jednego zygzaka dwa razy L założone za
    > siebie. Robi się tak głównie w konstrukcjach szkieletowych jednak i w

    Marku,
    Zastosowałem pewny skrót myślowy, masz racje... Chodziło mi o blachy
    stopowe, czyli te, niczym nie powlekane, które patynują i którymi da
    się wykonać porządną obróbkę komina bez obaw o pęknięcia i
    mikrouszkodzenia powłoki (bo w przypadku tych blach jest ona
    zbędna) ..... - na "zakładkę" też :)
    Pozdrawiam,
    IP