  • 1. Data: 2009-10-09 20:23:50
    Temat: Stukanie zaworu RTL
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Ponieważ na ostatniego posta dostałem niewiele odpowiedzi, pozwalam sobie
    jeszcze raz zapytać - tym razem konkretniej...

    Skąd mogą brać się stuki w zaworze RTL od podłogówki?

    Stuka tak, że w całym domu słychać...

    Dodam, że zawór zamontowany jest zgodnie ze sztuką - na powrocie.

    Jak zaczyna stukać i go porusze, to przestaje.

    Jakieś propozycje? :) Mam się z tym pogodzić, czy da się na to zaradzić?
    Myślałem, że jak się wyniosę z miasta, to będę miał spokój z odgłosami od
    sąsiadów... a to brzmi tak, jakby sąsiad gwoździa wbijał w żelbeton ;)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 2. Data: 2009-10-13 10:41:17
    Temat: Re: Stukanie zaworu RTL
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    > Jakieś propozycje? :) Mam się z tym pogodzić, czy da się na to zaradzić?
    > Myślałem, że jak się wyniosę z miasta, to będę miał spokój z odgłosami od
    > sąsiadów... a to brzmi tak, jakby sąsiad gwoździa wbijał w żelbeton ;)

    Witam!

    U mnie tak samo jest: gdy nagle skręcę zawór RTL z pozycji 5 na np. 2,5 to
    walnie w całej instalacji. Zapytałem się instalatora, który to zakładał i
    stwierdził, że w takim razie jest jeszcze w instalacji powietrze. Pobieżnie
    mi wytłumaczył jak powstaje ten stuk, ale tak jak napisałem wyżej: pewnie
    będziesz również miał jeszcze powietrze w instalacji.

    Pozdrawiam! Marcin

  • 3. Data: 2009-10-13 19:12:52
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > Pobieżnie mi wytłumaczył jak powstaje ten stuk, ale tak jak napisałem
    > wyżej: pewnie będziesz również miał jeszcze powietrze w instalacji.

    Jest takie zjawisko jak uderzenie hydrauliczne, powietrze w instalacji by
    przejmowało ten stuk.
    W sumie napowietrzanie wody, ma służyć do obniżenia uderzenia
    hydraulicznego.
    Więc ta tłumaczenie trochę niefachowe.
    Ja jak zakmnę szybko zawór w ukłądzie gdzie pracuje pompa, to rąbie tak że
    aż rury drżą.
    Ten zawór może zbyt agresywną charakterystykę ma :)
    Albo po prostu nie zamykaj szybko :P

    Pozdrawiam Michał