  • 1. Data: 2009-10-10 20:02:01
    Temat: Kosztorys do kredytu
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    Witam, Przymierzam sie do kredytu na dokonczenie budowy.Mam pytanie,jak
    szykujecie kosztorysy dla banku,chcialbym tak z grubsza oszacowac koszt
    budowy i ilosc potrzebnego mi kredytu.Czy wystarczy wziasc cene materialu
    dodac do tego koszty robocizny, czy tez kosztorys musi byc zrobiony wg
    cennikow sekocenbudu lub podobnych? Moze ktos z Was ma wypelniony kosztorys
    dla WBK i moglby mi podeslac jakis wzor.Dzieki za odpowiedzi.
    a...@w...pl

  • 2. Data: 2009-10-10 20:36:34
    Temat: Re: Kosztorys do kredytu
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Proponuje zlecic to kierownikowi budowy.
    Ja z grubsza, na podstawie wstępnego kosztorysu dołączonego do projektu,
    wypełniłem kosztorys do banku... potem dałem to kierownikowi budowy, który
    naniósł poprawki i tak zostało toto złożone do banku. Nie mieli zastrzeżeń
    ;)

    Pamiętaj jedno... to co dzisiaj podpisujesz (tzn. ilości transz i terminy
    ich wypłat) ma się nijak do tego jak będziesz transze wypłacał. Ja
    deklarowałem 2 transze, ale w rezultacie skończyło się na 3 i to w zupełnie
    innych terminach ;) Bank nie robił najmniejszych problemów... Trzeba było
    tylko udokumentować, że rzeczywiście wydałem całą wcześniejszą transze na
    budowę (zdjęcia!).

    Pzdry i powodzenia :)
    /\/\\/\/

  • 3. Data: 2009-10-10 21:45:56
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cennikow sekocenbudu lub podobnych? Moze ktos z Was ma wypelniony
    > kosztorys dla WBK i moglby mi podeslac jakis wzor.Dzieki za odpowiedzi.

    Moim zdaniem wykonując kosztorys wg KNR i stosując ceny maksymalne np z
    sekocenbudu masz duże szanse że kredytu starczy absolutnie na wszystko. Taki
    kosztory ma być źródłem informcji przede wszystkim dla Ciebie. Bankowi
    możesz dać ceny skumulowane w dowolnej tabeli. Lepiej przyjąć do kosztorysu
    więcej pozycji dodatkowych - tak jak może to zrobić firma wykonujaca roboty
    (sprzątanie placu budowy, transport materiałów, wywóz gruzu itp)
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2009-10-11 07:26:40
    Od: Qwerty <k...@j...pl>

    Arek pisze:
> [...]
    > zrobiony wg cennikow sekocenbudu lub podobnych? Moze ktos z Was ma
    > wypelniony kosztorys dla WBK i moglby mi podeslac jakis wzor.Dzieki za

    Mój kilka lat temu wyglądał mniej więcej tak;
    http://stq.neostrada.pl/1/1.pdf
    Opracowany przez kierownika budowy i przez
    niego "opieczątkowany". Dane początkowe
    to koszt m2 domu w danej okolicy.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-10-11 09:31:32
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > cennikow sekocenbudu lub podobnych? Moze ktos z Was ma wypelniony
    > kosztorys dla WBK i moglby mi podeslac jakis wzor.Dzieki za odpowiedzi.

    Nie ma sensu robienie kosztorysu szczegółowo. Kosztorysy do banków robi się
    w oparciu o elementy scalone. W praktyce można łatwo to policzyć dzieląc
    ogólny koszt budowy przez procentowy udział w koszcie budowy domu
    jednorodzinnego. To i tak jest bardzo duże uogólnienie.

  • 6. Data: 2009-10-11 11:24:50
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Kosztorys dla banku wg mnie słuzy tylko do jednego celu: dostania kredytu,
    natomiast jesli masz na mysli kosztorys taki, który Ci powie ile Twój dom
    bedzie realnie kosztował to bardzo trudna sprawa. Zwykle kosztorysy dla
    banku sa robione na ich drukach, w których sa poscalane, chaotyczne pozycje,
    które wydają się bez sensu jesli chodzi o kolejność prac i ich zakres (Lukas
    Bank)
    Ja usiadłem z kierownikiem i zrobilismy go tak aby pasował do tego ile
    chcemy pokazac bankowi naszego wkładu i ile chcemy wziąść. Potem bank
    powiedział, że otarlismy się niemal o dolna granicę (bank ma minimalną
    stawkę za m2 gotowego budynku i poniżej niej nie schodzi).

    Realny kosztorys mozna zrobić samemu, lub przy pomocy kierbuda. ja po prostu
    wypisałem sobie wszystkie pozycje z jakich składa się dom (materiały i
    robocizna) i tak wyszła kwota X, ale wiadomo, że realne wydatki zawsze są
    wieksze bo raz nie o wszystkim pomyslisz, a dwa podczas prac czesto wychodzą
    dodatkowe sprawy (np u mnie tymczasowy dach nad piwnica za ok 800 zł po to
    aby deszcz nam ciągle tego nie zalewał, albo blaszany garaz za 1000 zł bez
    którego myslelismy, że się obędziemy, jednak nie dało się i tak oto 2000
    nagle sie pojawiły ni z tego ni z owego.)

    Jak masz mozliwość i zdolność weź więcej kredytu niż Ci potrzeba, potem albo
    od razu częśc oddasz (wątpię), albo pomyslisz na koniec budowy "dobrze, że
    wziąłem więcej" ;-P

    --
    Mariusz