  • 101. Data: 2014-10-22 12:51:53
    Temat: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 października 2014 16:29:00 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:
    Mam dom w 40tys mieście kilkaset metrów od tzw. centrum
    > A tu - cywilizacja, chodniki, r�wne asfaltowe alejki na rolki, czy rower...
    Tak mam
    > ... do metra 700m, do autobusu 200m - blisko wsz�dzie,
    Metra nie mam bo i mieć nie musze więc jego brak to nie problem
    Do autobusu tez nie dalej jak 200m ale nie korzystam
    > szko�a 300m (po drodze �ADNEJ ulicy)
    to tak jak u mnie
    > - internet 100Mbit za 39,90zďż˝ ...
    Ja mam chyba 40Mbitale to i tak dużo za dużo do naszych zastosowań.
    >fajni s�siedzi.
    Mam jednego, też fajny, mam tez mieszkanie w bloku tam sąsiadów 12 z czego 3 bardzo
    niefajnych. Właśnie przez takich niefajnych nie chciałbym mieszkać w bloku.
    > No i BLISKO do pracy.
    No ja mam tak ok km
    > Bez kork�w (tak du�ych) - nie musz� si� >przebija� 2h
    > przez mosty, bo akurat �nieg pierwszy spad�.
    Jeżdże rowerem jak pogoda pozwala ale nawet jak autem to korków nie ma.
    > Dzieci teďż˝ zadowolone ! :)
    > To najwa�niejsze.
    Moje też zadowolone.
    Każdemu jak tam pasuje.
    Mogłem mieć darmo dwie działki w dwóch miejscowościach odległych kilkanaście km od
    centrum miasta. Wolałem kupić w mieście niż darmo za miastem. Jak Ergie pisał póki
    dzieciaki są to pasuje mi w mieście jak się zdarzy że zostanę sam z żona to pewnie
    dom za miastem wybuduję ale raczej nie mieszkanie.
    Każdy powinien patrzeć wg własnych upodobań i możliwości. A czy mieszkanie czy dom to
    tez zależy gdzie i jak.
    Koszty wybudowania domu Ergi opisał, mieszkań tez póki co darmo nie dają.
    Można wynajmować i płacić co miesiąc ale przynajmniej u nas koszt wynajmu jest równy
    kosztowi zakupu własnego mieszkania na raty nawet.
    Wszystko ma swoje wady i zalety.
    Ja mam dom w którym mieszkam i kosztowo to wychodzi taniej niż mieszkanie w bloku, a
    lokalizacyjnie prawie idealnie. Nowe bloki które u nas budują maja dużo gorszą
    lokalizację jak moja chata. Mam tez mieszkanie w centrum które wynajmuję i co miesiąc
    ładna kaska mi z tego tytułu wpada.
    Moi lokatorzy woleli by swoje mieszkanie kupić i płacić raty do banku zamiast czynsz
    dla mnie i nawet mają spore dochody jednak na jakiejś umowie śmieciowej i bank
    kredytu nie da.

  • 102. Data: 2014-10-22 12:54:31
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-10-21 o 18:24, k...@g...com pisze:

    > W to co napisałeś nikt Ci nie uwierzy. Nawet ci co twierdzą że jest taniej.

    OK. Proszę bardzo. Skrótowe porównanie kosztów (w przeliczeniu na miesiąc).
    Kawalerka (mieszkanie spółdzielniane-własnościowe, 32 m2): czynsz 430 zł
    + 120 zł prąd + 30 zł gaz + 60 zł internet+telefon + 24 zł śmieci SUMA:
    664 zł/mies.

    Dom (165 m2): 50 zł podatek od nieruchomości, 270 zł prąd (cwu,
    gotowanie, pozostałe w domu), 100 zł woda, 80 zł internet+telefon, 24 zł
    śmieci
    W tym roku należałoby doliczyć jeszcze ogrzewanie prądem (mega drogie,
    ale poprzedni właściciel miał jakąś schizę gazową i dom był w gołych
    cegłach), w kwocie 416 zł/miesiąc, ale ten byt już zaraz przestanie
    istnieć, bo CO będzie duuuuużo tańsze w tym roku - na gazie i z
    ocieplonymi murami.
    Sumarycznie z elektrycznym ogrzewaniem: 524 zł + 416 zł = 940 zł
    Sumarycznie z CO na gaz (zakładam połowę kwoty ogrzewania elektrycznego,
    ale zapewne będzie mniej i spadnie koszt prądu, bo CWU będzie też
    gazowe): 524 zł + 208 zł = 732 zł

    Faktycznie, dom ciut drożej, ale zamiast 32 m2 na 11. piętrze wieżowca,
    hałasu za oknem od 3 pasmowej arterii, 20 minut poświęcanych codziennie
    na znalezienie miejsca do zaparkowania (a potem spacer przez pół
    osiedla) mam dom 165 m2, ogród, na działce jeszcze drugi domek wielkości
    tej kawalerki, miejsce do parkowania i 10 samochodów, nadal jestem w
    granicach miasta i mam normalną komunikację miejską 200 m od domu. Aha,
    mam też normalną drogę w kostce betonowej i chodniki, a przyszłe
    dzieciaki będą miały 400 m do szkoły nieruchliwą, prostą i osiedlową
    drogą. Da się? Da.
    Tylko trzeba trochę przysiedzieć i poszukać przez długie miesiące
    jakiejś sensownej oferty biorąc pod uwagę właśnie takie rzeczy jak
    lokalizację, komunikację, bliskość różnych instytucji jak np. szkoła,
    przedszkole itp.
    I akurat w przypadku gdy ktoś nadal chce być w mieście, to szukać po
    używanych domach, a nie działkach - bo działka w mieście zazwyczaj
    kosztuje niewiele mniej niż działka z już gotowym domem.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 103. Data: 2014-10-22 12:55:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 października 2014 16:56:38 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Bo trik polega na tym by miec dom w miescie :-) Jedyne co to wielkosc
    > dzialki, trzeba sie liczyc, ze wiecej jak 1000m to juz majatek.
    Zależy jakie miasto i ile to jest w pln "majątek"
    W 2007/2008 to ceny były zwariowane ale teraz sporo spadły.

  • 104. Data: 2014-10-22 13:00:40
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Zależy jakie miasto i ile to jest w pln "majątek"
    >W 2007/2008 to ceny były zwariowane ale teraz sporo spadły.

    Oczywiscie prawda. W kazdym razie, nie to co na wiosce,

  • 105. Data: 2014-10-22 13:00:58
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-10-22 o 12:54, Kżyho pisze:
> [...]
    > używanych domach, a nie działkach - bo działka w mieście zazwyczaj
    > kosztuje niewiele mniej niż działka z już gotowym domem.

    A patrząc po znajomych, to problem polega na tym, że mało z nich myśli
    perspektywicznie i budują czy kupują sobie dom gdzieś pod miastem,
    najczęściej tak z 20-30 km od centrum, bo przecież mają auta i nic im
    nie jest w pobliżu potrzebne, bo można wszędzie przecież dojechać. I to
    się szybko mści, bo potem się okazuje, że przyłącza wszelkie drogie, że
    paliwa przepalają tyle, że spokojnie by im starczyło na ratę kredytu o
    150 tys. większego, że godzinę dojeżdżają wszędzie i po jakimś czasie
    już tego mają dosyć. Że na imprezę do znajomych, to średnio, bo potem
    pić nie można, bo jak wrócą do siebie bez auta? Bo nagle pojawiają się
    dzieci i nic innego w życiu już nie robią tylko są taksówką dla nich.
    Jeżeli ktoś o tym wcześniej nie myśli, a większość tak miała, bo się ze
    mnie i z małżonki śmiali, że my "tacy wybredni", to potem rzeczywiście -
    dom potrafi być nie dość, że drogi, to jeszcze bardzo upierdliwy.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 106. Data: 2014-10-22 13:14:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 października 2014 12:42:05 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > BTW szwagier ma firme reklamowa, m.in. prowadzi hostingi, jak opowiada o
    > tych lokalnych "klientach, ktorzy sa z nim" to mozna pasc ze smiechu (z tym,
    > ze jemu nie jest do smiechu). Jedna z gorszych dzialek jesli hodzi o
    > stusunek lokalnej klienteli do rzeczywistosci.

    Nie pisalem o lokalnych klientach - mam ich bardzo malo. Moi klienci sa
    z calej Polski i nie tylko. W biurze u mnie przez 15 lat funkcjonowania firmy
    byl fizycznie JEDEN klient :) Wiec to nie ma nic wspolnego z lokalnym
    biznesikiem. Co do lojalnosci to juz pisalem - srednio klient jest z nami
    ok 4 lat. Zdecydowana wiekszosc rezygnuje bo zamyka interesy, niewielki
    procent przechodzi do konkurencji. Mam setki klientow ktorzy sa ze mna od 15
    lat i do dzisiaj polecaja moje uslugi (majac z tego mala prowizje).

    Takich firm co "robia hosting" na boku jakiejs dzialalnosci to ja znam
    setki - takie biznesy to sa biznesy w 99% garazowe nie majace NIC wspolnego
    z prawdziwym hostingiem. Zaloze sie ze szwagier tez "robi stronki" i
    oferuje je w pakiecie z hostingiem, co ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 107. Data: 2014-10-22 13:17:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 października 2014 12:44:09 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Po prostu nisko sie cenisz :-)

    Nie - ja sie wlasnie cenie wysoko, dlatego nie jestem pracownikiem tylko
    przedsiebiorca zatrudniajacym pracownikow :)

    > Jakie masz warunki SLA?

    Jak zaplacisz takie beda :)
    Dla porownania od prawie dwoch lat hostuje jedna z najwiekszych ksiegarni
    w Polsce (wygralem swoim rozwiazaniem z takim gigantem jak np. Comarch) -
    dostepnosc przez te blisko 2 lata wynosi powyzej 99,99%.

    Standardowy hosting nie schodzi ponizej 99,6%. Lacznie z planowanymi
    przerwami na konserwacje etc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 108. Data: 2014-10-22 13:24:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ktos to wczesniej musial zrobic, nieprawdaz?

    Podkręć jasność wypowiedzi - co zrobić?

    No i ponownie po co uwzględniać niecała godzinę w kosztach obejmujących 20
    lat?

    > Racjonalnie, postepuja racjonalnie. Wszyscy. Choc niektorzy tego nie
    > widza.

    ROTFL.

    > Czynisz grube zalozenia.

    Grube??? IMO to jest normalne że skoro płacę to się interesuję na co ta kasa
    idzie i chcę mieć na to wpływ.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 109. Data: 2014-10-22 13:26:37
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 22 października 2014 10:52:43 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    30 lat, ile sip do śniegu, ile taczek, ile więcej płynu do mycia szyb, ile będzie
    kosztowało utrzymanie psa żeby trochę bezpieczniej było, ile godzin zmarnujesz przy
    odśnieżaniu w zimie i zgarnianiu liści na jesieni. Ile więcej samochodów zużyjesz na
    dojazdy do pracy i ile więcej paliwa. Ile będą kosztowały naprawy dachu, malowanie co
    jakiś czas elewacji i w środku, ile pieców co wymienisz itd. Oczywiście Ciebie to nie
    dotyczy bo farciarz jesteś i to wszystko dostałeś w darmowym pakiecie z okazji że się
    urodziłeś. Inni nie mają tyle szczęścia i muszą na to wszystko zarobić.

    > Gdybym miał wegetować na 20m2 jak tu nie którzy radzą, bo tak taniej, to
    >
    > wolałbym palnąć w łęb niż męczyć się całe życie.
    >

    > --
    >
    > Pete

    wegetuję na siedemdziesięciu ośmiu metrach kwadratowych + 12 m2 komórki. Płace za
    taką wegetację 470 zł/ miesiąc. To nie jest największe mieszkanie w kamienicy w
    której mieszkam. Możesz podać wysokość raty kredytu hipotecznego w wysokości 100
    tysięcy spłacanego przez 30 lat, oprocentowanego 4%. Mnie wychodzi że to 480 złotych
    miesięcznie. I oddaje się prawie dwa razy tyle co wzięte. Chciałby jeszcze poznać
    twoje zdanie na temat czy kredyt w wysokości 100 tysięcy to duży czy mały kredyt w
    przypadku budowy domu.

  • 110. Data: 2014-10-22 13:28:16
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-10-22 o 00:18, Aleksander pisze:

    > "Adam" wrote in message
    ps.com...

    > OK :) Ale dopuść do świadomości, że więkoszść mieszkańców
    > metropolii typu Londyn, Paryż czy NY nie chciała by być nawet 5 minut
    > w takiej (bez urazy;) dziurze, jak Wodzisławiec Śląski, nie mówiąc już
    > o tym, aby spędzić tam całe życie.

    Ja tylko nie wiem, czemu z góry zakładamy sztywny podział
    mieszkanie->miasto, dom->totalna wieś-dziura.
    Bo generalnie jest jeszcze jak najbardziej opcja pośrednia, o której
    jakoś nikt nie mówi, czyli jakaś wersja "domu", ale jednak w pobliżu
    cywilizacji.

    Pzdr
    --
    /__/_* /