  • 91. Data: 2014-10-22 12:10:58
    Temat: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > No i sam stwierdzam, mieszkanie kosztowalo mnie grosze, dom nawet po
    > korekcie na wielkosc to wydatki znacznie wyzsze.

    A konkretnie? Zamierzasz podać jakieś kwoty czy tylko tak mącisz wodę?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 92. Data: 2014-10-22 12:11:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 października 2014 11:58:19 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Przyklad faktycznie z dupy. Skoro rynek pracy wycenia na 300, to i
    > wcześniejsza wycena jest na 300, a nie na 500. Wiec pohuj wynajmować firmę
    > za 500, skoro można indywidualnemu dać 300?

    To jakim cudem wedlug Ciebie funkcjonuja w ogole jakiekolwiek firmy ? :-)

    Ale odpowiem -> dlatego ze indywidualny nie zrobi tego za 300 tylko za 500.
    Bo wie ze to jest tyle warte. Pracownik zrobi to za 300 bo nie chce zajmowac
    sie zusami, USami i kontaktem z klientem. Chce przyjsc do biura,
    odklepac w 8h tlumaczenia ktore podsunie mu szef pod nos i dostac za to
    wynagrodzenie - nizsze niz gdyby tlumaczyl to bezposrednio klientowi ale
    godzi sie na to bo takie sa prawa rynku.

    > Nie on dostanie 300, i rynek tez wyceni na 300. I jeśli firma nie ma żadnej
    > wartości dodanej to nie dostanie w ogóle zlecenia za 500 (wszystko w świecie
    > idealnego sferyzmu korwinistycznego)

    Jakiej wartosci dodanej? Klient chce przetlumaczyc 50 stron i nic wiecej - nie
    chce zadnych wartosci dodanych. Szuka najtanszego tlumacza przysieglego
    w okolicy. Nie ma dla niego znaczenia czy bedzie to firma z 10 pracownikami,
    czy dzialalnosc jednoosobowa.

    I ja wole byc szefem tej firmy 10 osobowej niz jednym z jej pracownikow.

    > Hmmm, no to faktycznie, konkurencja ci nie grozi. ROTFL!

    Coz - 15 lat prosperuje doskonale na tym rynku. Pewnie ze konkurencja jest
    - w kazdej branzy jest :-) Ale skoro firma sie caly czas rozwija to znaczy,
    ze robie to dobrze.

    > Wracając do rzeczy - dzielisz się z: prezesem firmy energetycznej, prezesem
    > firmy telekomunikacyjnej, mam dalej wymieniać czy dasz rade sam?

    Nie dziele sie - place za ich uslugi. Place tyle samo jako wlasciciel firmy
    (a czesto mniej - kupujac cos w wiekszych ilosciach) co placilbym jako jej
    pracownik. Dalej nic nie rozumiesz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 93. Data: 2014-10-22 12:23:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 października 2014 11:58:09 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że świat (biznesowy) jest trochę inaczej
    > zbudowany, niż się małemu Kaziowi wydaje ;-)

    Sluchaj - ja wiem ze moge zarabiac... 100 tys na miesiac. Mam takie realne
    mozliwosci i do tego powolutku daze. Jako pracownik przyjmuje ze gorna granica
    byloby 10-15 tys pln (to maks w tej branzy co mozna wycisnac majac znakomite
    wyksztalcenie i doswiadczenie w branzy). Dlatego nie chce byc pracownikiem,
    po co sie ograniczac? :)

    > Jeśli mówimy o kopaniu rowów

    Przy kopaniu rowow to glownie cena decyduje lub/i znajomosci ;)

    > albo innych usługach hostingowych :-P to

    No akurat w przypadku uslug hostingowych decyduje w 90% jakosc tych uslug
    i doswiadczenie (wiele firm znika z rynku po roku, dwoch), a dopiero
    pozniej cena :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 94. Data: 2014-10-22 12:35:38
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-10-22 o 12:02, Ghost pisze:
    > Szeregowiec jakos w ogole nie pasuje mi do koncepcji "domu".

    Jakbym nie mógł mieć wolnostojącego, to już wolałbym coś takiego niż
    zwykłe mieszkanie. Ale tak czy owak poza plusem w postaci z reguły
    większej powierzchni, jakiegoś skrawka trawnika i swojego miejsca
    parkingowego na podjeździe, ewentualnie garażu, to to wiele lepiej w
    stosunku do mieszkania nie jest. Może o tyle, że masz to wszystko trochę
    bardziej "swoje".

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 95. Data: 2014-10-22 12:42:00
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >To jakim cudem wedlug Ciebie funkcjonuja w ogole jakiekolwiek firmy ? :-)

    Jak mam Ci to napisac zebys chcial przeczytac? Pisalem juz o tym z piec
    razy.

    >Ale odpowiem -> dlatego ze indywidualny nie zrobi tego za 300 tylko za 500.
    >Bo wie ze to jest tyle warte.

    Jesli na rynku jest to warte 500, to zrobi za 500.

> [...]
    >wynagrodzenie - nizsze niz gdyby tlumaczyl to bezposrednio klientowi ale
    >godzi sie na to bo takie sa prawa rynku.

    No widzisz synek i pomalutku zaczynasz sie uczyc, etat to nie indywidualny i
    teraz skup sie - na etatcie pracodawca bierze na siebie:
    - ryzyko, podobnie indywidualny, a na etacie, masz dostac kase co miesiac.
    - koszty dzialalnosci firmy
    - koszty biura
    - koszty reklamy
    - masaj
    to wszystko to som piniondze

    500 kosztuje pojedyncze zjecenie, 300 jesli bedziesz tych zlecen dostarczal
    przez caly miesiac, trywialna gra rynkowa

> [...]
    >chce zadnych wartosci dodanych. Szuka najtanszego tlumacza przysieglego
    >w okolicy. Nie ma dla niego znaczenia czy bedzie to firma z 10

    Zaplaci 500, za to, ze:
    1. Ktos przetlumaczy
    2. Ktos czeka na jego pojedyncze zlecenie i nie wymaga zatrudniania siebie
    na caly miesiac
    Wartoscia dodana jest tu m.in. stala dostepnosc i gotowosc do przyjecia
    zlecenia

    >Coz - 15 lat prosperuje doskonale na tym rynku. Pewnie ze konkurencja jest
    >- w kazdej branzy jest :-) Ale skoro firma sie caly czas rozwija to znaczy,
    >ze robie to dobrze.

    ROTFL.

    BTW szwagier ma firme reklamowa, m.in. prowadzi hostingi, jak opowiada o
    tych lokalnych "klientach, ktorzy sa z nim" to mozna pasc ze smiechu (z tym,
    ze jemu nie jest do smiechu). Jedna z gorszych dzialek jesli hodzi o
    stusunek lokalnej klienteli do rzeczywistosci.

    Acha.

  • 96. Data: 2014-10-22 12:44:04
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

> [...]
    >znakomite
    >wyksztalcenie i doswiadczenie w branzy). Dlatego nie chce byc pracownikiem,

    Po prostu nisko sie cenisz :-)

    >No akurat w przypadku uslug hostingowych decyduje w 90% jakosc tych uslug
    >i doswiadczenie (wiele firm znika z rynku po roku, dwoch), a dopiero
    >pozniej cena :)

    Jakie masz warunki SLA?

  • 97. Data: 2014-10-22 12:46:18
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >W takim razie jaki jest sens*uwzględniania tej straconej niecałej godziny w
    >kosztach obejmujący 20lat???

    >* - oprócz rozmywania tematu oczywiście

    Ktos to wczesniej musial zrobic, nieprawdaz?

    >Jak zawsze założyłem że ludzie postępują logicznie.

    Racjonalnie, postepuja racjonalnie. Wszyscy. Choc niektorzy tego nie widza.

    >Ponownie się myliłem. Nie przewiduję wszystkich idiotycznych zachowań a za
    >takie uważam posiadanie mieszkania płacenie do wspólnej kasy i nie
    >interesowanie się co się z tą kasą dzieje.

    Czynisz grube zalozenia.

  • 98. Data: 2014-10-22 12:48:25
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >A konkretnie? Zamierzasz podać jakieś kwoty czy tylko tak mącisz wodę?

    Chlopie, jak bardzo trzeba myslec zyczeniowo, zeby sobie chcec udowodnic, ze
    mieszkanie jest rownie drogie co dom?

  • 99. Data: 2014-10-22 12:49:42
    Od: n...@g...com

    W dniu środa, 22 października 2014 00:27:58 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Ja dodaje bo tak wlasnie mysle - nie wyobrazam sobie tego i juz :) Przeciez
    > nikomu niczego nie narzucam - pisze tylko o tym co JA mysle.

    OK. Czyli w sumie jest już jasne.
    Masz po prostu ograniczoną wyobraźnie :).

    (skoro nie wyobrażasz sobie, że na świecie żyją ludzie mający różne od Twoich
    potrzeby i oczekiwania).

    Stąd problemy z wobrażeniem sobie, co np. daje metropolia w stosunku do Twojego
    miasteczka. OK.

  • 100. Data: 2014-10-22 12:51:26
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    >Może o tyle, że masz to wszystko trochę bardziej "swoje".

    Oraz mozliwosc wachania cudzego grilla tuz pod oknem.