  • 31. Data: 2018-12-22 14:54:40
    Temat: Re: Czyszczenie powietrza w mieszkaniu w zimie.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Musisz tak nawilzac zeby bylo minimum 40%. W tej chwili mam w pokoju 42% i dla mnie
    juz jest za sucho. Za chwile pojawi sie pranie do wysuszenia i troche wilgotnosc
    podskoczy. 25% przy malym dziecku powinno byc karalne.

  • 32. Data: 2018-12-22 14:59:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2018 o 22:40 abomito <a...@w...pl> pisze:

    > Ja tylko chciałem zaznaczyć, że problem pyłów jest sztucznie
    > wyolbrzymiany.Niewątpliwie pyły są.Jednak w domu to one najwyżej na stole
    > osiądą.Nos i całe drogi oddechowe są przygotowane na takie przypadki.Nie
    > są
    > przygotowane na szkodliwe gazy.

    Niedawno gdzieś czytałem, że problemy z alergią u dzieci wynikają z tego,
    że coraz więcej pomieszczeń ma filtrowane powietrze docierające z zewnątrz
    i sterylne warunki mieszkaniowe.
    Robiono badania na sporej grupie dzieci i wyszło, że najmniej alergii jest
    w grupie dzieci, która od urodzenia miała codzienny kontakt z co najmniej
    TRZEMA zwierzakami. Jeden zwierzak zmniejszał wystepowanie alergii o
    kilkanaście procent, dwa zwierza to około 20-30% mniej przypadków alergii.
    Dopiero codzienny kontakt z trzema i wiecej zwierzakami obniżał ryzyko
    wystąpienia alergi o ponad 50%.
    Przypomniało mi się przy okazji jak "nasz" pediatra gdy dowiedział się, że
    w domu mamy psa i kota prawie nie wewał policji na takich
    nieodpowiedzialnych rodziców ...

    TG

  • 33. Data: 2018-12-22 19:19:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    juz jest za sucho. Za chwile pojawi sie pranie do wysuszenia i troche wilgotnosc
    podskoczy. 25% przy malym dziecku powinno byc karalne.

    Dobrze, że moi rodzice i dziadkowie nie wiedzieli tego, a i mierniki
    elektroniczne nie były tak łatwo dostępne ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2018-12-22 19:31:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Co masz teraz że już myślisz o wymianie? :P

    Dospel 400 i większej kasy za reku bym nie dał. Ale jeżeli macie reku do
    4000zł i z filtrami po 60zł przez które filtrujecie skutecznie 432 tys.
    m3 powietrza, to ze względu na jeszcze niższe koszty eksploatacyjne
    rozważę kiedy ten się zepsuje :-)

    Reku + flexy ze skrzynkami + montaż < 12 tys. zł

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 35. Data: 2018-12-22 22:10:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W swoim przypadku mozesz miec racje. Pralke pewno masz. Na chuj ci ona jak Twoja
    babka w rzece prala? Dla szpanu ze jak ma sasiad to musisz miec drozsza?

  • 36. Data: 2018-12-23 17:16:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 22 grudnia 2018 13:22:55 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Zgadza się, ja nawilżam (bo niemowlak) a i tak rzadko kiedy jest powyżej
    > 25%. Dzisiaj jest trochę lepiej, bo dobija do 40%.

    Ja mam 3 nawilżacze piezo u każdego dzieciaka w pokoju po jednym
    i jeden duży typu "młyńskie koło" w pokoju gdzie śpimy wraz z pierwszą żoną.
    Wilgotność na poziomie 45% więc jest ok :]

    L.

  • 37. Data: 2018-12-26 16:09:41
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 22 Dec 2018 10:24:31 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Wiesz co, rzuć przy okazji linkiem do takiej kasety za 60zł i podaj co
    > za centrala jeśli łaska. Wezmę pod uwagę przy wymianie swojej centrali :-)

    Przykładowy zamiennik:
    https://solisfiltry.pl/vitovent-300---filtry-kompakt
    owe-klasy-f7.html

    Z tym, że rok temu kosztował 65zł brutto. A tu niespodzianka, 85zł. Co nie
    zmienia faktu, że wystarcza akurat do pierwszych ciepłych dni.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 38. Data: 2018-12-30 15:51:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Z tym, że rok temu kosztował 65zł brutto. A tu niespodzianka, 85zł. Co nie
    > zmienia faktu, że wystarcza akurat do pierwszych ciepłych dni.

    W reku masz tylko jeden filtr?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 39. Data: 2018-12-30 16:02:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2018 06:32:41 -0800 (PST), s...@g...com napisał(a):

    > W praktyce jak nie masz domu dobrze zaplanowanego i np. szczelnych okien to troche
    walka z wiatrakami.

    Wystarczą zwyczajne, nowoczesne okna, jakieś tam super nie są potrzebne.
    Sprawdzałem dobrej klasy pyłomierzem - na zewnątrz 150-200% normy, a w
    domu, ze zwykłymi oknami i wentylacją grawitacyjną, ok. 50%.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 40. Data: 2018-12-30 16:03:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > W swoim przypadku mozesz miec racje. Pralke pewno masz. Na chuj ci ona jak Twoja
    babka w rzece prala? Dla szpanu ze jak ma sasiad to musisz miec drozsza?

    Zenek, przypuszczam że jak ktoś nie ma miernika to wilgotność i tak ma
    odpowiednią, bo:

    - koce pod oknami
    - szmaty w kratkach wentylacyjnych
    - pranie suszone w pokojach