  • 11. Data: 2013-11-29 10:25:09
    Temat: Re: DZ, dostałem wycenę
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:028ab917-6b79-409c-9f47-cb8f9e184add@googlegrou
    ps.com...
    W dniu piątek, 29 listopada 2013 10:00:34 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    >Czytasz posty Irka to pewnie zauważyłes ze twardy jest i odporny na stres;)
    >Kilka wązniejszych etapów >inwestycji dopilnował osobiście i szczegółowo
    >więc i tu da rade. Trzeba wierzyć w człowieka;)
    >Mnie tam te 31tys trochę zastanawia:
    >Może Irek ma to szczegółowo ropzisane.
    >Skoro rura 2tys, glikol 1,5tys, jakas studzieńka niech będzie że tez 1tys,
    >rodzielacz niech jest 500zł. To >mamy razem 5tys.
    >To brakujące 26 tys jest pozycja "robocizna"? Czy może glikol za 5tys a
    >rura za kolejne 5tys?

    A takie magiczne slowo jak _gwarancja_?

  • 12. Data: 2013-11-29 10:35:15
    Temat: Re: DZ, dosta?em wycen
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-29 10:19, Budy pisze:
    > U?ytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > masz racje ale mi?dzy 8kz? a 34 jest spory zapas na kierownika. A poza tym -
    > zakopanie rury to nie cud techniki i koparkowy da sobie rade.

    Nie napisalem, ze sie nie da, tylko ze bezobslugowo to sie nie odbedzie.
    Z zycia wiem, ze nawet najprostsze sprawy ludzi przerastaja. Inna
    sprawa, ze inwestor ma w glowie co chce i jak to ma wygladac. A
    koparkowy? Toz on tylko dolki kopie i nie interesuje go co jak i po co.
    Wiec trzeba zalozyc, ze jak ktos przyjdzie do takiej roboty przeciez
    kompletnie merytorycznie nieprzygotowany to nalezy zalozyc, ze to
    zwyczajny debil.

    > Ja to mam wra?enie ze irek wydaje te pieniadze nieco dziwnie - moze ma za
    > du?o :-) Droga my?lenia adama jest znacznie lepsza.

    Aaaa nad tym to ja sie nie skupiam. Kazdy ma swoja filozofie zyciowa.
    Poki nie pyta jak tu by jeszcze wydac pieniadze to sie nie zastanawiam.
    Chcial pianke - ma pianke. Chce dziure w ziemi - niech robi.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2013-11-29 10:46:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A takie magiczne slowo jak _gwarancja_?

    A to mu to Skanska robi czy inszy Budimex?

    Tzw. Gwarancja lokalnej firmy jest niewiele warta. Bo dziś ta firma jest a
    jutro jej nie będzie. Nawet jak się ludziom wydaje że jakaś firma ma tzw.
    "tradycję" bo istnieje na rynku od nastu lat i chwali się wieloma
    realizacjami to często jest tak, że wczoraj t obyłą firma MojaSuperFirma12,
    dziś jest MojaSuperFirma13 a za rok będzie MojaSuperFirma14. I bynajmniej ta
    14 nie będzie honorowała gwarancji udzielonych przez 13.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-11-29 11:51:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 10:25:09 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > A takie magiczne slowo jak _gwarancja_?

    Gwarancja firmy "usługi koparkowe";) jest mniej warta jak gwarancja firmy " PC za
    31tys"?
    Znając życie to może być tak że łatwiej będzie cos wyegzekwowac od "usługi koparkowe"
    bo ma koparki czy inny sprzet i jest co licytowac jak od firmy "Pc za 31tys" która
    to firma pewnie ma zgrzewarke za kilkasaet zł+ skrzynkę z narzedziami a wykopanie
    dołu zleci firmie "usługi koparkowe"

  • 15. Data: 2013-11-29 13:01:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

> [...]
    >"Pc za 31tys" która to firma pewnie ma zgrzewarke za >kilkasaet zł+
    >skrzynkę z narzedziami a wykopanie dołu zleci firmie "usługi koparkowe"

    Zastanowiles sie co pleciesz? Dziura w ziemi mu sie ma zepsuc?

  • 16. Data: 2013-11-29 13:15:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 13:01:19 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Zastanowiles sie co pleciesz? Dziura w ziemi mu sie ma zepsuc?
    "Zakopanie rury" może się zepsuć;)
    Koparkowy może rure uszkodzić przy zasypywaniu i za to odpowiada.
    Koleś zgrzewający rozdzielacz i podłaczajacy PC może cos nie tak podłączyć i za to
    odpowiada.
    Zgrzanie rozdzielacza i podłaczenie do niego zakopanych rur a później napełnienie i
    połączenie dop PC to ile może kosztować? Chcesz gwarancję to bierzesz do tego lokalna
    firmę instalatorską. Pesymistycznie to dwa dni pracy dla dwóch pracowników tej firmy.
    Ile taka usluga może kosztować?
    Myślę że i tak daaaaleko w tej wersji będzie do 31,5tys.
    No chyba że "gwarancja" jest dla Ciebie warta zapłacenia firmie "pc za 31tys" te
    15-20tys więcej.
    Problem jest w tym że mi w tych 31,5tys tak z 15-20tys nie pasuje do niczego i ciekaw
    jestm jak to oni w kosztorysie rozpisali.

  • 17. Data: 2013-11-29 13:19:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 13:01:19 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Zastanowiles sie co pleciesz? Dziura w ziemi mu sie ma zepsuc?

    W sumie po co gwarancja wtedy jak dziura w ziemi się nie psuje.
    DZ to przecież zakopane kilometr rury.
    A Irek pisał o ofercie na wykonanie DZ i raczej samej pompy i połaczenia DZ z PC tam
    wkalkulowane nie było.

  • 18. Data: 2013-11-29 16:06:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    >"Zakopanie rury" może się zepsuć;)
    >Koparkowy może rure uszkodzić przy zasypywaniu i za to odpowiada.

    Przeciez to nie jest kwestia gwarancji.

    > Koleś zgrzewający rozdzielacz i podłaczajacy PC może cos nie tak podłączyć
    > i za to odpowiada.[..]

    Itd. itp. i musisz po pierwsze wskazac co jest zespute oraz idowodnic, ze to
    wlasnie sie popsulo samo od sie, a nie jest skutkiem lawinowym innej awarii
    itp itd.

    Naprawde nie widzisz roznicy na gwaracje kompleksowa a tym co ty
    proponujesz?

    >Myślę że i tak daaaaleko w tej wersji będzie do 31,5tys.

    Nie wnikam w konkretne kwoty, nie sprawdzam, czy szacunki przekazane przez
    Adama sa zbyt optymistyczne, a jak go znam takimi moga byc.

  • 19. Data: 2013-11-29 17:58:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-29 02:02, Adam wrote:
    > 2. Do koparkowego ktory za 4-5 dni kopania po 8h wezmie 2-3k pln

    A swoją droga ile kosztuje wypozyczenie koparki (takiej maluteńkiej) i
    nauczenie się oraz wykopanie? Musze mieć jakieś uprawnienia?

  • 20. Data: 2013-11-29 18:23:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    On 2013-11-29 02:02, Adam wrote:
    > 2. Do koparkowego ktory za 4-5 dni kopania po 8h wezmie 2-3k pln

    > A swoją droga ile kosztuje wypozyczenie koparki (takiej maluteńkiej) i
    > nauczenie się oraz wykopanie? Musze mieć jakieś uprawnienia?

    Mnie się na śląsku nie udało pożyczyć samej koparki bez koparkowego. A z
    koparkowym ceny były 30-50 zł za godzinę + transport w zależności od
    odległości.

    W Małopolsce 3 lata temu na pewno dało się pożyczyć samą minikoparkę bo mój
    kuzyn tak sobie przyłącza robił. Nikt go o uprawnienia nie pytał. Koszt to
    był transport + 2 albo 3 stówy za każdy dzień (dobę).

    Ponoć nauka to 5 minut i każdy mężczyzna ma to w genach :-)

    Pozdrawiam
    Ergie