  • 11. Data: 2015-07-07 22:36:08
    Temat: Re: Da się tak legalnie?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie do wyłapania.

  • 12. Data: 2015-07-07 22:45:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 7 lipca 2015 22:36:10 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie do wyłapania.

    wez no se jakis czytnik zorganizuj bo nie wiadomo komu odpowiadasz. Albo uzyj ctr-c i
    ctr-v dla przedpiscy :)

    b.

  • 13. Data: 2015-07-07 23:31:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co ja mogę? Jak pisalem z laptoka to cytował jak używam napleta to nie cytuje. Tylko
    użytkownikiem jestem. Zawodowo na czymś innym się znam.

  • 14. Data: 2015-07-07 23:34:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-07-07 o 22:01, Budyń pisze:

    > nie mozna laczyc sobnych instalacji bo w razie awarii mozna kogos porazic "od
    tyłu". Takie polaczenia uzgadnia sie z energetyką (np sposob podlaczenia agregatu) U
    ciebie najprostszym rozwiazaniem bedzie zastosowanie dwóch osobnych grzałek w
    bojlerze.

    Najprościej to będzie zamontować coś takiego
    https://www.tim.pl/stycznik-modulowy-25a-1z-1r-230v-
    ac-st25-11
    + jakiś zegar do sterowania/przełączania.

    Co znaczy "do tyłu", chodzi Ci o sieć energetyczną? Przecież jeden
    budynek jest i tak podłączony z jednego złącza.

  • 15. Data: 2015-07-08 09:04:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 7 lipca 2015 23:34:19 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    >
    > Co znaczy "do tyłu", chodzi Ci o sieć energetyczną? Przecież jeden
    > budynek jest i tak podłączony z jednego złącza.

    to znaczy ze gdy jeden odbiorca wyłączy prąd dla jakis czynnosci konserwacyjnych a
    zepsuje sie ten twoj stycznik to konserwator zostanie porazony z drugiej instalacji -
    tak nie wolno.

    b.

  • 16. Data: 2015-07-08 09:09:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 7 lipca 2015 23:31:47 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Co ja mogę? Jak pisalem z laptoka to cytował jak używam napleta to nie cytuje.
    Tylko użytkownikiem jestem. Zawodowo na czymś innym się znam.

    ja sie calkiem przesiadlem na googla a przestalem uzywac czytnikow bo nie wszyscy
    widzieli moje posty. Ale nie pisze z tableta bo mnie wkurza :)

    b.

  • 17. Data: 2015-07-08 13:21:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-07-08 o 09:04, Budyń pisze:
    > to znaczy ze gdy jeden odbiorca wyłączy prąd dla jakis czynnosci konserwacyjnych a
    zepsuje sie ten twoj stycznik to konserwator zostanie porazony z drugiej instalacji -
    tak nie wolno.
    Ten stycznik, który podałem dla przykładu przełącza styk, nigdy nie jest
    tak, że obie fazy są załączone. Owszem może zdarzyć się jakaś totalna
    awaria, że wszystko w środku się wysypie i posklejają styki z dwóch faz
    na raz. Ale po pierwsze jest to bardzo mało prawdopodobne, a po drugie
    jest wiele urządzeń dwu- i trzyfazowych, które też mogą ulec takiej
    podobnej awarii i żaden konsereator się przed tymi urządzeniami nie broni.

  • 18. Data: 2015-07-08 13:25:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 13:21:12 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    Ale po pierwsze jest to bardzo mało prawdopodobne, a po drugie
    > jest wiele urządzeń dwu- i trzyfazowych, które też mogą ulec takiej
    > podobnej awarii i żaden konsereator się przed tymi urządzeniami nie broni.

    konserwator nie siedzi zwykle ze srubokrętem nad urzadzeniem pod napieciem- bedzie
    awaria to zabezpieczenie zadział i dopiero wlezie z narzedziami.
    Tutaj tak moze byc - wyłączy, rozkręci a z drugiej strony dostanie napiecie.
    Mało prawdopodobne? W ogóle porazenie jest mało prawdopodobne - po co w ogóle
    zabezpieczenia...

    b.

  • 19. Data: 2015-07-08 15:59:17
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 13:25:30 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    > Mało prawdopodobne? W ogóle porazenie jest mało prawdopodobne - po co w ogóle

    To lampeczki bym proponowal, dla napiecia z jednej i z drugiej strony. Jak wylaczy i
    ciagle cos swieci to mu sie lampka zaswieci :)

    bajcik

  • 20. Data: 2015-07-08 16:25:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 15:59:18 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:
    > To lampeczki bym proponowal, dla napiecia z jednej i z drugiej strony. Jak wylaczy
    i ciagle cos swieci to mu sie lampka zaswieci :)

    alescie sie uparli - nie dosc ze niebezpieczne to jeszcze skomplikowane. A
    rozwiazaniem sa osobne grzałki za 15zł/szt.

    b.