  • 11. Data: 2018-08-20 11:26:53
    Temat: Re: Dom szkieletowy - wykończeniówka
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 19.08.2018 o 18:06, Tomasz pisze:
> [...]
    > szkielet w środku i od czego zacząć mam bardzo liche pojecie. Strop
    > planuję wykonać z desek typu podłogowego , na górze belek stropowych.
    > Od dołu belki i deski maja być widoczne. Na tych deskach planuję
    > rozwinąć 20 cm wełny mineralnej.
    > Ściany z płyt kartonowo gipsowych chciałbym robić ale nie wszędzie,
    > część ścian chce pokryć deskami drewnianymi
    > pomalowanymi na biało farba transparentną. Nie mam pojęcia jak w takim
    > szkielecie i w jakiej kolejności robić instalacje elektryczną.
    > Jak wykończyć ściany w łazience i jak je uszczelnić z posadzką. Takich

    A to oni Ci od razu elektryki tam na przykład nie robią?
    Jak kiedyś przeglądałem oferty ze szkieletowcami, to zawsze było, że
    całe gotowe ściany przyjeżdżają na plac budowy już uzbrojone w
    ewentualne instalacje...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 12. Data: 2018-08-20 12:47:21
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-08-19 o 22:56, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > gips-kartonu np. UW75 lub CD60, a do niego przykręca się
    > puszki przy pomocy blachowkrętów samowiercących. Profil
    > mocuje się wkrętami do GK w takiej głębokości, aby puszki
    > licowały się z zewnętrzną powierzchnią płyty GK, desek lub
    > płytek. O tak: http://oi67.tinypic.com/bja8ad.jpg
    >
    > Przy okazji: używaj przewodów okrągłych. Płaskie ciężko się
    > wciąga w peszle.
    >

    > Jeżeli chodzi o uszczelnienia to stosuje się folię w płynie
    > na wszystkie powierzchnie, a wszystkie połączenia ścian oraz
    > ścian z podłogą zabezpiecza się specjalną taśmą silikonową
    lniajaca-do-hydroizolacji-mapeband-120mm-mapei-hydro
    izolacje-chemia-budowlana-budownictwo.html

> [...]
    > łączeń płyt GK. Ranty płyt muszą być wstępnie ukosowane, a
    > następnie klejone z użyciem specjalnych taśm z włókna
    > szklanego. Jednak najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie
    > płyt OSB. Od wewnątrz najpierw przykręca się płyty OSB, a
    > dopiero do tych płyt przykleja się i przykręca płytę GK.
    > Przed przyklejaniem płyt GK do płyt OSB, płyty OSB należy
    > zagruntować specjalnym gruntem do płyt OSB. Płyty OSB
    > powinny się łączyć na belkach, a jeżeli miejsca łączeń
    > wychodzą poza belkami to należy pod te łączenia przykręcić
    > pasy z pociętej płyty OSB lub profile GK tak, aby nie

    Dziękuję za przydatne, konkretne, najistotniejsze informacje.
    Szczególnie pomocny dla mnie był przyklad mocowania osprzętu
    elektrycznego: http://oi67.tinypic.com/bja8ad.jpg
    --
    Tomasz

  • 13. Data: 2018-08-20 15:17:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-20 o 11:25, Kżyho pisze:

    > Ale to jest generalnie błąd wykonawczy... Jak się weźmie jakiekolwiek
    > instruktażowe dokumentacje od któregokolwiek producenta suchej
    > zabudowy, to tam zawsze jest, że płyty nie mogą mięć łączeń tak, jak
    > to opisałeś wyżej i wszędzie mijanka i w ogóle.
    > A to, że nasze "miszcze" wiedzą zawsze lepiej, to osobna bajka...
    >
    > Pzdr

    To nie jest problem wykonawczy, ale problem leży w tym, że w Polsce nie
    ma tradycji budowania szkieletowego i dlatego rozmiarówka idzie w cały
    świat. Albo masz duże straty przy odcinaniu nadmiarowego materiału
    (tylko inwestor jest zbyt biedny żeby sobie pozwolić na takie
    marnotrawstwo), albo musisz kombinować z łączeniami poza elementami
    konstrukcyjnymi.

    Dlatego budowanie w Polsce domów szkieletowych to wyjątkowe ryzyko, bo
    najczęściej kończy się na wielu błędach.

  • 14. Data: 2018-08-20 16:29:11
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 20.08.2018 o 15:17, Uzytkownik pisze:
> [...]
    >

    > Dlatego budowanie w Polsce domów szkieletowych to wyjątkowe ryzyko, bo
    > najczęściej kończy się na wielu błędach.

    Kwestia podejścia też trochę. Bo jeżeli możemy położyć te płyty G-K w
    poziomie i wtedy będzie prawidłowo i dużo lepiej, jak chodzi o pękanie,
    ale trzeba będzie docinac 20 cm pasek, to generalnie koszty nie będą
    wcale aż tak dużo wyższe. Tylko trzeba temat przemyśleć i dokonać
    odpowiednich zakupów z głową. Bo z jednej dodatkowo kupionej płyty G-K
    da się wyciąć całkiem sporo takich 20 cm pasków... Więc całość
    "przedrożenia" może być całkiem mała.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 15. Data: 2018-08-20 16:39:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 16:29:12 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > ale trzeba będzie docinac 20 cm pasek, to generalnie koszty nie będą
    > wcale aż tak dużo wyższe. Tylko trzeba temat przemyśleć i dokonać

    Nie trzeba wcale kombinować.
    W normalnej sprzedaży są płyty gipsowe 2,6metra, 2,8metra a nawet 3 metry wysokie

  • 16. Data: 2018-08-20 16:50:11
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 20.08.2018 o 16:39, Kris pisze:

    > Nie trzeba wcale kombinować.
    > W normalnej sprzedaży są płyty gipsowe 2,6metra, 2,8metra a nawet 3 metry wysokie

    No to tym bardziej wychodzi polskie "ja wiem lepiej" i często zbędne
    kombinowanie...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 17. Data: 2018-08-20 17:15:57
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 16:39:35 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

    A robocizna?
    Taniej szpachlować jedną czy dwie szczeliny?

    > Nie trzeba wcale kombinować.
    > W normalnej sprzedaży są płyty gipsowe 2,6metra, 2,8metra a nawet 3 metry wysokie

    Ale ja chcę położyć płyty poziomo żeby zrobić mijanki.
    A szerokość nadal bez zmian :)

  • 18. Data: 2018-08-20 18:57:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 17:15:59 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Ale ja chcę położyć płyty poziomo żeby zrobić mijanki.

    A co za różnica czy mijanki będa w pionie czy w poziomie?

  • 19. Data: 2018-08-20 20:54:23
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 18:57:42 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A co za różnica czy mijanki będa w pionie czy w poziomie?

    Może czegoś nie rozumie.
    Masz pionową deskę.

    Drugą deskę przykręcasz

    sytuacja a)
    wzdłuż
    sytuacja b)
    w poprzek

    W której sytuacji konstrukcja będzie bardziej stabilna?

  • 20. Data: 2018-08-25 16:21:38
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-08-19 o 18:58, Twardy pisze:

    > Skontaktuj się i poproś o pdf-a
    > http://kanadom.pl/domy-szkieletowe/

    Kontaktowałem się, oni nie mają żadnych materiałów ale
    dali mi namiar na wydawcę takiego podręcznika, kosztuje 20
    zł i jest to :
    https://sklep.drewno.pl/produkty/ksiazki/informator-
    budownictwa-szkieletowego/

    --