  • 1. Data: 2018-08-15 23:47:54
    Temat: Stawianie ogrodzenia - czy sąsiad powinien partycypować?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Postawiłem zrobić ogrodzenie, sąsiedzi dostali od geodety
    zawiadomienie o dniu w którym będą ustalane granice (wbijane słupki).
    Sąsiedzi przyszli na zbiórkę, pogadaliśmy, pożartowaliśmy a po tem
    wszyscy się rozeszli.
    Na swój koszt postawiłem ogrodzenie, po czym znajomy mnie zapytał,
    czy sąsiedzi się do ogrodzenia dorzucili. Zdziwiłem się, jest taki
    zwyczaj? Nikt mi nie proponował udzialu w kosztach ogrodzenia wtedy
    przy ustalaniu granic. Co teraz? Próbować temat czy dać sobie
    spokój?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-08-16 07:26:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Aug 2018 23:47:54 +0200, Marek napisał(a):

    > Co teraz? Próbować temat czy dać sobie
    > spokój?

    Teraz to IMO pozamiatane. Chyba że ci nie zależy na sądziedzkich
    stosunkach.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-08-16 08:42:36
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.08.2018 o 23:47, Marek pisze:
    > Postawiłem zrobić ogrodzenie, sąsiedzi dostali od geodety zawiadomienie
    > o dniu w którym będą ustalane granice (wbijane słupki). Sąsiedzi
    > przyszli
    Można się z sąsiadami dogadać, że robicie wspólnie i koszty ponosicie
    wspólnie, ale nie ma takiego przepisu, żeby sąsiada zmusić do budowy
    ogrodzenia albo do płacenia za nie. Ja mam takich sąsiadów, że jeden ma
    to w nosie i powiedział, że grosza nie dołoży, drugi sąsiad zachował się
    podobnie. Dopiero, jak kupił rotweilera, to się dołożył do wymiany
    starej siatki na taką, przez którą pies nie przejdzie. Trzeci sąsiad dał
    słupki i drut, a ja cement i siatkę, a robiliśmy wspólnie.
    Zaproponuj dyplomatycznie sąsiadowi, czy mu zależy na dobrosąsiedzkich
    stosunkach (to działa w dwie strony) i czy chce pokryć swoją część kosztów.
    Jest jeszcze taki niuans, że jak się buduje płot wspólny to się go
    stawia w granicy, a jak budujesz sam, to musisz o pół grubości płotu
    cofnąć się w głąb swojej działki, żeby płot był w całości na Twoim.
    Jacek

  • 4. Data: 2018-08-16 09:42:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-15 o 23:47, Marek pisze:
> [...]
    > zwyczaj? Nikt mi nie proponował udzialu w kosztach ogrodzenia wtedy
    > przy ustalaniu granic. Co teraz? Próbować temat czy  dać sobie spokój?

    Jeżeli jest wspólne ogrodzenie to obydwaj sąsiedzi partycypują w
    kosztach. To nie tylko zwyczaj, ale takie są zasady. Tylko takie rzeczy
    to się załatwia zanim wezwiesz geodetę, bo to wszystkie koszty się
    dzieli na pół. Z sąsiadami uzgadnia się typ i kolor ogrodzenia, firmę
    wykonującą czy własnymi siłami, koszty itd. Wszystko trzeba uzgodnić i
    obydwie strony muszą zaakceptować.

    Nie zapytałeś ich wcześniej o zgodę, postawiłeś ich przed faktem
    dokonanym. Nawet nie powiadomiłeś osobiście, że przyjdzie geodeta tylko
    zostali powiadomieni służbowo przez geodetę.

    Tak jak kolega Jacek napisał, że jeżeli robisz ogrodzenie samemu bez
    zapytania sąsiada to powinieneś się cofnąć na swoją posesję tak, aby
    sąsiad miał możliwość postawić swoje ogrodzenie przy granicy.

    Jeżeli Ci zależy na dobrych stosunkach z sąsiadami to daj sobie teraz
    spokój. Jak będziesz robił ogrodzenia od innych sąsiadów to uzgadniaj z
    nimi i bierz pod uwagę, że każdy ma swoje preferencje i upodobania oraz
    określony budżet.

    Jeżeli chcesz to rozegrać dyplomatycznie to trzeba z sąsiadami wypić
    wódkę i przy wódce przeprosić, że się ich nie zapytało o zdanie.
    Powiedzieć, iż nie wiedziałeś, że płoty stawia się wspólnie i powinieneś
    z nimi najpierw uzgodnić rodzaj i kolor płotu. Zapytać czy płot im się
    podoba i czy nie mają do Ciebie pretensji, że tak postąpiłeś.

    Niczego nie żądasz, ale dajesz do zrozumienia, że powinni się dołożyć do
    kosztów, a jeżeli stwierdzą, że im się podoba to tak jakby akceptowali
    wspólny udział.

    Jak sąsiad kumaty i załapie aluzje, a ma kasę to sam Ci zaproponuje
    udział, ale nie możesz już teraz niczego żądać ani oczekiwać, bo niczego
    wcześniej z nimi nie uzgadniałeś.

  • 5. Data: 2018-08-16 09:58:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Aug 2018 09:42:34 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Nie zapytałeś ich wcześniej o zgodę, postawiłeś ich przed faktem

    Bzdura.

    > dokonanym. Nawet nie powiadomiłeś osobiście, że przyjdzie geodeta
    > tylko > zostali powiadomieni służbowo przez geodetę.

    Nie bądź taki do przodu bo ci tyłu zabraknie. Dałeś niezły przykład
    jak manipulujesz czyjąś wypowiedzią dopowiadając sobie to czego nie
    było . Nie czego takiego nie powiedziałem, że nie poinformowałem
    wcześniej sąsiadów. Wszystkich wcześniej uprzedziłem, że będę robił
    ogrodzenie i że będzie geodeta precyzyjnie wyznaczał granicę. Wszyscy
    się ucieszyli i życzyli mi powodzenia choć nie wyrazili
    zainteresowania jakie to będzie ogrodzenie, było im to obojętne.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2018-08-16 10:08:09
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.08.2018 23:47, Marek pisze:

    > Co teraz? Próbować temat czy dać sobie spokój?

    To drugie. Zacząłeś od dupy strony, a teraz chcesz po bożemu?
    Szanuj sąsiada. Lepiej stracić na płocie, niż na sąsiedztwie.
    A jak jeszcze masz zwierzęta domowe (psy, koty), to szanuj po
    dwakroć. Dobrze radzę. Uśmiechaj się, dzieńdobruj przez płot
    i nie wszczynaj drażliwych rozmów, gdy już po ptokach. A wypić
    wódkę z sąsiadem - jak tu ktoś pisał - to zawsze dobra rzecz.

  • 7. Data: 2018-08-16 10:23:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Aug 2018 10:08:09 +0200, collie <c...@v...pl> wrote:
    > To drugie. Zacząłeś od dupy strony, a teraz chcesz po bożemu?

    Jak od dupy. Oczywiście, że z nimi wcześniej rozmawia lem to chyba
    jasne? Sami wtedy nie zaproponowali a wtedy nie wiedziałem że się
    partycypuje..

    --
    Marek

  • 8. Data: 2018-08-16 10:27:54
    Temat: Re: Stawianie ogrodzenia
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > partycypuje..
    u nas sie nie partycypuje. ale jest zwyczaj przyjety na calej dziurze ze jak
    patrze na ulice to po prawej robie ja.
    po lewej mam w dooopie. robi ten co ma po prawej.
    jak to dziala jak nie ma sasiada albo ktos graniczy z dzialkami z "twarzy
    podobna zupelnie do nikogo" np row czy rzeczka to nie wiem.
    to wtedy chyba peszek i robi sie obie strony.

  • 9. Data: 2018-08-16 10:30:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-16 o 09:58, Marek pisze:

> [...]
    > się ucieszyli i życzyli mi powodzenia choć nie wyrazili
    > zainteresowania jakie to będzie ogrodzenie, było im to obojętne.

    Ogarnij się! Piszesz enigmatycznie i jasno wynika z tego co napisałeś,
    że z nikim niczego nie uzgadniałeś, a teraz mi ubliżasz od manipulantów.
    Ludzie próbują ci pomóc, a ty zachowujesz się jak skończony cham. Wal
    się i uznaj to co pisałem za niebyłe.

  • 10. Data: 2018-08-16 10:49:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 10:23:58 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Jak od dupy. Oczywiście, że z nimi wcześniej rozmawia lem to chyba
    > jasne? Sami wtedy nie zaproponowali a wtedy nie wiedziałem że się
    > partycypuje..

    Serio uważasz, że sąsiad którego przychodzisz powiadomić o budowie
    ogrodzenia sam powinien wyciągnąć portfel i zaproponować, że się
    dołoży? :-)) Jak widać nie tylko nieznajomość prawa szkodzi - także
    nieznajomość normalnych zachowań międzyludzkich ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.