  • 11. Data: 2018-08-16 11:12:18
    Temat: Re: Stawianie ogrodzenia - czy sąsiad powinien partycypować?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 10:23:58 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Jak od dupy. Oczywiście, że z nimi wcześniej rozmawia lem to chyba
    > jasne? Sami wtedy nie zaproponowali a wtedy nie wiedziałem że się
    > partycypuje..
    Bo nie ma obowiązku partycypowania. Zależy jak się dogadacie.
    Zrobiłeś ogrodzenie jakie Tobie pasowało i ok, teraz trochę za późno upominać się do
    sąsiadów o zwrot
    Napisze jak to było u mnie- mam dookoła żywopłot to w sumie ogrodzenie zbyteczne dla
    mnie ale sąsiad z prawej strony zaproponował żebyśmy jednak siatkę zrobili bo ma psa
    i czasami przez żywopłot by się mógł przedostać.
    Zaproponował płot z siatki, podał koszt części wspólnej(materiały), zaakceptowałem, i
    razem zrobiliśmy.
    Zaakceptowałem bo koszt niewielki ale teoretycznie mógł sąsiad sobie wymarzyć
    granitowy płot z pozłacanymi elementami więc zmusić mnie do pokrycia kosztów takiej
    budowli by nie mógł.
    Podsumowując- masz zbudowany już płot więc za późno aby domagać się od kogokolwiek
    jakichkolwiek zwrotów kosztów

  • 12. Data: 2018-08-16 11:15:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Aug 2018 01:49:14 -0700 (PDT), "Adam Sz."
    <a...@g...com> wrote:
    > Serio uważasz, że sąsiad którego przychodzisz powiadomi
    > ć o budowie
    > ogrodzenia sam powinien wyciągnąć portfel i zaproponowa?
    > ?, że się
    > dołoży? :-)) Jak widać nie tylko nieznajomość praw

    Ja wiedząc teraz - gdyby ktoś do mnie przyszedl bym zaproponował -
    czemu nie?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2018-08-16 11:57:06
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > wspólnie, ale nie ma takiego przepisu, żeby sąsiada zmusić do budowy
    > ogrodzenia albo do płacenia za nie. Ja mam takich sąsiadów, że jeden ma

    art 154 kodeksu cywilnego

  • 14. Data: 2018-08-16 11:58:47
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-16 o 11:57, sirapacz pisze:

    > art 154 kodeksu cywilnego

    I gdzie jest zapis o partycypowaniu w budowie ?

  • 15. Data: 2018-08-16 12:08:00
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > I gdzie jest zapis o partycypowaniu w budowie ?

    Paragraf drugi. Nie sugerowałbym się słowami "ich utrzymania" w
    połączeniu z domniemaniem z paragrafu pierwszego.

    Art. 154. § 1. Domniemywa się, że mury, płoty, miedze, rowy i inne
    urządzenia podobne, znajdujące się na granicy gruntów sąsiadujących,
    służą do wspólnego użytku sąsiadów. To samo dotyczy drzew i krzewów na
    granicy.

    § 2. Korzystający z wymienionych urządzeń obowiązani są ponosić wspólnie
    koszty ich utrzymania.

  • 16. Data: 2018-08-16 12:09:21
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-08-16 o 10:08, collie pisze:

    > To drugie. Zacząłeś od dupy strony, a teraz chcesz po bożemu?
    > Szanuj sąsiada. Lepiej stracić na płocie, niż na sąsiedztwie.
    > A jak jeszcze masz zwierzęta domowe (psy, koty), to szanuj po
    > dwakroć. Dobrze radzę. Uśmiechaj się, dzieńdobruj przez płot
    > i nie wszczynaj drażliwych rozmów, gdy już po ptokach. A wypić
    > wódkę z sąsiadem - jak tu ktoś pisał - to zawsze dobra rzecz.

    rzadko się z Tobą zgadzam, ale teraz popieram w całej rozciągłości...
    nie ma chyba nic gorszego niż posrane stosunki międzysąsiedzkie...

  • 17. Data: 2018-08-16 12:26:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 12:08:07 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

> [...]
    > granicy.
    >
    > § 2. Korzystający z wymienionych urządzeń obowiązani są ponosić wspólnie

    Ale tam jest o "urządzeniach... NA GRANICY"
    A autor wątku jak płot robił to pewnie nie zrobił go na granicy tylko na swojej
    działce(1cm od granicy chociażby)

  • 18. Data: 2018-08-16 12:31:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz napisał:

> [...]
    > na granicy.
    >
    > § 2. Korzystający z wymienionych urządzeń obowiązani są ponosić

    Domniemywa się. Jak ktoś sam ze swoich środków dopiero co płot postawił,
    to nie trzeba niczego domniemywać i procesować się przez 50 lat, czy to
    było z posagu babki Rzędzianowej, czy też dziadunio Jaworski miał fantazję
    się grodzić.

    Jarek

    --
    Oni mają tam proces z Jaworskim o gruszę, co na miedzy stoi i w połowie
    nad Jaworskich gruntami, a w połowie nad naszymi ma gałęzie. Owóż jak ją

  • 19. Data: 2018-08-16 12:44:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kris napisał:

    > Ale tam jest o "urządzeniach... NA GRANICY"
    > A autor wątku jak płot robił to pewnie nie zrobił go na granicy tylko
    > na swojej działce(1cm od granicy chociażby)

    Kiedyś o tym już pisałem -- mój sąsiad postawił płot nie centymetr od
    granicy, a cały metr. Zaufał temu, co było wcześniej. A wcześniej była
    siatka postawiana przez poprzedniego właściciela mojej działki. Już po
    fakcie przywołany skoczybruzda stwierdził, że to nie tak powinno być.
    Ale nikt do nikogo nie ma pretensji, bo i o co. Sąsiad zresztą przed
    robotą pytał mnie o wszystko, czy mi się taki płot będzie podobał.
    Jasne, że mi się podoba, sąsiad gust ma.

    Jarek

    --
    Mur naprawia,
    Mur graniczny, trzech mularzy!

  • 20. Data: 2018-08-16 12:46:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale tam jest o "urządzeniach... NA GRANICY"
    > A autor wątku jak płot robił to pewnie nie zrobił go na granicy tylko na swojej
    działce(1cm od granicy chociażby)

    nie zauwazylem by tak napisal - napisal natomiast o okazaniu granic i
    obecnosci wszystkich - dla mnie to jasne, że płot w granicy ale to moje
    domniemanie:P