  • 21. Data: 2017-07-21 22:21:09
    Temat: Re: Dom w stanie surowym od 20 lat?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 16:53:19 UTC+2 użytkownik Mirosław R. napisał:

    > Dobrze to ująłeś przyjacielu. Trzeba się chyba będzie pogodzić z obecnym życiem i
    mieszkać w bloku do grobowej deski, niż na siłe mieć dom, stary który nie wiem czym
    mnie jeszcze zaskoczy i zadłużyć się do 66 roku życia ;(
    > Może w następnym życiu będzie mnie stać na nowy.
    > Dzieki za wszystkie odp, miłego dnia

    Czemu się uparłeś na stary dom? Nowy w tej samej lokalizacji prawie zawsze
    będzie kosztował mniej - tym bardziej, jeżeli lubisz/chcesz/umiesz
    budować systemem gospodarczym :-)

    Napisz jaka była cena za ten dom?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2017-07-24 11:15:40
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-07-21 o 22:21, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > Czemu się uparłeś na stary dom? Nowy w tej samej lokalizacji prawie zawsze
    > będzie kosztował mniej - tym bardziej, jeżeli lubisz/chcesz/umiesz

    No niestety się nie zgodzę.
    Jak ja swój "nowy" stary dom kupowałem, to dom koszt domu w całej cenie
    nieruchomości, to było moooże ze 30%. Cała reszta to wartość działki
    budowlanej w tej lokalizacji.
    Więc można powiedzieć, że dom dostałem w promocji dodatkowo... ;)
    W życiu w cenie całej tej nieruchomości nie zmieściłbym się z zakupem
    osobno działki i potem budową domu na niej.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 23. Data: 2017-07-24 12:02:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 11:15:41 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > W życiu w cenie całej tej nieruchomości nie zmieściłbym się z zakupem
    > osobno działki i potem budową domu na niej.

    Nawet jakbyś dostał ten dom gratis w cenie samej działki to i tak budowa
    nowego (systemem gospodarczym!) będzie tańsza. Bo nowy wystarczy wybudować.
    A stary trzeba najpierw rozebrać. To dodatkowa praca, która kosztuje
    czas i kasę. No chyba, że w starym jakimś cudem pasuje Ci wszystko.
    Ja tam wymagający dosyć jestem i nie widziałem jeszcze starego domu,
    który spełniał moje wyśrubowane wymagania ;) Chodzi o najprostsze rzeczy
    typu układ, instalacje, jakość / równość tynków, poziomy (stropów,
    podłóg), kąty (ścian, ścianek etc). Używany dom to rozwalenie praktycznie
    wszystkiego do zera i budowa od nowa. Więc to chcąc nie chcąc musi być
    droższe :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2017-07-24 12:10:29
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 12:02:59 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > A stary trzeba najpierw rozebrać. To dodatkowa praca, która kosztuje
    > czas i kasę. No chyba, że w starym jakimś cudem pasuje Ci wszystko.

    Jestes, jestes.

    > i nie widziałem jeszcze starego domu,
    > który spełniał moje wyśrubowane wymagania ;)

    Zdziwie cie.

> [...]
    > podłóg), kąty (ścian, ścianek etc). Używany dom to rozwalenie praktycznie
    > wszystkiego do zera i budowa od nowa. Więc to chcąc nie chcąc musi być

    Hamerykance czy kanadyjce wcale w luksusach nie mieszkaja.
    Niejeden i nie dwu jak do europy przyjeżdza to mu kopara opada jak widzi co jest
    dostepne u niego a co u nas. Wideo Mathiasa Wandela z niemiec gdzie pokazywal
    plastikowe okna zrobilo furore na reddicie i hamerykance sie slinili na ich widok.

    Twoje niewygórowane oczekiwania na tle świata wcale takie biedne nie są.

  • 25. Data: 2017-07-24 12:27:21
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 12:02:59 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    Chodzi mi generalnie o to ze nasze domy w polsce to są relatywnie dobrze odwalone i
    jakościowo całkiem na poziomie.

    Ostatnio jakis lolek sie na redicie chwalil swoim "mechanical room" czyli po naszemu
    rozdzielnią hydrauliczna. I redit sie posikał z zachwytu. A u nas byle lolek ma poza
    tym co gostek pokazal pompe ciepla, solary, sterowanie pogodowe, siakies logowanie
    danych w webie plus centrale ethernetem cat 5/6 i gigabit.

    No i mamy domy murowane a nie deskowane.

    Tak ze to co ci sie wydaje minimum to w skali swiata jest niezłym poziomem.

    Zobacz se na te powalone programy na jakims domo hd. Jak widze chaupe za 600kFuntów
    gdzie stropy są na wysokosci 1,7m, miedzy pokojami chodzi sie po 3 stopniach bo ktos
    dom rozrzeszył o były chlewik a poddasza w obliczu polskiej normy nie kwalifikuja sie
    do placenia podatku za ich powierzchnie to mi sie plakac chce ze smiechu.

    Ja wiem ze to nie jest reprezentatywna sprawa ale generalnie poziom nowych domów w
    polsce jest całkiem niezły.

    A uzywki nie sa takie złe. Nawet prl-owska kostka po pewnych przeróbkach jest całkiem
    wdzięczna i bym jej nie ignorował. Szczególnie że juz stoi i dla kumatego ludka jest
    do ogarniecia w pojedynke. Tak, bez pomocy kogokolwiek mozna taka kostke remontować.
    No, może dach wymienic trzeba ekipą ale reszte da sie ogarnąć w jedną osobę.

    To spory pozytek w obliczu partaniny tych ludzi którzy sa dostępni na rynku...

    To tak tylko filozoficznie zajawiłem.

    Ale w praktyce to cena czyni decyzje :)

  • 26. Data: 2017-07-24 12:42:26
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-07-24 o 12:27, s...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Ja wiem ze to nie jest reprezentatywna sprawa ale generalnie poziom nowych domów w

    Zgodzę się.

> [...]
    >
    > To spory pozytek w obliczu partaniny tych ludzi którzy sa dostępni na rynku...

    O to to. Ja właśnie mam kostkę, którą ktoś zaczął budować w latach 80.
    Ale zamieszkała i względnie gotowa do tego stała się dopiero pod koniec
    lat 90. i sporo rzeczy było zrobione względnie po nowemu. Pomimo
    kiepskiej czasem jakości tych prac. Ale było. Jak ktoś nie ma aż takiego
    hopla jak Adam Sz. to taki dom jest i tak dla mnie 50x lepszy od
    mieszkania w jakimś mieszkaniu, bloku czy nawet szeregowcu od taniego
    dewelopera.

    > Ale w praktyce to cena czyni decyzje :)

    Dokładnie tak. Zwłaszcza, jak w grę wchodzą jeszcze np. kwestie
    lokalizacji, czy innych nie mniej ważnych rzeczy.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 27. Data: 2017-07-24 12:47:25
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-07-24 o 12:02, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > A stary trzeba najpierw rozebrać. To dodatkowa praca, która kosztuje
    > czas i kasę. No chyba, że w starym jakimś cudem pasuje Ci wszystko.

    Wszystko nigdy nie pasuje. Ale to nie znaczy, że nie można w takim
    zamieszkać tudzież zamieszkać i sobie coś tam powoli remontować czy
    zmieniać. Wszystko kwestia budżetu, wymagań, chęci i ewentualnie swojej
    pracy.

> [...]
    > typu układ, instalacje, jakość / równość tynków, poziomy (stropów,
    > podłóg), kąty (ścian, ścianek etc). Używany dom to rozwalenie praktycznie

    No właśnie Ty w moim domu byś zapewne w życiu nie mógł zamieszkać. Co
    więcej, to że ja w nim mieszkam, to nie znaczy, że mnie wiele rzeczy nie
    denerwuje, że jest jak jest. Ale... mieszkać mogę, nie mieszkam dzięki
    temu w blokowej kawalerce, a w przeciwieństwie do wielu moich znajomych,
    jak mi się auto zepsuję, to po prostu wsiadam w autobus 200m od domu i
    jadę do pracy, a nie szukam po trylionie kolegów, czy ktoś będzie mnie w
    stanie do pracy zabrać, bo nie mam jak się wydostać z mojej podmiejskiej
    wiochy.
    Co więcej - kupiłem i mogłem od razu zamieszkać, co też było kluczowe
    wówczas, bo na 2 kredyty płacone równolegle nie było mnie stać, więc
    musiałem zamknąć jeden, żeby płacić drugi.

    > wszystkiego do zera i budowa od nowa. Więc to chcąc nie chcąc musi być
    > droższe :-)

    Rzecz w tym, że ja miałem zgoła odmienne podejście - teraz mogę się od
    razu wprowadzić, a z biegiem czasu mogę sobie zmieniać czy remontować na
    spokojnie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 28. Data: 2017-07-24 12:55:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

> [...]
    > Bo nowy wystarczy wybudować. A stary trzeba najpierw rozebrać.
    > To dodatkowa praca, która kosztuje czas i kasę.

    Rozbierać żeby zaraz budować? Może są jakies tabletki, które
    da się w takiej sytuacji zastosować?

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2017-07-24 15:04:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 12:55:57 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Rozbierać żeby zaraz budować? Może są jakies tabletki, które
    > da się w takiej sytuacji zastosować?

    No rozebrac. Skuc tynki do golych scian, zrobic wszystkie instalacje
    od nowa (CO, CWU, elektryka). I potem znowu narzucic tynk :-) Z reguly
    w starym domu jest tez do kompletnego remontu dach i zrobienie calego
    ocieplenia. Okna też do wymiany. Wylewki też do wywalenia i zrobienia
    od nowa, bo nikt kiedys podlog nie ocieplal, a zimna, nieizolowana podloga
    to straszna kicha).

    No to co zostaje ze starego domu? Przyłącza i gołe ściany. I nieznanej
    jakości fundament, który często trzeba jeszcze za grubą kasę odizolować
    i zdrenować. I zostajesz z domem który kosztował tyle, co nowy, a układ
    pomieszczeń masz daleki od marzeń.

    PS. sory za częściowy brak ogonków - przyzwyczajam się do pisania "z"
    ale czasem się zapominam :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2017-07-24 15:13:56
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 15:04:12 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > pomieszczeń masz daleki od marzeń.
    >
    > PS. sory za częściowy brak ogonków - przyzwyczajam się do pisania "z"

    Masz sporo racji ale w praktyce czasem sie okazuje ze jednak cena takiego remontowca
    jest niższa.
    No i jak człowieka przycisnie to moze mieszkać i remontowac po trochu.
    Na samym kredycie zaoszczedzi dobre 20-40% w zaleznosci od skali.

    No i ocieplenia czasem nie trzeba bo sciany cieple - jak to ostatnio tu wałkowaliśmy
    przy tych scianach z przerwą.

    Z drugiej strony mam znajomego co se taki sobie domek stawiał i skonczylo sie na
    600kpln.

    Ale optyke znam, I uwaga do Jarosława: czasem nawet ludziki zrównuja dom do
    fundamentów i budują na nowo bo nie potrzebuja pozwolenia na budowe w takiej
    sytuacji. Nie wiem czy to nadal mozliwe ale kiedys tak bylo. Troche pomagało na
    szybkosc budowy...