  • 1. Data: 2017-07-12 20:53:00
    Temat: Grzanie gazem droższe niż prąd w taniej taryfie?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Tak się zastanawiam czy nie palnąłem gdzieś babola.
    Liczę sąsiadowi chatę (mała parterówka 95m2).
    Energia końcowa na ogrzewanie i wentylację wychodzi
    na poziomie 7450 kWh, czyli jakby licząc m3 gazu
    po 11kWh (czy słusznie?) i cenę 2,3 zł za m3
    daje 1560 zeta na rok.
    Przy prądzie biorę pod uwagę energię użytkową (100% sprawność),
    wyszło mi 5900 kWh. Jakby brać pod uwagę tylko tanią
    taryfę po 25 groszy/kWh wychodzi 1475 zeta.
    To na cholerę ten gaz? ;P

    L.

  • 2. Data: 2017-07-12 22:54:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jest taka taryfa 25 groszy? W lodzi raczej nie ma.

  • 3. Data: 2017-07-13 08:45:16
    Od: w...@g...com

    > taryfę po 25 groszy/kWh wychodzi 1475 zeta.
    > To na cholerę ten gaz? ;P

    Jak cena prądu po 25groszy/kWh to bym się nawet nie zastanawiał. Co lepsze, taki
    kociołek na prąd można za psie pieniądze i montaż jest banalny.

    Ja w taryfie G12W płacę 37groszy za 1kWh. I pewnie 99,9% mieszkańców Polski płaci
    podobnie jak ja, więc im gaz się opłaca bardziej niż prąd.

    pzdr
    Bogdan

  • 4. Data: 2017-07-13 08:47:13
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Wed, 12 Jul 2017 11:53:00 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

> [...]
    > wyszło mi 5900 kWh. Jakby brać pod uwagę tylko tanią
    > taryfę po 25 groszy/kWh wychodzi 1475 zeta.

    Trochę nie rozumiem, po co Ci te wszystkie obliczenia, skoro obie wartości
    potrzebne do porównania masz na rachunkach :).

    U mnie w chwili obecnej gaz kosztuje ok. 12-13gr/kWh.
    Prąd w II taryfie to OIDP ok. 20-21/kWh.

    --
    Yakhub

    --
    Yakhub

  • 5. Data: 2017-07-13 09:01:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 13 lipca 2017 08:47:14 UTC+2 użytkownik Yakhub napisał:
    > Trochę nie rozumiem, po co Ci te wszystkie obliczenia, skoro obie wartości
    > potrzebne do porównania masz na rachunkach :).

    Rachunkach za cegły i zaprawę chyba, ta chałupa nie ma jeszcze drzwi
    i okien ;P

    > U mnie w chwili obecnej gaz kosztuje ok. 12-13gr/kWh.
    > Prąd w II taryfie to OIDP ok. 20-21/kWh.

    Tak wychodzi po podzieleniu wszystkich kosztów przez zużycie?
    Razem z wszystkimi haraczami? To całkiem nieźle, myślałem że 25 groszy
    u mnie to mało.

    L.

  • 6. Data: 2017-07-13 09:23:00
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 12.07.2017 o 20:53, Lisciasty pisze:
> [...]
    > wyszło mi 5900 kWh. Jakby brać pod uwagę tylko tanią
    > taryfę po 25 groszy/kWh wychodzi 1475 zeta.

    oj budowlańcy.... JAk się pytam jaki dom jest najtańszy, tego się
    policzyć nie da, jak się pytam o płaski dach - nawet odpowiedzi nie
    dostaje. ale obliczenie ogrzewania - doktorat.
    prąd jest najdroższym rodzajem wytworzenia ciepła bo niema spalin.
    poprawić to można pompą ciepła, ale to zależy.. .sam wiesz lepiej niż
    ja. gaz jest tańszy bo ma jakieś tam spaliny. i znowu poprawić to moze
    magiczny kocioł o sprawności ponad 100%.
    Potem masz paliwa ciekłe i stałe.
    I tak będzie aż do końca świata, chyba że rząd zamiesza z podatkami od
    takiego czy innego paliwa lub dopłatami - tak jak jest teraz z ogniwami
    solarnymi.
    ToMasz

  • 7. Data: 2017-07-13 09:25:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 13 Jul 2017 00:01:28 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Tak wychodzi po podzieleniu wszystkich kosztów przez zużycie?
    > Razem z wszystkimi haraczami? To całkiem nieźle, myślałem że 25 groszy
    > u mnie to mało.

    Oczywiście że nie, tyle kosztuje sam prąd i sam gaz, pewnie netto. Ale
    takie przyjmowanie danych jest bezsensowne, bo to się nijak nie przekłada
    na późniejsze rachunki. Średnio do obliczeń wypada przyjąć, że gaz kosztuje
    0,24 zł brutto (u mnie 0,28 zł brutto) a prąd w 2T 0,30 zł brutto (u mnie
    0,36 zł brutto).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2017-07-13 09:30:06
    Od: w...@g...com

    > prąd jest najdroższym rodzajem wytworzenia ciepła bo niema spalin.

    A czepiają się Polski, że ma przestarzałe elektrownie węglowe ;)

    Rozumiem, że zastosowałeś skrót myślowy: nie ma spalin u końcowego użytkownika pieca
    elektrycznego, bo węglowe elektrownie polskie generujące prąd wytwarzają spaliny :)

    pzdr
    Bogdan

  • 9. Data: 2017-07-13 09:35:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 13 Jul 2017 09:23:00 +0200, ToMasz

    > oj budowlańcy.... JAk się pytam jaki dom jest najtańszy, tego się
    > policzyć nie da,

    Da się, wystarczy znać założenia i poświęcić kuuuupę czasu na policzenie.
    Wiem, bo liczyłem ile mnie będzie kosztować mój dom. Póki co stoją ściany i
    trzymam się w ramach, choć ledwo, ledwo -- bo wielu rzeczy nie uwzględniłem
    wcześniej. :P

    > ale obliczenie ogrzewania - doktorat.

    Ponieważ to jest stosunkowo łatwe i nie musi być nawet doktoratu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2017-07-13 10:27:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-12 o 20:53, Lisciasty pisze:
> [...]
    > wyszło mi 5900 kWh. Jakby brać pod uwagę tylko tanią
    > taryfę po 25 groszy/kWh wychodzi 1475 zeta.
    Po 1 nie zawsze dasz radę grzać w II taryfie dwa za tani prąd
    przyjąłeś,
    gaz przy poborze >1700m3 za zeszły rok wyszedł mnie 2,15zł/m3 z
    wszystkimi opłatami to daje 0,19zł/kwh, resztę sobie poszukaj.

    --
    Pozdr
    Janusz