  • 1. Data: 2017-07-13 13:13:16
    Temat: Urządzenie do szukania dziur po kołkach
    Od: Marek <f...@f...com>

    Wykonawcy remontu pozasłaniali siatka+ cienka warstwa zaorawy otwory
    na kołki. Czy jest jakieś urządzenie, które pozwoli mi zlokalizować
    pod cienką warstwą zaprawy 2-3mm gdzie te otwory są?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-07-13 13:40:57
    Temat: Re: Urządzenie do szukania dziur po kołkach
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-07-13 o 13:13, Marek pisze:
    > Wykonawcy remontu pozasłaniali siatka+ cienka warstwa zaorawy otwory na
    > kołki. Czy jest jakieś urządzenie, które pozwoli mi zlokalizować pod
    > cienką warstwą zaprawy 2-3mm gdzie te otwory są?

    Są różnego rodzaju urządzenia do szukania kabli/gwoździ/belek w ścianie.
    Metalowe rzeczy nawet dobrze się tym lokalizuje, belki drewniane już
    trudniej.
    Spróbuj w miejscach gdzie mniej więcej może być ten otwór zmoczyć mocno
    ścianę, jest szansa, że podczas schnięcia dziury będą się "przebijały"
    przez tą zaprawę.

  • 3. Data: 2017-07-13 14:55:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.07.2017 o 13:13, Marek pisze:
    > Wykonawcy remontu pozasłaniali siatka+ cienka warstwa zaorawy otwory na
    > kołki. Czy jest jakieś urządzenie, które pozwoli mi zlokalizować pod
    > cienką warstwą zaprawy 2-3mm gdzie te otwory są?

    Rozumiem, że kołki plastikowe.
    Spróbuj, jak Nadir radzi i pomocz.
    Jak nie pomoże, a mniej więcej wiesz, gdzie były, to dziabanie cienką
    igłą powinno dać efekt o ile zaprawa nie stwardniała jeszcze zbytnio.
    Jacek

  • 4. Data: 2017-07-13 21:49:36
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > kołki. Czy jest jakieś urządzenie, które pozwoli mi zlokalizować pod
    > cienką warstwą zaprawy 2-3mm gdzie te otwory są?

    chyba terwmowizja sobie da rady. Chyba
    , kołków nie szukałem, ale profile pod katon-gips super widziałem.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2017-07-14 21:51:49
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > chyba terwmowizja sobie da rady. Chyba
    > , kołków nie szukałem, ale profile pod katon-gips super widziałem.

    Da radę, ja tak różnych rzeczy szukałem i nie było problemu, ale...
    muszą być ku temu odpowiednie warunki.
    Całkiem fany pomysł podał nadir - zasada taka sama, musi być różnica
    temperatur.
    Można spróbować ścianę nagrzać, można wieczorem patrzeć jak stygnie
    (jeśli słońce miało szansę nagrzać).
    Przykładowo mnie udało się znaleźć w ścianie zagipsowane puszki,
    wewnątrz budynku po tym, jak ściana została rozgrzana przez słońce z
    zewnątrz.
    Kamerkę można pożyczyć w punkcie wypożyczania narzędzi.

    Miłego.
    Irek.N.