  • 11. Data: 2016-02-01 16:59:12
    Temat: Re: Dotacje gminy do odnawialnych zrodel energii
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 01.02.2016 16:47, Lisciasty pisze:

    > Sprawdź co dokładnie jest w tym zestawie i jak to wygląda,
    > w zasadzie 4 tysiaki za kolektory i jakiś falownik to nie jest majątek,
    > a pewnie fajnie byłby się tym pobawić. Tylko trzeba prześwietlić tą
    > ofertę, czy nie ma tam dodatkowych kosztów, ile m2 tego kolektora dają
    > i czy to w ogóle wygląda wiarygodnie pod względem technicznym.
    > Na razie to zadałeś pytanie w stylu mam na oku tani samochód co ma 50 koni,
    > brać czy nie brać? :>
    >
    > L.
    Gotówką nie zapłaci. Pewnie trzeba wszystko spłacać kredytem.wyczuwam
    eurobolszewików na odległość.

    --
    "Socjalizm niewiele wymaga od człowieka - wymaga tylko,
    by pokochał to, czego normalny człowiek nienawidzi,

  • 12. Data: 2016-02-01 17:11:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 16:45:35 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Bez zagłębiania się w temat pierwszy lepszy link:
    >
    > http://www.enis-pv.com/naslonecznienie-w-polsce.html
    >
    > Może to jest ten tysiąc, może nie, pewnie pi razy oko będzie.

    no jesli to ten - to uwzględniajac sprawnosc fotowoltaiki bedzie to 150kWh/m2
    rocznie.
    To jakies grosze w sumie wychodzą. Tzn dla instalacji 3kW, o powierzchni jakis 20m2
    to byłoby 2800kWh.
    Gdyby w całosci umiec wykorzystac to zamiast energii z sieci (06zł/kWh) to mozna
    zaoszczedzic 1700zł.
    Ale to nierealne.
    Magazynowac? To polowa sie straci. Zamieniac na ciepło - no to cena juz spada do tego
    czym grzejemy (0,3zł/kWh).
    Czyli zysk w kilku stówkach sie zamknie, słabo.

    Ja to moze i bym sobie nawet w takim układzie kosztów sprawil ale nie dla zysku a dla
    zabawy :)

    b.

  • 13. Data: 2016-02-01 17:16:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 17:11:40 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > To jakies grosze w sumie wychodzą. Tzn dla instalacji 3kW,
    > o powierzchni jakis 20m2 to byłoby 2800kWh.

    Coś zbyt optymistycznie to liczysz, wyszło Ci 1000 kWh więcej niż mi :P

    > Czyli zysk w kilku stówkach sie zamknie, słabo.

    Jakby jedynym kosztem były te 4 tysiaki, to się zwróci po 5 latach.
    Nie jest źle, ale pewnie te 4 tysiaki to nie wszystko :>

    L.

  • 14. Data: 2016-02-01 17:35:30
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 17:16:59 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Coś zbyt optymistycznie to liczysz, wyszło Ci 1000 kWh więcej niż mi :P

    20m2 czyli 3kW

    b.

  • 15. Data: 2016-02-01 17:51:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 17:35:33 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > 20m2 czyli 3kW

    20 m2, czyli mając 1000 kWh/m2 mamy 20000 kWh na rok.
    Sprawność fotowoltaiki to ponoć 14-17%, biorąc pod uwagę że takie
    z dotacji nie będą z górnej półki oraz że czasami się zabrudzą - czyli max. 14%.
    To jest Twoje 2800 kWh.
    A jeszcze przepuść to przez druty, akumulator i falownik żeby zakręcić
    licznikiem, tutaj sprawność będzie pewnie 0,7. Więc mamy 1960.
    Ja przyjąłem mniejszą sprawność fotowoltaiki więc wyszło mi 1700.

    L.

  • 16. Data: 2016-02-01 20:21:20
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 10:49:45 UTC+1 użytkownik Maniek4
    napisał:

    >Jasne ze tak. Niemiaszki sie przeciez w ten sposob bogaca.

    Niemcy się bogacą stawiając Polakom pompy ciepła za niemieckie podatki?
    Ciekawa teza.

  • 17. Data: 2016-02-01 21:36:53
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Adam Sz." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Niemcy się bogacą stawiając Polakom pompy ciepła za niemieckie podatki?
    > Ciekawa teza.

    Przypomnij sobie nasze stocznie. Państwo (w tym przypadku np. Niemcy) nie może
    dotować przedsiębiorstw wprost, więc robi to za pomocą takich programów. Jak myślisz
    - do którego kraju trafi większość kwot z tego typu wsparcia? I to oficjalnie. Komu
    rośnie zbyt? Komu to się opłaca?
    JK

  • 18. Data: 2016-02-01 23:28:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 20:21:51 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Niemcy się bogacą stawiając Polakom pompy ciepła za niemieckie podatki?
    > Ciekawa teza.

    Na dotacje zrzucaja sie wszystkie kraje, ktore naleza do eurokolchozu ale
    (i co pewnie nam Maniek potwierdzi) producentem sprzetu, ktory jest dotowany
    sa Niemcy. W ten sposob wszyscy dokladamy sie do wzrostu PKB Niemiec.

    Nie wiem skad zes w ogole wytrzasnal teze, ze te dotacje sa za "niemieckie
    podatki". One sa za podatki wszystkich krajow, m.in. za moje (za twoje
    pewnie nie - w koncu wiesz, jak nie placic ani grosza :)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2016-02-01 23:42:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cos mi sie widzi ze oni to dla siebie robia. Nie zeby znowu na czolgach w odwiedziny
    przyjechali. Za malo maja czolgow. Beda przed uchodzcami z Afryki spierdalali ze
    tylko kurz za nimi bedzie. Francuziki blizej do Angli maja , a Niemce tylko na wschod
    moga uciekac. To i pradu bedzie potrzeba ze trzy razy tyle co teraz mamy.

  • 20. Data: 2016-02-02 10:30:16
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "JK" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Adam Sz." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Przypomnij sobie nasze stocznie.

    Tam były stawiane pompy ciepła za niemieckie pieniądze?