  • 1. Data: 2010-03-25 08:17:17
    Temat: Dylemat elewacyjny
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Hej!

    Od jakiegoś czasu zastawiam sie nad wykończeniem elewacji zewnętrznej.
    jako ze mam ściany 3w, postanowiłem wykonać tynk cementowo-wapienny i
    potem pomalować go farbą silikonową.

    zakupiłem ostatnio próbkę farby, pomalowałem jedną ścianę z tyłu garażu
    i muszę stwierdzić ze wygląda to mizernie

    widać wszystkie "zacierki" tynku, nie jest to idealna gładka
    powierzchnia, farba tylko w nieznacznym stopniu "wyrównała"
    powierzchnię. Ogólnie - jeśli miałbym mieć tak pomalowany dom to mówię -
    nie.

    zacząłem wiec szukać i doszukałem się tynku silikonowego
    cienkowarstwowego. Jako ze chciałem mieć gładkie ściany, najlepszym
    rozwiązaniem jest gramatura 1-1,5mm baranek.

    i teraz moje pytanie do Was, do osób które nie mają styro, siatki i
    kleju, są jeszcze tacy ?
    jak wy wykańczacie elewację, malujecie zwykły tynk ? jakie są tego efekty?
    można tynk cementowy-wapienny pokryć tynkiem silikonowym cienkowarstowowym ?

    michal

  • 2. Data: 2010-03-25 08:31:02
    Temat: Re: Dylemat elewacyjny
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > można tynk cementowy-wapienny pokryć tynkiem silikonowym

    Można. Wcześniej zagruntuj - najbezpieczniej gruntem producenta tynku.

    Ale w sumie widzialem nie raz zwykle elewacjne cementowo-wapienne pomalowane
    (wczesniej zagruntowane gruntem ktory juz czesciowo byl kryjący) farbami
    silikatowymi/silikonowymi i efekt był ok. Gładkie to oczywiscie nie było (bo
    zostaje chropowatość tynku) ale przeciez tynk zewnetrzny to nie gładź w
    środku. Jesli u Ciebie wychodzi to nieakceptowalnie to moze zle/brzydko
    zatarty tynk. A moze mamy rozny poziom akceptacji ;)

    Farba ktorej uzyles kladzie sie jednowarstwowo ? Bez dwukrotnego malowania ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2010-03-25 08:37:57
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Kane pisze:

> [...]
    > środku. Jesli u Ciebie wychodzi to nieakceptowalnie to moze zle/brzydko
    > zatarty tynk. A moze mamy rozny poziom akceptacji ;)

    tynk położony przez lokalnego fachowca,
    widać na nim "dniowki", tzn z rana lepszej jakości tynk, pod koniec dnia
    jak fachman słabł gorszej, widać zacierki ....

    nie mam pretensji do fachowca, bo widzialem jak pracuje
    jest równo, a zacierki myślałem ze pokryje farba ale chyba jednak są za
    głębokie na idealne pokrycie

    przy nakładaniu wałekiem zostają nie pomalowane pory
    zostaje wiec pędzel, ale efekt mizerny... widać fakturę tynku ...

    moze jestem przeczulony ale czesc domu mam pociągniete klejem wiem widze
    różnice.

    aha

    farba nakładana 2 warstwowo

    michal

  • 4. Data: 2010-03-25 08:39:45
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 25 Mar, 09:17, Usrobo <u...@o...pl> wrote:

> [...]
    > można tynk cementowy-wapienny pokryć tynkiem silikonowym cienkowarstowowym ?

    Można i coraz częściej się to stosuje bo nie każdy chce mieć kornika
    lub baranka - tynk "gładki" drobnoziarnisty dawać na ocieplenie ale
    można też na tynk cement-wapienny.
    Nie musisz dawać tynku silikonowego - sugerowałbym dać tynk mineralny.
    Z tego co wiem są jeszcze siloksany w ziarnie 0-1 mm.
    Tynki po których piszę to nie są tynki strukturalne mają ziarno 0-1 mm
    - wspomniany przez Ciebie baranek 1,5 mm da Ci strukturę.

    Inna sprawa że są farby i farby - więc może Twoim problemem było np
    niezagruntowanie lub/i użycie słabej farby?

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 5. Data: 2010-03-25 09:06:01
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > kleju, są jeszcze tacy ?
    > jak wy wykańczacie elewację, malujecie zwykły tynk ? jakie są tego efekty?
    Atlas SNmal 1,5mm + farba Atlas Arkol N silikonowa

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-03-25 10:14:32
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    czupakabra pisze:

> [...]
    >
    > Inna sprawa że są farby i farby - więc może Twoim problemem było np
    > niezagruntowanie lub/i użycie słabej farby?

    zdecydowalem sie na system silikonowy
    poneiważ mieszkam w otulinie lasu i w okolicy czynnej kopalni piasku,
    droga na razie uwtwardzona ale nie asfalt itp
    wiec sie kurzy
    z tego co czytalem, a czytalem sporo
    na takie warunki najpelsze są farby i tynki silikonowe
    gdyż nie zarastają mchem i glonami i są samoczyszczące i nieelektryzują
    sie (nie przyciągają kurzu)

    Michał