  • 1. Data: 2010-03-25 08:15:40
    Temat: projekt od architekta
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Mam już wizualizaję projektu od architekta!
    Niedawno pokazywałem tu mój szkic funkcji pomieszczeń, który to wysłałem
    architektowi, którego z kolei zadaniem było ubranie tego w bryłę wg. naszych
    (moich i żony) wskazówek dot. charakteru budynku.
    Miał być nowoczesny :-)
    To jest taki pierwszy szkic przed jutrzejszym spotkaniem jaki dostałem do
    wglądu:
    http://picasaweb.google.com/quent75/ProjektDomu?auth
    key=Gv1sRgCOvYo8aJ3MnWtgE&feat=directlink

    Jest tam tzw. ścianka attykowa - brak rynien.
    Co sądzicie ogólnie o projekcie oraz o tym rozwiązaniu z odprowadzaniem wody
    przez ściankę attykową?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2010-03-25 08:20:15
    Temat: Re: projekt od architekta
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    quent pisze:

    > Jest tam tzw. ścianka attykowa - brak rynien.
    > Co sądzicie ogólnie o projekcie oraz o tym rozwiązaniu z odprowadzaniem
    > wody przez ściankę attykową?

    bardzo fajny projekt
    jesli go wykonasz zgodnie z planem, ludzie będą na ciebie patrzeć jak na
    debila, bo nie zrobileś dworku z kolumnami tak jak wszyscy dookoła.

    ale patrz odważnie przed siebie, zagryź zęby i pomyśl ze masz swoje
    zdanie i nie boisz sie go wyrażać ;)

    pozdrawiam i czekam na zdjęcia z realizacji

    michal

  • 3. Data: 2010-03-25 08:26:22
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jest tam tzw. ścianka attykowa - brak rynien.
    > Co sądzicie ogólnie o projekcie oraz o tym rozwiązaniu z odprowadzaniem

    Projekt bardzo fajny. Jedynie z jednego boku wygląda trochę bunkrowato przez
    to małe podłużne okno. Generalnie nie wygląda na aż tak duży jak to wynika z
    projektu. Cieszę się, że jednak nie słuchasz rad co poniektórych na grupie
    co uważają, że nie warto robić indywidualnych projektów.
    Powodzenia!

  • 4. Data: 2010-03-25 08:37:12
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Co sądzicie ogólnie o projekcie oraz o tym rozwiązaniu z odprowadzaniem
    > wody przez ściankę attykową?

    odwaznie, ale ladnie. Jedna rzecz tylko do przemyslenia - okna narozne.
    http://picasaweb.google.com/quent75/ProjektDomu?auth
    key=Gv1sRgCOvYo8aJ3MnWtgE&feat=directlink#5452480513
    038365602
    Kolega tez takie ma i teraz twierdzi, ze nie zrobilby ich ponownie ze
    wzgledu na potezne zbrojenie nad takim naroznikiem i koszty z tym zwiazane
    (wyszla mu jakas belka grubosci 60cm). Za to od srodka takie rozwiazanie
    wyglada bajerancko :) U Ciebie moze w ogole nie ma tego problemu, bo nie
    widze pieterka.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-03-25 08:52:32
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > debila, bo nie zrobileś dworku z kolumnami tak jak wszyscy dookoła.
    > ale patrz odważnie przed siebie, zagryź zęby i pomyśl ze masz swoje zdanie

    Tak jak mówisz... pewnie będę się wyróżniał mocno.
    Budować będę na nowopowstającej ulicy, na której już teraz jest kilka domów
    w sąsiedztwie. Nie są to dworki ale jednak są mocno "tradycyjne".
    Sąsiedzi to jedno a drugie to znaleźć wykonawcę, który bez kręcenia nosem
    zrobi mi to w normalnej cenie :-)
    Jednak tak czy siak nie zrezygnuję z tej koncepcji na pewno :-)
    Dzieki za podtrzymanie na duchu ;-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2010-03-25 08:57:44
    Od: "quent" <x...@x...com>

    wiadomości news:hof6nj$t4d$1@news.onet.pl...
    > Projekt bardzo fajny. Jedynie z jednego boku wygląda trochę bunkrowato
    > przez to małe podłużne okno.

    Tego okna nie będzie bo to jest północne elewacja i dodatkowo do tej ściany
    będzie przyklejona wiata na auto

> [...]
    > się, że jednak nie słuchasz rad co poniektórych na grupie co uważają, że
    > nie warto robić indywidualnych projektów.

    Dzięki!
    Ale co z tą ścianką attykową?? Boję się tego rozwiązania... no może nie boję
    ale nic o tym nie wiem :(

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2010-03-25 08:59:35
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (wyszla mu jakas belka grubosci 60cm). Za to od srodka takie rozwiazanie
    > wyglada bajerancko :) U Ciebie moze w ogole nie ma tego problemu, bo nie

    Tak będzie to parterówka. A czy Twój znajomy nie ma czasem problemów z tym
    oknem zimą? Czy ten narożnik nie jest czasem jakimś mostkiem termicznym??
    Gdzieś o tym czytałem kiedyś.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2010-03-25 09:17:17
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Tak będzie to parterówka. A czy Twój znajomy nie ma czasem problemów z tym
    > oknem zimą? Czy ten narożnik nie jest czasem jakimś mostkiem termicznym??

    dom jeszcze niezamieszkany, wiec o tym nic na razie nie wiadomo. Na pewno to
    okno nie bedzie mialo U=0,2, ale ile tego ciepla moze uciec przez ten rogowy
    slupek? Mysle ze to nie jest zaden problem.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-03-25 10:46:07
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    *quent*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C Pippi):

    > Tego okna nie będzie bo to jest północne elewacja i dodatkowo do tej
    > ściany będzie przyklejona wiata na auto

    Dobrze się zastanów nad tą decyzją - wiata ok, ale łazienka bez okna...

    Generalnie projekt mi się podoba - rozkład i wizualnie to nietypowe
    rozwiązanie bezrynnowe. Jednak musisz mieć to dobrze wykonane. Wyglądając
    przez okno widzę jak wygląda ściana w tej części firmy, gdzie zastosowano
    podobne wizualnie rozwiązanie (z tym, że tu są rynny, ale dach kończy się
    przed ścianą a rynna wisi nad ścianą) po ostatniej zimie i wspominam co się
    tu działo jak przyszła odwilż... Ściany nasiąkały wodą (ytong), pękały,
    lało się po ścianach, znad okien... ogólnie syf i malaria.

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*

  • 10. Data: 2010-03-25 11:47:07
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "gdaMa" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tu działo jak przyszła odwilż... Ściany nasiąkały wodą (ytong), pękały,
    > lało się po ścianach, znad okien... ogólnie syf i malaria.

    Będę budował najprawdopodobniej jednak z porothermu.
    Mam po prostu polecanego wykonawce, który robi głównie w tym.

    Znalazłem w sieci rysunek konstrukcyjny takiej ścianki:
    http://www.budmat.com.pl/klubarchitekta/gfx/016.jpg

    Wydaje się, że jeśli będzie to tak zrobione to nie powinno być problemu.

    Pozdr.
    www.elipsa.info