  • 21. Data: 2011-03-28 11:50:22
    Temat: Re: Energoszczędny Osrał
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 13:44:10 +0200, PeJot napisał(a):

    > Normalne, to znaczy jakie ?

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100969,8320952,Unia_Eur
    opejska_wycofuje_z_produkcji_tradycyjne_zarowki.html

  • 22. Data: 2011-03-28 14:05:05
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-03-28 13:50, Ikselka pisze:

    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100969,8320952,Unia_Eur
    opejska_wycofuje_z_produkcji_tradycyjne_zarowki.html

    "Unia Europejska wycofuje z produkcji tradycyjne żarówki

    Od dziś w całej Unii Europejskiej zostają wycofane z produkcji
    tradycyjne, energochłonne żarówki o mocy 75 wat. Bruksela chce, by
    mieszkańcy Wspólnoty przestawili się na energooszczędne świetlówki [...]"

    Ale się dziennikarzyna popisał - żeby to jeszcze zgodne z prawdą było....

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 23. Data: 2011-03-28 14:10:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 16:05:05 +0200, PeJot napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale się dziennikarzyna popisał - żeby to jeszcze zgodne z prawdą było....

    A co nie jest? - konkretnie.

  • 24. Data: 2011-03-28 14:13:30
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-03-28 16:10, Ikselka pisze:

    opejska_wycofuje_z_produkcji_tradycyjne_zarowki.html

    > A co nie jest? - konkretnie.

    1. Unia wcale nie wycofuje z produkcji ( i sprzedaży ) tradycyjnych żarówek.

    2. Bruksela wcale nie chce by wszyscy się przestawili na energooszczędne
    świetlówki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 25. Data: 2011-03-28 14:30:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 16:13:30 +0200, PeJot napisał(a):

    opejska_wycofuje_z_produkcji_tradycyjne_zarowki.html

    > 1. Unia wcale nie wycofuje z produkcji ( i sprzedaży ) tradycyjnych żarówek.

    To dlaczego nie mogę już kupić setek ani 75-ek tradycyjnych?

    > 2. Bruksela wcale nie chce by wszyscy się przestawili na energooszczędne
    > świetlówki.

    Nieskont. Teraz będziemy oszczędzać energię i truć środowisko odpadami z
    rtęcią.

  • 26. Data: 2011-03-28 14:50:15
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-03-28 16:30, Ikselka pisze:

    > To dlaczego nie mogę już kupić setek ani 75-ek tradycyjnych?

    Ależ możesz, link przykładowy:

    http://el-mar.sklep.pl/Zarowka_100W_E27_wstrzasoodpo
    rna_TUNGSRAM-4211.html

    W sklepach ziemskich *żarówki wstrząsoodporne* 100 W też są, nawet ZTCW
    cena zmalała.

    > Nieskont. Teraz będziemy oszczędzać energię i truć środowisko odpadami z
    > rtęcią.

    Gdyby Bruksela chciała żeby wszyscy masowo przerzucili się na
    świetlówki, nie zostawiła by szeeeeeeeeerokiej furtki w planie
    wycofywania żarówek, dla wszelakiej maści reflektorów, czyli *żarówek z
    odbłyśnikiem*. Żarowych, z żarnikiem jak najbardziej.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 27. Data: 2011-03-28 15:25:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 16:50:15 +0200, PeJot napisał(a):

> [...]
    rna_TUNGSRAM-4211.html

    > W sklepach ziemskich *żarówki wstrząsoodporne* 100 W też są, nawet ZTCW

    Moze i one wstrząsoodporne, ale wolę liczyć na własną delikatność, niż na
    delikatność Poczty. Zatem nie kupię tutaj - dochodzi koszt przesyłki
    ponadto. A w normalnej hurtowni NIE MA. Te w sklepie internetowym zapewne
    pochodzą z zapasów.

> [...]
    > wycofywania żarówek, dla wszelakiej maści reflektorów, czyli *żarówek z
    > odbłyśnikiem*. Żarowych, z żarnikiem jak najbardziej.

    Nie chcę reflektorów. Normalną, prymitywną żarówkę chcę.

  • 28. Data: 2011-03-28 16:23:33
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-03-28 17:25, Ikselka pisze:

    rna_TUNGSRAM-4211.html

    > Moze i one wstrząsoodporne, ale wolę liczyć na własną delikatność, niż na
    > delikatność Poczty. Zatem nie kupię tutaj - dochodzi koszt przesyłki
    > ponadto. A w normalnej hurtowni NIE MA.

    To poszukaj tam gdzie mają, bo to nie jest towar "spod lady", ani z
    zapasów, tylko z *bieżącej* produkcji. Normalnie leży na półce.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 29. Data: 2011-03-28 17:31:05
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości

    > A to łunia dotychczas *zmuszała* kogokolwiek do korzystania ze świetlówek
    > ?

    No nie, faktycznie nie zmuszała. Ona tylko paroma ukazami spowodowała, że
    normalne żarówki "zakazanych" mocy (i nie, nie pytaj, co mam tutaj na myśli,
    dobrze wiesz) są nie do kupienia, trzeba wybierać pomiędzy energooszczędnym
    (głównie z nazwy) badziewiem, nie każdemu się podobającymi halogenami, a
    żarówkami specjanego przeznaczenia (też głównie z nazwy), dwa-trzy razy razy
    w związku z tym droższymi.

    J.

  • 30. Data: 2011-03-28 17:47:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 19:31:05 +0200, Jarek P. napisał(a):

> [...]
    > żarówkami specjanego przeznaczenia (też głównie z nazwy), dwa-trzy razy razy

    Otóż to.

    Do żyrandola-świecznika w sypialni kupiłam 3 świetlówki z małym gwintem (po
    ponad 20 zł za sztukę), skuszona ich fajnym kształtem a'la płomień świecy -
    co prawda światło o ciepłej barwie jak chciałam, ale po pstryknięciu długo
    nic, jest ciemność, dopiero po chwili się "toto" nieco rozżarza, z minutę
    zajmuje "temu" dojście do normalnej jasności.
    Mąż się wścieka, ze normalnie światła włączyć od razu nie można, trzeba
    czekać, żeby móc wejść, kkiedy jest ciemno. Wyrzucimy przy najbliższej
    okazji.