  • 71. Data: 2019-01-07 15:51:05
    Temat: Re: Escape roomy a prawio budowlane
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 07.01.2019 o 15:25, quent pisze:
    > Wolisz płacić więcej za lipny parasol państwowy.
    > Każdy ma swoją ekonomię. Nie wnikam

    Wolę płacić np. za to, żeby za chwilę pod oknem nie mieć getta
    schorowanych, umierających ludzi, którzy w utopijnej wizji Krowina
    jednak nie wykupili sobie samemu ubezpieczenia zdrowotnego albo nie było
    ich zwyczajnie na to stać. Korwin żyje w swojej bajce zupełnie ignorując
    fakt, że zawsze będą grupy ludzi, którzy sobie nie poradzą, nie zarobią,
    nie kupią jakiegoś ubezpieczenia czy usług bo nie, bo są za głupi, bo
    nie chcą, bo cokolwiek. On mówi, że to ich wybór - zgadza się, ale
    ostatecznie prędzej czy później trzeba coś z takimi ludźmi zrobić. I
    jakoś tutaj nagle mamy wielką dziurę w tym super kapitalistycznym
    świecie miodu i wina. Ale o tym, co i jak z tym zrobić to już się nikt
    nie zająknie, a podawane argumenty/rozwiązanie są absolutnie odrealnione
    i niemożliwe do zaistnienia, tudzież przesuwające problem "dalej ode mnie".

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 72. Data: 2019-01-07 15:52:29
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 07.01.2019 o 15:29, quent pisze:

    > Korupcja jest możliwa tylko wobec urzędnika.

    Chyba sam nie wierzysz w to co piszesz. A jeżeli tak, to chyba również
    lewitujesz w jakimś innym świecie...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 73. Data: 2019-01-07 15:54:59
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, January 7, 2019 at 2:46:51 PM UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
    > Uwazasz ze 20 zlotych za tryskacz i dwa zlote za metr rury pex to jakies ogromne
    koszty?

    Jeszcze jakas elektronika chyba jest potrzebna, raczej porzadna. Np. zalanie calego
    domu jak jakis gosc po pijaku peta zapali jest bardziej prawdopodobne od pozaru ;)
    U siebie mam "zwykly" alarm z czujkami ruchu, czujniki CO + metan. kazdy z nich
    wywoluje bzdurne alarmy :(
    Takie cos przy systemie gasniczym to porazka...

  • 74. Data: 2019-01-07 16:08:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kżyho napisał:

    > Chyba sam nie wierzysz w to co piszesz. A jeżeli tak, to chyba
    > również lewitujesz w jakimś innym świecie...

    Są kraje, w których korupcja jest w ten sposób definiowana.
    A nawet jeszcze ściślej -- łapówki wręczane urzędnikom obcych
    państw w celu uzyskania korzystnego kontraktu, można rozliczać
    jako koszt działalności gospodarczej. Ale wcale nie uważam tego
    za dobry pomysł. Zły raczej, a nawet bardzo zły.

    --
    Jarek

  • 75. Data: 2019-01-07 16:29:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Powiedz ze tryskacze sa zbedne tym co im sie domy spalily.

    A mi to lotto, mogą kolejny dom i jego wyposażenie wybudować z
    całkowicie niepalnych materiałów. Każdy jest kowalem swojego losu.

    > Oni pewno tez uwazali ze gasnica w domu to zbytek luksusu.

    Nie wiem co kto uważa, ale ja akurat gaśnice w domu mam i to niejedną.

    > Zeby instalacja
    > prostego systemu p-poz kosztowala tyle co pol domu. Jak jest stawiany
    > dom to w wersji oszczednosciowej kosztuje nie wiecej niz tysiac
    > zlotych.

    Rozumiem, że proponujesz nie bawić się w zbędne zasilanie i odcinanie
    dopływu wody i podłączyć instalację tryskaczową na żywioł pod normalne
    ujęcie wody?

  • 76. Data: 2019-01-07 17:09:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W chuja grasz czy o droge z ta elektronika pytasz? Dostales bana na googlu ze nie
    mozesz sprawdzic jak tryskacz dziala? A jak cie nie interesuje co to jest tryskacz i
    jak dziala to po chuj sie udzielasz?

  • 77. Data: 2019-01-07 19:45:26
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > googlu ze nie mozesz sprawdzic jak tryskacz dziala? A jak cie nie
    > interesuje co to jest tryskacz i jak dziala to po chuj sie

    Ależ on dobrze pisze, jak w domu są ludzie i zauważą zarzewie
    ognia(organoleptycznie czy przez różnego rodzaju czujki), to lepiej
    sprawdzi się gaśnica niż instalacja tryskaczowa.
    Natomiast instalacja tryskaczowa bez całej tej automatyki(w wersji nie
    więcej niż 1000zł), to kiepski pomysł. Jak wyjedziesz na dwa tygodnie i
    z jakiegoś powodu wybuchnie pożar, to chałupa się nie spali ale będzie
    zalana wodą. Co kto woli.

  • 78. Data: 2019-01-07 20:06:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak wyjedziesz na dwa tygodnie i sie chalupa zapali to nie dosc ze bedzie spalona to
    jeszcze bardzo dokladnie zalana woda.

  • 79. Data: 2019-01-07 20:15:12
    Od: ń <k...@t...sie>

    Lepszy dla córki będzie burdel.
    Nie dość, że przyjemność większa, to jeszcze trochę grosza Ci do domu przyniesie
    zamiast pizzy.

    -----

  • 80. Data: 2019-01-07 20:15:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > W chuja grasz czy o droge z ta elektronika pytasz? Dostales bana na googlu ze nie
    mozesz sprawdzic jak tryskacz dziala? A jak cie nie interesuje co to jest tryskacz i
    jak dziala to po chuj sie udzielasz?

    ROTFL.

    Zadziała jak już dom się spali, albo prędzej zamiast tryskacza zadziała
    sam PEX jak się stopi.

    Poza tym warto zamontować jakąś elektronikę, choćby powiadomienie, aby
    wiedzieć, kiedy przerwać akcję gaszenia, bo tryskacze więcej szkody mogą
    przynieść niż sam pożar.

    Kogutek ty jak zwykle nie odrobiłeś lekcji i nie wiesz po co i gdzie się
    stosuje tryskacze. Z całą pewnością prywatny dom mieszkalny nie jest
    najlepszym miejscem do ich stosowania.