  • 51. Data: 2020-01-26 00:20:32
    Temat: Re: Falowniki PV Inwerter elektronix.pl
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.01.2020 16:43, Budyń wrote:

    > czysta i uczciwa sprawa, kup, zmierz, posłuchaj i oddaj. Zdaj relacje.

    To wymaga posiadania paneli, wszystkich połączeń i słońca na niebie. To
    tylko w pewnym okresie roku da się zrealizować.
    Jak zacząłem pytać o zakłócanie, o THD, harmoniczne to wsiadł na mnie,
    że przecież zasilacze LED też sieją niemiłosiernie. Unikał rozmowy na
    ten temat. Czyli chyba to jest prawda, że to szajs.

  • 52. Data: 2020-01-26 09:31:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 stycznia 2020 00:20:34 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > że przecież zasilacze LED też sieją niemiłosiernie. Unikał rozmowy na
    > ten temat. Czyli chyba to jest prawda, że to szajs.

    moze i szajs ale na razie tego nie wykazałeś
    to ze sie koles wkurzył w czasie rozmowy z tobą - pewnie ci sie wymsknęło ze bedziesz
    paragonami płacił :)

    b.

  • 53. Data: 2020-01-26 11:11:06
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.01.2020 09:31, Budyń wrote:

    > moze i szajs ale na razie tego nie wykazałeś
    > to ze sie koles wkurzył w czasie rozmowy z tobą - pewnie ci sie wymsknęło ze
    bedziesz paragonami płacił :)

    Paragonami to się płaci jak musisz kupić materiał drugi raz, jak ekipa
    robi poprawki. Np umawiasz się za robociznę 1000 PLN i okazuje się, że
    trzeba od nowa cekolować i malować to wręczasz im np 700 PLN i resztę
    300 PLN w paragonach za ponownie zakupiony materiał. To chyba uczciwe nie?

  • 54. Data: 2020-01-27 20:24:18
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > trzeba od nowa cekolować i malować to wręczasz im np 700 PLN i resztę
    > 300 PLN w paragonach za ponownie zakupiony materiał. To chyba uczciwe nie?

    Kiki Ty tak teoretycznie czy rzeczywiście płaciłeś komuś paragonami?
    Kadar

  • 55. Data: 2020-01-28 12:42:38
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 27.01.2020 20:24, Kadar wrote:

    > Kiki Ty tak teoretycznie czy rzeczywiście płaciłeś komuś paragonami?
    > Kadar

    Rzeczywiście i do dzisiaj płacę. Nie kłócę się i nie podnoszę głosu. Idę
    kupić ponownie materiał i z ustalonej kwoty wręczam różnicę i na resztę
    daję paragony.
    A co w tym dziwnego?

  • 56. Data: 2020-01-28 13:33:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 stycznia 2020 12:43:04 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Rzeczywiście i do dzisiaj płacę. Nie kłócę się i nie podnoszę głosu. Idę
    > kupić ponownie materiał i z ustalonej kwoty wręczam różnicę i na resztę
    > daję paragony.
    > A co w tym dziwnego?

    to ze to bardzo nietypowe załatwianie roszczeń. Jesli twój budowlaniec sie zgadza to
    twoje szczescie. Natomiast dochodzenie roszczeń w prawie cywilnym odbywa sie inaczej.
    Formalnie to ty nie płacisz w całosci za usługę, paragony w buty se mozna włożyć.
    Co innego gdybys z wykonawcą był z góry tak umówiony - "za zmarnowany materiał
    odciągam tyle kasy ile potrzeba na zakup nowego". Ale nie sądze byś sie4 tak umawiał.

    b.

  • 57. Data: 2020-01-28 13:39:05
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-28 o 04:33 -0800, Budyń napisał:
    > płacisz w całosci za usługę, paragony w buty se mozna włożyć. Co
    > innego gdybys z wykonawcą był z góry tak umówiony - "za zmarnowany
    > materiał odciągam tyle kasy ile potrzeba na zakup nowego".

    Alternatywnie - to budowlaniec powinien zapewnić materiał i uwzględnić
    go w kosztorysie. Jeśli materiał trzeba będzie 3x wymieniać - cóż, jego
    problem. Te zabawy w paragony to jakaś przekombinowana zabawa. Nie
    mówiąc o tym, że kontrahent może za pół roku upomnieć się o brakujące
    kwoty, z odsetkami - i sądzę, że każdy sąd mu przyzna rację...

    Mateusz

  • 58. Data: 2020-01-28 14:08:55
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.01.2020 13:33, Budyń wrote:

    > Co innego gdybys z wykonawcą był z góry tak umówiony - "za zmarnowany materiał
    odciągam tyle kasy ile potrzeba na zakup nowego". Ale nie sądze byś sie4 tak umawiał.

    Inaczej ucieknie i tyle będzie go widać. Chociaż problem wydaje się
    śmieszny to niewiele z niego korzystam.
    Ostatnio korzystałem jak farbę zapaprali pyłem. Jeden szlifował a kuweta
    stała od tym szlifowaniem, a drugi malował. Musieli przelecieć ściany
    papierem z grudek i pomalować ponownie.
    Nie widzę w tym nic złego.

  • 59. Data: 2020-01-28 14:18:54
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.01.2020 13:39, Mateusz Viste wrote:

    > Alternatywnie - to budowlaniec powinien zapewnić materiał i uwzględnić
    > go w kosztorysie.

    Jak oni dostarczą materiał to będzie najtańszy, najgorszy, rozcieńczony.
    A tam mają materiał jaki kupi inwestor i nie muszą na nim oszczędzać.

> [...]
    > mówiąc o tym, że kontrahent może za pół roku upomnieć się o brakujące
    > kwoty, z odsetkami - i sądzę, że każdy sąd mu przyzna rację...

    To niech się upomina, powodzenia.

    Ze 2 lata temu znajomy kładł styropian i mimo ustaleń położyli mu część
    na placki. Sam zrywał w pośpiechu robotę z 2 dni jak to zobaczył. Poszło
    ileś worków kleju i trochę styropianu nie dało się odratować.
    Na koniec odliczył dokładnie tak jak mu poradziłęm. Miał udokumentowany
    zakup iluś dodatkowych paczek styropianu i kleju wraz z transportem.
    Coś tam pod nosem gadali ale w końcu nie mieli wyjścia.

    Po prostu ewidentna fuszerka i niezgodne wykonanie z umową. Dokładnie
    tak zrobił jak napisałem powyżej. Wręczył gotówkę i kartkę z
    rozliczeniem z załączonymi paragonami za stracony materiał.

  • 60. Data: 2020-01-29 18:36:31
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Teoretycznie nie widzę w tym niczego złego. Też bym tak chciał załatwiać sprawy.
    Znajomy opowiadał jak w Hiszpanii umówił się z elektrykiem na zrobienie kilku
    gniazdek i położenie kabli. Przyszedł, flamastrem zaznaczył gniazda i narysował linie
    na ścianie. powiedział, że tu trzeba to poprowadzić i gniazda zainstalować a on
    przyjdzie za tydzień i odbierze.
    Odbiór musi być formalny.
    I jak tu płacić paragonami?
    Kadar