  • 11. Data: 2023-07-13 15:56:51
    Temat: Re: Fotowoltaika słabo pyka
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 13 lipca 2023 o 09:43:52 UTC+2 FEniks napisał(a):
    > To solidny argument. Znacznie mocniejszy od moich rachunków za prąd, od
    > 1,5 roku nieprzekraczających 30zł miesięcznie. :-)

    Twoim tokiem myślenia idąc to ja cały miesiąc darmo autem jeżdżę.
    Na początku miesiąca zatankuje, zapłacę pincet PLN i przez najbliższe kilkadziesiąt
    dni darmo jeżdze bo nic nie płace.

  • 12. Data: 2023-07-13 16:34:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 13 lipca 2023 o 15:56:53 UTC+2 Kris napisał(a):

    > Twoim tokiem myślenia idąc to ja cały miesiąc darmo autem jeżdżę.
    > Na początku miesiąca zatankuje, zapłacę pincet PLN i przez najbliższe kilkadziesiąt
    dni darmo jeżdze bo nic nie płace.
    A ja telefon i internet mam jeszcze bardziej darmo niz ty jeździsz. Nie płacę bo bank
    z mojego konta płaci.

  • 13. Data: 2023-07-14 13:44:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    > To solidny argument. Znacznie mocniejszy od moich rachunków za prąd, od
    > 1,5 roku nieprzekraczających 30zł miesięcznie. :-)
    >
    > Ewa
    Co Hiacynta tak zamilkła?

  • 14. Data: 2023-07-27 22:14:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 10:26 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > W tym linku masz dwie dane - rynek spot i kontrakty terminowe.
    > Spot to wiadomo, tu i teraz.
    > Kontrakty terminowe to cena energii za jaką ktoś ją odbierze w
    > późniejszym terminie, może nawet za rok.
    > Ta cena nie ma (pełnego) pokrycia w rzeczywistych kosztach (bo tych
    > żaden producent energii nie zna w momencie jej odbioru) - to jest
    > barometr tego co się będzie działo na rynku.
    > Średnia dla kontraktów terminowych na 2024 w EU wynosiła w czerwcu
    > 130EUR a w Polsce było to 150EUR za 1MWh.

    > on nie jest chwilowy, już się utrwala. A chodzi o politykę.

    Trend się umacnia, kolejny miesiąc w PL prąd jest najdroższy:

    "Rząd zlikwidował obowiązek obrotu energią na giełdzie. W efekcie ceny
    prądu są najwyższe w Europie. Nie ma kraju, gdzie prąd nie byłby tańszy -
    pisze "Gazeta Wyborcza". I dodaje, że przypomina to mechanizmy z rynku
    paliw.
    PiS umocnił państwowy monopol. Oto dlaczego w Polsce prąd jest taki drogi
    Prąd w Polsce nie tanieje. Jego ceny mają istotny wkład do inflacji (Adobe
    stock)

    Jak wylicza dziennik, na hurtowym rynku energii z dostawą następnego dnia,
    ceny w ubiegłym tygodniu wyniosły:

    Polska - 139 euro za 1 MWh, czyli około 611,6 zł
    Niemcy - 97 euro za 1 MWh,
    Czechy - 104 euro za 1 MWh,
    Węgry - 126 euro za 1 MWh.

    "I nie dość, że taka sytuacja trwa od marca, to jeszcze różnice między
    Polską a resztą kontynentu się powiększają. I to w momencie, gdy prąd
    powinien tanieć, bo zwiększyła się produkcja taniej energii słonecznej"

    https://www.money.pl/gospodarka/pis-umocnil-panstwow
    y-monopol-oto-dlaczego-w-polsce-prad-jest-taki-drogi
    -6923658574903936a.html

    TG

  • 15. Data: 2023-07-27 23:07:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 27 lipca 2023 o 22:14:53 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    >
    > https://www.money.pl/gospodarka/pis-umocnil-panstwow
    y-monopol-oto-dlaczego-w-polsce-prad-jest-taki-drogi

    Weź rynek bilansujący, na nim bywa jeszcze drożej. Najwięcej co widziałem to prawie 5
    złotych za kilowatogodzine.

  • 16. Data: 2023-07-30 07:14:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    y-monopol-oto-dlaczego-w-polsce-prad-jest-taki-drogi
    -6923658574903936a.html

    > Weź rynek bilansujący, na nim bywa jeszcze drożej. Najwięcej co widziałem to prawie
    5 złotych za kilowatogodzine.

    Tylko, że "dzięki" ***** *** mamy oligopol spółek energetycznych, którym
    nie zależy na obniżaniu ceny, bo średnia z tego roku będzie podstawą do
    wniosków do URE dla taryf na rok 2024.

    Tym się kończy socjalizm PIS.

    --
    Pete

  • 17. Data: 2023-07-30 13:14:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 30 lipca 2023 o 07:14:06 UTC+2 Pete napisał(a):

> [...]
    > Tylko, że "dzięki" ***** *** mamy oligopol spółek energetycznych, którym
    > nie zależy na obniżaniu ceny, bo średnia z tego roku będzie podstawą do

    Możesz na jesieni wybrać ***** ** i nastanie czas szczesliwosci wszelakiej. Będziemy
    zyli bez 500+, dodatkow dla emerytow itd. kilowatogodzina będzie po 3 złote.

  • 18. Data: 2023-07-30 19:52:36
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    Będziemy zyli bez 500+, dodatkow dla emerytow itd. kilowatogodzina będzie po 3 złote.

    Jedyny i wystarczający powód - to zastąpić ich kimkolwiek. Wtedy i kWh
    po 3PKN będzie słodka (zwłaszcza że teraz wg stawek rynkowych taka jest)

    --
    Pete

  • 19. Data: 2023-07-31 00:32:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 30 lipca 2023 o 19:52:42 UTC+2 Pete napisał(a):

> [...]
    > Jedyny i wystarczający powód - to zastąpić ich kimkolwiek. Wtedy i kWh
    > po 3PKN będzie słodka (zwłaszcza że teraz wg stawek rynkowych taka jest)

    Zastepuj ich kimkolwiek a w zasadzie byle kim. Masz zyciowa szansę.

  • 20. Data: 2023-07-31 21:16:07
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > Zastepuj ich kimkolwiek a w zasadzie byle kim. Masz zyciowa szansę.

    Oprócz konfederatów, to cokolwiek będzie lepsze od pisiorów.
    Nie dziękuj :P

    --
    Pete