  • 71. Data: 2019-11-27 09:03:05
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Nov 2019 23:42:35 -0800 (PST), uciu

    > też bym się pisał na 10kWp...
    > Planujecie tylko panele czy falownik i resztę również?

    Chyba się będę powtarzać. ;)

    Komplet, panele, falownik, zabezpieczenia, przewody, konektory, mocowania
    -- to jest komplet kosztujący 2200 netto. Ale z tego co przebadałem
    przewody lepiej kupić na miejscu, bo tańsze i niewykluczone lepsze.
    Zabezpieczenia też, bo lepsze i w podobnej cenie. Mocowania też można kupić
    na miejscu. Decyzja co chce dostać należy do inwestora.

    Same panele + falownik wychodzą przy 10kWp 1700 zł netto/kWp. Ale to
    jeszcze będę kalkulować ponownie bo znowu $ jedzie w górę, ten fracht ma
    drożeć (pytanie czy się uda skompletować w połowie grudnia, bo ludzie
    przychodzą i odchodzą jak spojrzeć dokładniej na ich dachy, zużycie etc.).

    Wujek: tak, instalujemy! Żeby całe zapotrzebowanie pokryć (7MWh)!
    Dom 240m2 a na dachu kolanem upchnąłem całe 2,4kWp. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 72. Data: 2019-11-27 09:07:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 09:03:07 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Wujek: tak, instalujemy! Żeby całe zapotrzebowanie pokryć (7MWh)!
    > Dom 240m2 a na dachu kolanem upchnąłem całe 2,4kWp. :P

    Entuzjazm niektórych posiadaczy porąbanych dachów też mnie czasem
    zadziwia, ale zwykle coś się udaje ogarnąć. Jak już zupełna padaka
    na dachu to zostaje grunt :]

    L.

  • 73. Data: 2019-11-27 11:24:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 27 Nov 2019 00:07:10 -0800 (PST), Lisciasty

    > Entuzjazm niektórych posiadaczy porąbanych dachów też mnie czasem
    > zadziwia, ale zwykle coś się udaje ogarnąć. Jak już zupełna padaka
    > na dachu to zostaje grunt :]

    Nie ma się co dziwić, ludzie zwyczajnie nie wiedzą takich rzeczy. Ja też
    oszacowałem na początku 4kWp (z panelami montowanymi na okapach), a potem w
    dosłanym projekcie dopatrzyłem się dwóch okien dachowych (a z gógle maps
    przecież też walą na czarno -- nie wiem, chyba za dużo łiskacza było i
    miałem wybiórcze życzeniowe postrzeganie). :P

    Z gruntem nie ma bata, bo znowu trzebaby rozkopać ogródek, kostkę rozebrać,
    nowo zrobioną elewację dziurawić. Też zresztą większego sensu to IMO nie
    ma, bo mają G12W, 2400kWh w 1T 5600kWh w 2T.

    Swoją drogą w szkóle koledzy mówili, że się cosinusy i temu podobne pierdy
    w życiu nie przydadzą, to wziąłem byłem zapomniałem. A tu bęc, żeby połać
    sobie rozrysować z projektu trzeba seca zmęczyć. :P ;>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 74. Data: 2019-11-27 12:19:23
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 11:25:02 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > w życiu nie przydadzą, to wziąłem byłem zapomniałem. A tu bęc, żeby połać
    > sobie rozrysować z projektu trzeba seca zmęczyć. :P ;>

    Ja tam mam luz :-)
    2 połacie, 340m2 bez okien, kominów itp :-)
    Minus taki, że wschód - zachód..

    uciu

  • 75. Data: 2019-11-27 12:25:38
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 12:19:25 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > Minus taki, że wschód - zachód..

    jesli kąt nachylania mały to przeszkadza w uzyskach ale powinno byc akceptowalne

    b.

  • 76. Data: 2019-11-27 14:09:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 27 Nov 2019 09:03:05 +0100, Myjk

    > fracht ma drożeć

    Dostałem info od spedytora, wg wstępnych wyliczeń
    podatek ekologiczny zakosztuje nas jakieś 50zł/kWp.
    Niby nic, ale zawsze k... coś.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 77. Data: 2019-11-28 16:06:05
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 27.11.2019 08:19, Myjk wrote:
    > Wed, 27 Nov 2019 00:44:15 +0100, KIKI

    > 2200 netto komplet przy 10kWp.

    2200 czego ?

  • 78. Data: 2019-11-28 17:41:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Nov 2019 16:06:05 +0100, KIKI

    > 2200 czego ?

    Zmieniliśmy ostatnio walutę? ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 79. Data: 2019-11-28 19:23:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2019 o 22:22 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Wed, 9 Oct 2019 10:40:33 +0200, yarecky

    > Pany, od stycznia ma fracht podrożeć, bo dopieprzają tarfę smogową na
    > statki. Niestety nie wiadomo jakie to warotści. :( Przydałoby się zatem
    > zamówić to do połowy grudnia żeby zdążyli nadać. Trochę mi to psuje
    > plany,
    > bo nie chciałem tego w zimę składować, ale cóż począć...

    ja jestem gotowy na ~10kW

    dawaj znać jak bedziesz potrzebował kasy.
    502063278

    TG

  • 80. Data: 2019-11-28 20:49:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 28 listopada 2019 17:41:16 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Zmieniliśmy ostatnio walutę? ;P

    Ja słyszałem o polskich cebulionach. Może to jest nowa waluta? :>

    L.