  • 291. Data: 2019-12-22 20:27:17
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Gdzie masz pionowe i jest odstęp dwóch dachówek w pionie? Zawsze są trzy :)

  • 292. Data: 2019-12-22 21:08:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 22 grudnia 2019 20:27:19 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Gdzie masz pionowe i jest odstęp dwóch dachówek w pionie? Zawsze są trzy :)

    http://szyna.civ.pl/fotowoltaika/SG205495.JPG

    Rząd góra i dół, w sumie 10 modułów

    http://szyna.civ.pl/fotowoltaika/SG205495.JPG

    Po bokach okna, w sumie 2 szt.

    L.

  • 293. Data: 2019-12-22 21:24:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Po bokach się zgadza. Ale na dole jest odstęp 3 dachówek nie 2 :)

  • 294. Data: 2019-12-22 21:40:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 grudnia 2019 21:28:25 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Qrfa ja nie piszę gdzie są 3 dachówki tylko gdzie są 2, czytasz ze zrozumieniem
    > czy nie bardzo? :>

    No Ty chyba masz problem ze wzrokiem ;)
    Gdzie Ty widzisz 10 modułów gdzie odstęp masz na dwie dachówki?
    Nie ma takiego miejsca - wkleiłeś fotę gdzie jest odstęp 3 dachówek :D

    --
    Adam Sz.

  • 295. Data: 2019-12-22 21:43:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 grudnia 2019 21:28:25 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Qrfa ja nie piszę gdzie są 3 dachówki tylko gdzie są 2, czytasz ze zrozumieniem
    > czy nie bardzo? :>

    OK pomyliłeś linki - chodziło o tę połać:

    http://szyna.civ.pl/fotowoltaika/SG205497.JPG

    Nie będę się czepiał - 2 dachówki to 78cm, czyli przy symetrycznym montażu
    zostanie po obu stronach po 44cm, a te haki zdaje się jeszcze można
    na kilka centymetrów przesunąć w górę i dół, więc pewnie do 40cm da się
    "dobić" zgodnie ze sztuką :)

    --
    Adam Sz.

  • 296. Data: 2019-12-22 21:55:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 22 grudnia 2019 21:44:00 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > OK pomyliłeś linki - chodziło o tę połać:
    >
    > http://szyna.civ.pl/fotowoltaika/SG205497.JPG

    Ta za szybko klikałem

    > Nie będę się czepiał - 2 dachówki to 78cm, czyli przy symetrycznym montażu
    > zostanie po obu stronach po 44cm,

    45,5 cm jak już liczymy dokładnie. Moduł masz 169cm po długości.

    > a te haki zdaje się jeszcze można
    > na kilka centymetrów przesunąć w górę i dół,

    3 cm jest regulacji na jednym.

    > więc pewnie do 40cm da się "dobić" zgodnie ze sztuką :)

    Nie da się. Co prawda prawdopodobieństwo że te parę centów spowoduje
    uszkodzenie jest nikłe, ale patrząc formalnie to jest to nieprawidłowe
    i gościu deklarujący że robi tak żeby to było zajebiście mocne nieco ściemnia :]

    L.

  • 297. Data: 2019-12-30 14:25:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 29 grudnia 2019 13:48:44 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Zmierzone miarką - przy centralnym ustawieniu haków rozstaw od krawędzi
    > do krawędzi to 85cm. Po rozsunięciu będzie 88cm. Czyli panel będzie
    > wystawał poza krawędź (169-88)/2 = 40,5cm.

    O ile zamontują symetrycznie, co jest w pewnych przypadkach niemożliwe.
    Ale to już Twoja brocha, ja tylko komentuję :]

    > A ja już kombinuję, jak zmienią ustawę na wiosnę (oby) i zlikwidują ten
    > bezsensowny limit 10kW powyżej którego odbiera się tylko 70%

    Ja bym na to nie liczył, a już na pewno nie na wiosnę. Może pod koniec
    roku coś zmienią o ile w ogóle. Z każdym bzdetem który planują wprowadzić
    schodzi przynajmniej 10 miesięcy. A jeszcze po drodze są wybory więc
    będą mieć wywalone na prosumentów.
    Bilansowanie międzyfazowe nadal nie jest załatwione a biją pianę już ze 2 lata.

    A te moduły to sobie dopnij i tyle, nikomu się przesadnie nie chwaląc ;)

    L.

  • 298. Data: 2020-01-03 17:19:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 grudnia 2019 14:25:19 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > będą mieć wywalone na prosumentów.
    > Bilansowanie międzyfazowe nadal nie jest załatwione a biją pianę już ze 2 lata.

    Zobaczymy. Tymczasem:

    https://monitoringpublic.solaredge.com/solaredge-web
    /p/site/public?name=Szyna

    Moja instalacja już sobie śmiga ;)
    Tzn. za chwilę ją wyłącze bo czekam jeszcze na licznik dwukierunkowy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.