  • 191. Data: 2019-12-05 20:35:09
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: s...@g...com

    On Thursday, 5 December 2019 13:27:49 UTC-6, MiSter wrote:

    > Tu jest przykładowy uchwyt pod dachówkę:
    >
    > https://www.sklep.asat.pl/environment/cache/images/0
    _0_productGfx_2624/Uchwyt-hak-dachowy-regulowany-typ
    -S-dachowka-betonowa-ceramiczna.jpg

    > https://www.ecosystemprojekt.pl/files/uchwyt-standar
    d-hak-karpiowka-panel-bateria-solar[1].jpg

    > Dachówkę którą kładziemy na nim, lekko się frezuje kilka mm, aby nie
    > odstawała od płaszczyzny dachu tak jak tutaj:
    >
    > https://img.redro.pl/plakaty/haki-mocujace-fotowolta
    icznych-400-6986328.jpg

    Masakra.
    Wiater jak tylko to podniesie to wyrwie i wszystko polamie.

    Drogi sposob aby sobie narobic szkod.

  • 192. Data: 2019-12-05 21:11:20
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 grudnia 2019 20:31:52 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ty pewnie będziesz zorientowany Lisciasty, więc spytam. Był dzisiaj u mnie
    > facet z jakiejśtam innej firmy przygotować ofertę no i wyjdzie bardzo drogo
    > bo w okolicach ~48k za 10kW (horror dla mnie ;). Anyway mówi, że używają
    > falownika, do którego panele wpinają równolegle, a nie szeregowo przez co
    > nie trzeba wykorzystywać optymalizatorów (dobrze piszę? mogę się mylić)
    > i każdy panel zawsze pracuje z pełną mocą.

    zeby panel pracowal z maksymalna chwilową mocą trzeba mu ustawić zależność
    prąd/napięcie w konkretnym punkcie. Nie można tego nie zrobić bez spadku sprawnosci.
    Wiec czuję tu jakies przeklamania czy niezrozumienie.

    Ten fragment inwertera co to robi nazywa mppt, potrafi tego być ze 4 w jednym
    inwerterze. Ale nie 30.
    Cos nie halo chyba z opowiescia instalatora. Niech zapoda co chce zamontowac to sie
    poczyta karte katalogową.

    b.

  • 193. Data: 2019-12-05 21:13:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 5 grudnia 2019 20:35:11 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Masakra.
    > Wiater jak tylko to podniesie to wyrwie i wszystko polamie.
    >
    > Drogi sposob aby sobie narobic szkod.

    To jest zrobione z płaskownika chromoniklowego 5x30 czy jakoś tak.
    Mocowane do krokwi chromoniklowymi wkrętami M8x100. Jak sobie to wkręcimy
    jako asekurację to w 3 osoby można na tym wisieć i nawet nie drgnie.
    A montujesz co 1m takiego jednego w dwóch rzędach. Nie wiem skąd byś
    chciał wziąć taki wiatr żeby to wyrwać.

    L.

  • 194. Data: 2019-12-05 21:16:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > i każdy panel zawsze pracuje z pełną mocą. Jakie są różnice w cenie między
    > takim obsługującym "równoległe" połączenie falownikiem, a "zwykłym",

    Pierwsze słyszę prawdę mówiąc. Podał jakąś firmę chociaż?
    Może jest takie coś, ale ciągnąć do kotłowni 60 przewodów 4mm2 to trochę
    jakaś ściema chyba jest :]

    L.

  • 195. Data: 2019-12-05 21:36:35
    Od: s...@g...com

    On Thursday, 5 December 2019 14:13:13 UTC-6, Lisciasty wrote:

> [...]
    > jako asekurację to w 3 osoby można na tym wisieć i nawet nie drgnie.
    > A montujesz co 1m takiego jednego w dwóch rzędach. Nie wiem skąd byś

    Ja mam na mysli podnoszenie w gore.
    Tam jest duza dzwignia (na oko ze 15-20cm) taki plaskownik sie latwo wygina w te
    strone.

    Jak wiatr odpowiednio powieje to jest szansa ze podniesie za jeden koniec i potem juz
    poleci. Nie podoba mi sie taki sposob montazu.

    Juz bym chyba wolal aby ta dachowka byla blaszana (nawet olowiana, zeby sie latwo do
    pozostalych dachowek dopasowywala) ale zeby miala tam choc wspornik a nie tylko
    haczyk a do dachu byla przykrecana na dlugosci przynajmniej 10-15cm.
    Mysle ze to by duzo drozej nie wyszlo a bylo by solidniej.

  • 196. Data: 2019-12-05 21:38:35
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-05 o 21:16, Lisciasty pisze:

    > Pierwsze słyszę prawdę mówiąc. Podał jakąś firmę chociaż?
    > Może jest takie coś, ale ciągnąć do kotłowni 60 przewodów 4mm2 to trochę
    > jakaś ściema chyba jest :]
    >
    > L.

    Może to jakieś mikroinwentery przy panelach i potem wszystko do jakiegoś
    głównego?

  • 197. Data: 2019-12-06 08:18:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Dec 2019 12:16:16 -0800 (PST), Lisciasty

    > Pierwsze słyszę prawdę mówiąc. Podał jakąś firmę chociaż?
    > Może jest takie coś, ale ciągnąć do kotłowni 60 przewodów
    > 4mm2 to trochę jakaś ściema chyba jest :]

    Ja tam się nie znam -- ale po co 4mm2 ? Pomijam że inwerter można dać na
    dachu, a do skrzynki pojechać 230V -- zresztą tak chyba "planował" mój
    elektryk jak mi ze skrzynki w garażu na dach pociągnął 2x3 podtynkowe.
    Zresztą chyba wykorzystam to rozwiązanie, bo pociągnąłem z górnego dachu
    tylko jeden string, a potrzebuję conajmniej dwóch.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 198. Data: 2019-12-06 08:25:34
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 05.12.2019 21:11, Budyń wrote:

> [...]
    inwerterze. Ale nie 30.
    > Cos nie halo chyba z opowiescia instalatora. Niech zapoda co chce zamontowac to sie

    To są kłamcy albo nieduczeni.
    Strach nawet wezwać firmę gdzie dyletant świadczy usługi, nawet pewnie
    sam nie wie co robi.

  • 199. Data: 2019-12-06 09:59:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Dec 2019 12:11:20 -0800 (PST), Budyń

    > Ten fragment inwertera co to robi nazywa mppt,
    > potrafi tego być ze 4 w jednym inwerterze. Ale nie 30.

    Nie widziałem jeszcze inwertera do 10kW z 4 MPPT.
    Przeciętnie dają 1-2, bo i więcej nie potrzeba zazwyczaj.

    > Cos nie halo chyba z opowiescia instalatora.
    > Niech zapoda co chce zamontowac to sie poczyta
    > karte katalogową.

    Ale przynajmniej tanio! Nie to co w warszalandii. ;>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 200. Data: 2019-12-06 10:06:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 6 grudnia 2019 09:59:36 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 5 Dec 2019 12:11:20 -0800 (PST), Budyń

    > Nie widziałem jeszcze inwertera do 10kW z 4 MPPT.
    > Przeciętnie dają 1-2, bo i więcej nie potrzeba zazwyczaj.

    co racja to racja, ja robiłem przy instalacji 2000kW, tam wszystko było nieco większe
    :-)

    b.