  • 201. Data: 2019-12-06 10:36:11
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 grudnia 2019 21:16:18 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Pierwsze słyszę prawdę mówiąc. Podał jakąś firmę chociaż?
    > Może jest takie coś, ale ciągnąć do kotłowni 60 przewodów 4mm2 to trochę
    > jakaś ściema chyba jest :]

    OK chyba już wiem o co mu chodziło, o optymalizery przy każdym panelu:

    http://www.blazowa.com.pl/FCK/OZE-pliki/optymalizery
    .pdf

    Wtedy istotnie każdy panel pracuje niezależnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 202. Data: 2019-12-06 12:54:15
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-12-05 o 09:32, Myjk pisze:
    > Sun, 24 Nov 2019 22:22:31 +0100, Myjk

    > Jako że mam wtyczkę w NFOŚiGW :P dostałem info odnośnie dotacji mój prunt.
    > Obecnie dziennie wpływa 1000 wniosków o dofinansowanie. Jeśli założyć że
    > każdy wnioskuje o pełne 5000 (a pewnie tak jest), i że żaden wniosek nie
    > zostanie odrzucony, to kasiorka się skończy w lutym 2020. ;P

    u lipa... a damy ew radę do końca roku?
    Mam budowę w trakcie... czy to coś zmienia? Warunki są konkretne czy w
    trakcie już mogę załatwiać papiery?

    Robak

  • 203. Data: 2019-12-06 14:40:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 grudnia 2019 11:03:00 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > pytać o :
    > cenę
    > ilość niezbędnych przewodów
    > możliwosc wymiany pogwarancyjnej
    > to musi pracować z jakims nietypowym falownikiem

    Profesjonalnie widzę, że nazywa się to MLPE:

    https://magazynfotowoltaika.pl/optymalizacja-modulow
    -fakty-i-mity/

    Natomiast rzeczywiście stosowanie tego może mieć nikły sens.

    Czym najprościej zasymulować cienie na dachu w ciągu całego roku?
    Widzę, że sketchup ma taką wtykę:

    https://www.youtube.com/watch?v=hQEd-BXTSuE

    Ale może jest coś prostszego? Google sunroof działa wciąż tylko dla USA
    jak się nie mylę :)

    Trzeba samemu do tego przysiąść jak zwykle eh :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 204. Data: 2019-12-06 15:27:21
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.12.2019 10:36, Adam Sz. wrote:

> [...]
    >
    > http://www.blazowa.com.pl/FCK/OZE-pliki/optymalizery
    .pdf

    > Wtedy istotnie każdy panel pracuje niezależnie :)

    Ale widziałem film na YT, że jak sa optymalizery to nie działa
    odladzanie w zimie. Panele same się normalnie podgrzewają i lód/śnieg w
    zimie samoistnie zjeżdża. Jak są optymalizatory to ponoć nie działa.
    Używa się ich jeżeli coś rzuca ceń na panele jednej wiązki, np panele
    wokół komina ale przez to śnieg nie spływa.

  • 205. Data: 2019-12-06 15:30:37
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.12.2019 12:54, Sir_Robak wrote:

    > u lipa... a damy ew radę do końca roku?
    > Mam budowę w trakcie... czy to coś zmienia? Warunki są konkretne czy w
    > trakcie już mogę załatwiać papiery?
    >
    > Robak

    Z tego co się dowiedziałem, żeby dostać dotację 5k z ministerstwa i
    odliczyć od podatku należy mieć wykonaną instalację i podłączoną do
    sieci z umową zakładu energetycznego. To dopiero jest dokumentem, z
    którym się idzie po odpisy podatkowe i dotacje.

  • 206. Data: 2019-12-06 16:51:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-05 o 20:27, MiSter pisze:

    > Tu jest przykładowy uchwyt pod dachówkę:
    >
    > https://www.sklep.asat.pl/environment/cache/images/0
    _0_productGfx_2624/Uchwyt-hak-dachowy-regulowany-typ
    -S-dachowka-betonowa-ceramiczna.jpg

    > https://www.ecosystemprojekt.pl/files/uchwyt-standar
    d-hak-karpiowka-panel-bateria-solar[1].jpg

    > Dachówkę którą kładziemy na nim, lekko się frezuje kilka mm, aby nie
    > odstawała od płaszczyzny dachu tak jak tutaj:
    >
    > https://img.redro.pl/plakaty/haki-mocujace-fotowolta
    icznych-400-6986328.jpg
    Dzięki, już wiem o co biega.

    --
    Janusz

  • 207. Data: 2019-12-07 08:46:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 6 grudnia 2019 10:36:13 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > OK chyba już wiem o co mu chodziło, o optymalizery przy każdym panelu:

    No to pieprzył od rzeczy z tym łączeniem równoległym bo to się
    łączy szeregowo. Pewnie niedouczony sprzedawczyk.
    Solaredge ma sens na porąbanym dachu lub jak ktoś chce mieć większy bajer
    w postaci podglądu na pracę każdego modułu. Tak to trochę bez sensu,
    chyba że 3 tys. więcej za instalację nie psuje komuś humoru.

    L.

  • 208. Data: 2019-12-07 08:51:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 5 grudnia 2019 09:32:24 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > każdy wnioskuje o pełne 5000 (a pewnie tak jest), i że żaden wniosek nie
    > zostanie odrzucony, to kasiorka się skończy w lutym 2020. ;P

    To że akurat chwilowo leci po 1000 dziennie o niczym nie świadczy,
    jakiś korek się odetkał.

    http://nfosigw.gov.pl/moj-prad/

    Na dzień 26.11 niecałe 8 tys. wniosków. Na cały kraj. Śmiechu warte.
    Jak faktycznie nie kłamali i planują dać na to 2 miliardy to do 400 tys.
    wniosków jeszcze daleeeeko.

    L.

  • 209. Data: 2019-12-07 08:52:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 6 grudnia 2019 12:54:14 UTC+1 użytkownik Sir_Robak napisał:
    > u lipa... a damy ew radę do końca roku?
    > Mam budowę w trakcie... czy to coś zmienia? Warunki są konkretne czy w
    > trakcie już mogę załatwiać papiery?

    Nawet jakbyś już miał instalację na dachu to do końca roku nic nie zrobisz.
    Muszą wymienić licznik i przysłać aneks do umowy, trzeba iść do nich
    po świstek że jesteś prosumentem itp. A nabór wniosków jest chyba
    do 20 grudnia.

    L.

  • 210. Data: 2019-12-07 09:09:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 7 grudnia 2019 08:51:24 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > To że akurat chwilowo leci po 1000 dziennie o niczym nie świadczy,
    > jakiś korek się odetkał.
    >
    > http://nfosigw.gov.pl/moj-prad/

    Marna ta Myjka wtyczka;)