  • 91. Data: 2019-11-29 21:12:59
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 29 listopada 2019 10:36:47 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Nie, bo jak masz G12 to się ZE rozlicza w taryfach w jakich produkujesz. No
    > a ile produkujesz w 2T? Okienko letnie jest 15-17 czyli 2h w 2T na 6-8h
    > produkcji w 1T. W nocy produkcja = 0

    Żyjesz w błędzie. To co naprodukujesz w drogiej taryfie a nie wykorzystasz
    przechodzi na tanią. Mam G12w, samo G12 jest bez sensu.

    L.

  • 92. Data: 2019-11-29 21:14:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 29 listopada 2019 09:31:59 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

    > :D
    >
    > Widzisz Liściasty, da się! ;P

    Kiki żyje na wyspie fantazji. 10k za 30 brutto na gotowo? Znajdź mi taką
    ofertę to biorę od ręki :]

    L.

  • 93. Data: 2019-11-29 21:15:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 29 listopada 2019 09:36:58 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Kupując samemu też można odliczyć od podatku. Co więcej, zweryfikowano
    > warunki programu mój prunt i od października br. można sobie zainstalować
    > będąc instalatorem (w pierwszym wypuście programu nie można było sobie
    > samemu zrobić dobrze).

    Etam nie można było. Montujesz z fakturą na żonę i sprawa załatwiona.

    L.

  • 94. Data: 2019-11-30 08:49:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Nov 2019 12:12:59 -0800 (PST), Lisciasty

    > Żyjesz w błędzie.

    Wyciąg z przepisów na potwierdzenie żem w błędzie? Jeśli jest tak jak
    piszesz, to byłoby cudownie, jednak zeznania użytkowników temu przeczą.

    > To co naprodukujesz w drogiej taryfie
    > a nie wykorzystasz przechodzi na tanią.

    Tzn. kiedy przechodzi? Po cyklu dobowym, tygodniowym, miesiecznym, rocznym,
    a może po okresie rozliczeniowym?

    > Mam G12w, samo G12 jest bez sensu.

    Nigdy nie twierdziłem inaczej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 95. Data: 2019-11-30 08:53:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Nov 2019 12:14:30 -0800 (PST), Lisciasty

    > Kiki żyje na wyspie fantazji. 10k za 30 brutto na gotowo? Znajdź mi taką
    > ofertę to biorę od ręki :]

    W Australii montują (zresztą na panelach które mam zamiar ściągnąć) za 2800
    (żeby nie było wątpliwość waluta to zł, czyli po przeliczeniu z AU1000
    /kWp). :P Tylko w polsce taki dobrobyt, że poniżej 4k zejść to już blamaż.
    :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 96. Data: 2019-11-30 09:02:22
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.11.2019 13:12, Myjk wrote:
    > Fri, 29 Nov 2019 12:29:30 +0100, KIKI

    > Kopiuję co pisałem wcześniej.
    >
    > Panele, falownik, zabezpieczenia, przewody, konektory, mocowania
    > -- to jest komplet kosztujący 2200 zł netto/kWp przy zamówieniu 10kWp.

    Czyli z transportem pod adres kupującego około 3000 PLN brutto.
    Po tyle są zestawy pod klucz w PL.

  • 97. Data: 2019-11-30 09:11:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 30 Nov 2019 09:02:22 +0100, KIKI

    > Czyli z transportem pod adres kupującego około 3000 PLN brutto.
    > Po tyle są zestawy pod klucz w PL.

    Tak, z montażem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 98. Data: 2019-11-30 10:25:08
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-30 o 09:11, Myjk pisze:
    > Sat, 30 Nov 2019 09:02:22 +0100, KIKI

    > Tak, z montażem.

    Jakiś namiar?
    Wszystkie firmy, które proszę o wycenę dają w okolicach 4000zł/kWp przy
    8kWp instalacji, jedna połać, orientacja południowa.

  • 99. Data: 2019-11-30 10:55:07
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 listopada 2019 09:58:27 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Wed, 27 Nov 2019 03:19:23 -0800 (PST), uciu

    > Nie jest to aż taki wielki minus. Dzięki temu możesz wziąć falownik z 1
    > MPPT pod warunkiem zrównoważenia ilosci paneli na połaciach. Pytanie
    > ważniejsze jaką masz taryfę i jakie zużycie obecnie. Z tego co pamietam
    > grzejesz PC w G12? W takim wypadku nie warto się silić na 10kWp -- tak jak
    > u wuja mojego.
    >
    > No i należy pamiętać, że aby mieć 80% prosumenta trzeba się zmieścić
    > poniżej 10kWp. Powyżej jest już 70%. Mieli co prawda to zmienić do 20kWp,
    > ale z tego co widzę nic się nie ruszyło.

    Tak, G12W
    od 1 lutego do dziś dzienna 1300, nocna 3900 (wczesniej nie robiłem statystyk)
    Czemu mówisz, że nie warto się silić na 10kWp - tak zakładałem 8-10.
    Co chwile jakas firma mi przychodzi i wszyscy proponują właśnie 8-10.
    Nawet ostatnio tauron się pojawił z ofertą :-)

    uciu

  • 100. Data: 2019-11-30 11:25:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 30 Nov 2019 10:25:08 +0100, Baczek

    > Jakiś namiar?

    Też chętnie się dowiem. Już pomijam ofertę gdzie z montażem takie ceny
    dają, ale choćby samego sprzętu. Oszczędziłoby mi to kupę czasu, roboty i
    niewykluczone nerwów. Bo nerwy do chińczyka to trzeba mieć.

    No chyba że dla KIKI bez znaczenia jest te 500zł różnicy na kWp. W końcu
    przy 10kWp to jedynie 5000 zł. Akurat tyle co dotacja rzundowa. :P

    > Wszystkie firmy, które proszę o wycenę dają w okolicach 4000zł/kWp przy
    > 8kWp instalacji, jedna połać, orientacja południowa.

    To i tak super ceny dostajesz, bo w zeszłym roku to było średnio 4600 a
    dzisiaj to jest powyżej 5000 -- przez mój prunt, co było oczywiście do
    przewidzenia że instalatorzy w większości to sobie do kieszeni wsadzą.

    --
    Pozdor
    Myjk