  • 81. Data: 2019-11-28 21:37:38
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 listopada 2019 17:41:16 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 28 Nov 2019 16:06:05 +0100, KIKI

    > Zmieniliśmy ostatnio walutę? ;P

    tez sie zastanawialem zanim wymyslilem ze to jest 2200zł/kW przy zamówieniu 10kW

    b.

  • 82. Data: 2019-11-29 06:57:37
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.11.2019 21:37, Budyń wrote:

    > tez sie zastanawialem zanim wymyslilem ze to jest 2200zł/kW przy zamówieniu 10kW

    Mogli by napisać po ludzku :-)

    2200 netto za kilowat to aż tak dużo taniej nie jest niż w Polsce.
    Taką instalację 10kWp można mieć za 30.000 brutto z montażem,
    falownikiem, wszystkim.

  • 83. Data: 2019-11-29 07:09:19
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    i jeszcze to:

    Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29
    grudnia 2018 r. od 1 stycznia osoby fizyczne od podstawy podatku
    dochodowego będą mogły odliczyć wydatki poniesione m.in. na ogniwa
    fotowoltaiczne wraz z osprzętem, a także ich montaż. Odliczenie nie może
    przekroczyć kwoty 53 tys. zł, a kwota odliczenia nieznajdująca pokrycia
    w rocznym dochodzie podatnika będzie podlegać odliczeniu w kolejnych
    latach, nie dłużej jednak niż przez 6 lat, licząc od końca roku
    podatkowego, w którym poniesiono pierwszy wydatek. Podatek może zostać
    odliczony zarówno, gdy rozliczamy się według skali podatkowej (przy
    stawce 18% i 32%), jak i według podatku liniowego oraz ryczałtu.

  • 84. Data: 2019-11-29 09:31:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Nov 2019 06:57:37 +0100, KIKI

    > Mogli by napisać po ludzku :-)

    Było po ludzku -- od paru miesięcy piszę ile to będzie kosztować. :P

    > 2200 netto za kilowat to aż tak dużo taniej nie jest niż w Polsce.
    > Taką instalację 10kWp można mieć za 30.000 brutto z montażem,
    > falownikiem, wszystkim.

    :D

    Widzisz Liściasty, da się! ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 85. Data: 2019-11-29 09:36:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Nov 2019 07:09:19 +0100, KIKI

    > i jeszcze to:

    Kupując samemu też można odliczyć od podatku. Co więcej, zweryfikowano
    warunki programu mój prunt i od października br. można sobie zainstalować
    będąc instalatorem (w pierwszym wypuście programu nie można było sobie
    samemu zrobić dobrze).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 86. Data: 2019-11-29 09:58:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 27 Nov 2019 03:19:23 -0800 (PST), uciu

    > Minus taki, że wschód - zachód..

    Nie jest to aż taki wielki minus. Dzięki temu możesz wziąć falownik z 1
    MPPT pod warunkiem zrównoważenia ilosci paneli na połaciach. Pytanie
    ważniejsze jaką masz taryfę i jakie zużycie obecnie. Z tego co pamietam
    grzejesz PC w G12? W takim wypadku nie warto się silić na 10kWp -- tak jak
    u wuja mojego.

    No i należy pamiętać, że aby mieć 80% prosumenta trzeba się zmieścić
    poniżej 10kWp. Powyżej jest już 70%. Mieli co prawda to zmienić do 20kWp,
    ale z tego co widzę nic się nie ruszyło.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 87. Data: 2019-11-29 10:26:38
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 29 listopada 2019 09:58:27 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > grzejesz PC w G12? W takim wypadku nie warto się silić na 10kWp -- tak jak

    ale jaka to kombinacja z tymi taryfami? ze jak w g12 to juz sie nie opłaca?

    b.

  • 88. Data: 2019-11-29 10:36:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Nov 2019 01:26:38 -0800 (PST), Budyń

    > ale jaka to kombinacja z tymi taryfami? ze jak w g12 to juz sie nie opłaca?

    Nie, bo jak masz G12 to się ZE rozlicza w taryfach w jakich produkujesz. No
    a ile produkujesz w 2T? Okienko letnie jest 15-17 czyli 2h w 2T na 6-8h
    produkcji w 1T. W nocy produkcja = 0

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 89. Data: 2019-11-29 12:29:30
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.11.2019 09:31, Myjk wrote:
    > Fri, 29 Nov 2019 06:57:37 +0100, KIKI

    > Było po ludzku -- od paru miesięcy piszę ile to będzie kosztować. :P

    > :D
    >
    > Widzisz Liściasty, da się! ;P

    No to ile to kosztuje ? Za co 2200 i w jakiej walucie?

  • 90. Data: 2019-11-29 13:12:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Nov 2019 12:29:30 +0100, KIKI

    > No to ile to kosztuje ? Za co 2200 i w jakiej walucie?

    Kopiuję co pisałem wcześniej.

    Panele, falownik, zabezpieczenia, przewody, konektory, mocowania
    -- to jest komplet kosztujący 2200 zł netto/kWp przy zamówieniu 10kWp.

    Jeśli będzie mniejsza instalacja, to wyjdzie większy koszt jednostkowy za
    kWp, bo większy udział w inwestycji stanowi falownik -- niemniej nie będą
    to znaczne różnice.

    Z tego co przebadałem przewody lepiej kupić na miejscu, bo tańsze i
    niewykluczone lepsze. Zabezpieczenia też, bo lepsze i w podobnej cenie.
    Mocowania też można kupić na miejscu lepsze lub gorsze. Decyzja co chce się
    dostać należy do inwestora.

    Same panele + falownik wychodzą przy zamówieniu 10kWp 1700 zł netto/kWp.
    Ale to jeszcze będę kalkulować ponownie bo znowu $ jedzie w górę, fracht
    podrożał (i żeby nie było jak sugerował JS, że to tylko dla paneli, ogólnie
    transport kontenera) i po wstępnym przeliczeniu wyszło ~50 zł/kWp.

    --
    Pozdor
    Myjk