  • 1. Data: 2009-07-10 17:05:23
    Temat: Fuga miedzy plytkami - zadania.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Korci mnie juz dlugi czas ulozenie gresu bez fugi. Plytki polerowane
    wielkosci 50x50, ogrzewanie podlogowe.
    Sprzedawcy twierdza, ze bez fugi plytki z czasem popekaja bo fuga kompensuje
    naprezenia. Pomijam efekty estetyczne, gubienie nierownosci w fudze i takie
    tam. Jak myslicie jakie sa technologiczne ograniczenia w ukladaniu takich
    plytek bez fugi? Pierwsza z brzegu fuga zdaje sie elastyczna nie jest, wiec
    przejmowanie naprezen wydaje sie byc nie do konca sluszne. Klejenie plytek
    na ogrzewaniu klejem elastycznym powinno w wystarczajacy sposob kompensowac
    te naprezenia, fuga co tu zmieni jak twarda wypelnia szczeliny?
    Moze to kit dla przyszlych klientow, by fuge kupowali? Zawsze to zarobek.
    Nie brak przeciez ludzi na grupie majacych ulozone takie plytki bez fug i
    jak pisza nic sie nie dzieje od nawet lat.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-07-10 17:57:07
    Temat: Re: Fuga miedzy plytkami - zadania.
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    > Uszanowanie.
    >
    > Korci mnie juz dlugi czas ulozenie gresu bez fugi. Plytki polerowane
    > wielkosci 50x50, ogrzewanie podlogowe.

    Rób fugi rób i dobrze je wypełniaj. Choćby 1mm ale niech będą. Nikt ci nie
    zrobi tego przyzwoicie na styk, bo płytki nierówne i fachowcy nie ci. Na
    styk to sie robi marmury i maszyną szlifuje.

  • 3. Data: 2009-07-10 22:26:11
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > Rób fugi rób i dobrze je wypełniaj. Choćby 1mm ale niech będą. Nikt ci nie
    > zrobi tego przyzwoicie na styk, bo płytki nierówne i fachowcy nie ci. Na
    > styk to sie robi marmury i maszyną szlifuje.

    Masz racje zapewne, ale i tak mnie korci.
    Mam teraz kafelkarza, uklada kotlownie, zwykly gres techniczny bez fugi.
    Plytka rarytasem nie jest, ale jak na takie wymiary to stara sie chlopaczyna
    i wyglada niezle. Tam nie ma ogrzewania podlogowego, wiec postanowilismy
    zaryzykowac. Zobacze jak to wyjdzie na koniec i jakas decyzje podejmiemy.
    Trzeba bedzie rozlozyc pare plytek tego polerowanego gresu i zobaczymy jak
    tam wymiary.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-07-11 02:18:14
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

> [...]
    > postanowilismy zaryzykowac. Zobacze jak to wyjdzie na koniec i jakas
    > decyzje podejmiemy. Trzeba bedzie rozlozyc pare plytek tego polerowanego

    Postaw lampę nocną na tym gresie i popatrz jak wyszło :-)
    Zresztą fuga uszczelnia na dodatek przed wciekaniem.

  • 5. Data: 2009-07-11 09:52:50
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

> [...]
    > Nie brak przeciez ludzi na grupie majacych ulozone takie plytki bez fug i
    > jak pisza nic sie nie dzieje od nawet lat.

    Ja kupilem gres włoski w promocji za 116zl (przeceniony z 193zl) o rozmiarze
    45x45 i tez nie jest idealnie równy. Dalem fuge 2 mm i jest git. Czasami
    lepiej zeby na fudze byla ryska niz na kafli. Na dylatacjach gdzieniegdzie u
    mnie powstala ryska mimo ze w tym miejscu zastosowalem klej wysoko
    elastyczny. Pewnie z czasem bede musial ja wydlubac i dac fuge sylikonowa.
    Tez mnie korcilo zeby kleic bezfugowo ale to zbyt duze pieniadze zeby
    eksperymentowac (130m/kw podlogi). Dodam ze na zasilaniu podlogowki nigdy
    nie mialem wiecej niz 35st.C. Praktycznie chodzi w granicach 27-32st.C.

    pozdr.

  • 6. Data: 2009-07-13 20:15:09
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    mam 60x90 bez fugi i nic nie pęka od 2 lat - klej ceresit cm17 - oczywiście
    podłogówka pod tym - jedyne co pęka to fuga między podłogą a ścianą ale to
    normalne - po sezonowym wyłączeniu podłogówki płyta troche opada - ale fizyki
    nie oszukasz :)