  • 1. Data: 2009-07-10 07:55:17
    Temat: Remont stropodachu a przepisy
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Witam !

    Czy w przypadku remontu starego stropodachu należy go wykonać zgodnie z
    obowiązującymi na chwilę remontu przepisami ? Wykonywany jest remont
    dachu płaskiego na części starego, poniemieckiego domu. Dach ten nie
    posiada warstwy termoizolacji, która jest wymagana współczesnymi
    przepisami. Czy wykonując remont dachu wystarczy doprowadzić go do
    pierwotnego stanu, czy należy od razu dostosować go do obecnych wymagań ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 2. Data: 2009-07-10 08:05:40
    Temat: Re: Remont stropodachu a przepisy
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > przepisami. Czy wykonując remont dachu wystarczy doprowadzić go do
    > pierwotnego stanu, czy należy od razu dostosować go do obecnych wymagań ?

    Ja bym się nie oglądał na przepisy tylko ocieplił.

    Jacek

  • 3. Data: 2009-07-10 08:49:19
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Agent 0700 pisze:

    > Ja bym się nie oglądał na przepisy tylko ocieplił.

    Ja też, ale wykonawca pewnie pójdzie po najkrótszej linii oporu - jest
    to nieruchomość komunalna, która ma być sprzedana jej lokatorom (starsi
    ludzie, niezaznajomieni w przepisach) i jest remontowana "na odpieprz",
    byle tylko wydać kasę i stworzyć pozory konserwacji. Jednocześnie dzięki
    pozornemu wykonaniu remontów, będzie można odpowiednio sporządzić
    wycenę. Chodzi więc o to, by owe remonty zostały wykonane zgodnie ze
    sztuką i przepisami aby później nie trzeba ich robić na nowo.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2009-07-10 17:28:49
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > wykonując remont dachu wystarczy doprowadzić go do pierwotnego stanu, czy
    > należy od razu dostosować go do obecnych wymagań ?

    Jeżeli chcesz bez zezwolenia to remont musisz wykonać bez ruszania
    konstrukcji.
    Jeżeli chcesz dokonać jakichkolwiek zmian konstrukcyjnych to musisz wystapić
    o zezwolenie oraz warunki. Taka zmiana wymaga też wykonania projektu
    budowlanego i zachowania wszelkich procedur budowelanych jak dla
    nowobudowanego domu czyli nadzór budowlany, książka, wpisy itd. i co gorsze
    jeżeli dom nie posiada projektu (zazwyczaj tak jest z ponienieckimi domami)
    to przed wykonaniem projektu trzeba jeszcze wykonać tzw. inwentaryzację oraz
    badania związane z wytrzymałością konstrukcji - bada się stan fundamentów,
    ścian, wylicza nośność, obciążenia itd. Projekt ,może wykonać projektant
    jeżeli powierzchnia użytkowa budynku jest mniejsza jak 1000m2 (bodajże,
    teraz nie pamiętam dokładnie), a powyżej musi to być osoba posiadające
    uprawnienia architekta.
    Jeżeli konstrukcja pozostaje taka sama jak była do tej pory, a niektóre
    elementy konstrukcyjne wymagają wymiany to wszelkie tego typu roboty muszą
    być nadzorowane przez osobę z uprawnieniami budowlanymi do nazoru lub
    konstruktorem posiadającym stosowne wykształcenie budowlane.
    Jeżeli chodzi o ocieplenie to nie jest to element konstrukcyjny i dlatego
    chyba można wykonać takie ocieplenie bez zezwolenia i zachowania ww
    procedur.

    Na koniec jeszcze taka rada techniczna - jeżeli jest to stropodach to chyba
    najłatwiej będzie położyć na wierzch tego dachu specjalny styropian z
    warstwą papy - są takie w sprzedaży i chyba jest to najtańsze rozwiązanie.

  • 5. Data: 2009-07-11 07:38:51
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > wycenę. Chodzi więc o to, by owe remonty zostały wykonane zgodnie ze
    > sztuką i przepisami aby później nie trzeba ich robić na nowo.

    Żaden przepis nie zabroni właścicielowi remontować "na odpieprz". Przy sprzedaży
    będzie natomiast dziś potrzebne świadectwo energetyczne w którym takie zaniedbanie
    powinno mocno wyjść. Dlatego w waszym interesie jest pilnować rzetelności
    sporządzenia świadectwa a później uwzględnienia jego wyniku w wycenie.

  • 6. Data: 2009-07-11 07:46:42
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > wykonując remont dachu wystarczy doprowadzić go do pierwotnego stanu, czy
    > należy od razu dostosować go do obecnych wymagań ?

    A o jakich przepisach mówisz.
    Twoje pytanie przez analogie może brzmieć tak:
    "Remontuja mojego 30 letniego FSO125. Czy zgodnie z przepisami mają mu
    zamontować ABS, poduszki powietrzne itp czy tylkoo usunąć usterkę?"

    Kris