  • 1. Data: 2009-07-09 18:38:33
    Temat: wieje z gniazdek elektrycznych na poddaszu
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    hm coś dziwnego ale ...
    Poddasze mam ocieplone tak: 30cm wełny na całym skosnym dachu do samego
    gzymsu, na stropie między ściankami kolankowymi a gzymsem 20cm wełny i za
    ścianą kolankowa z GK 10cm steropianu - czyli powstał taki trójkąt ocieplony
    dookoła a w środku niego moge sie czołgać dookoła domu :))
    I teraz ze wszystkich gdniazdek w płytach GK wieje mi chłodne powietrze.
    Czy to normalne? Kierbud tłumaczył to różnica temperatur i normalnym
    zjawiskiem fizycznym a ja sie boje że moje ocieplenie diabli biora i zabule
    zimą za gaz :(

  • 2. Data: 2009-07-10 09:59:58
    Temat: Re: wieje z gniazdek elektrycznych na poddaszu
    Od: "montemax" <m...@l...pl>

    Witam.
    A moze jest tak, ze dobrze zaizolowana przestrzeń jest chłodniejsza i od
    nagrzanego przez okna pokoju i z tąd właśnie rożnica ciśnien i wypychanie
    przez gniazdka chłodnego powietrza. Czyli Twoje obawy mogą być bezzasadne
    ;-)
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-07-10 12:26:03
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote in message
> [...]
    > Czy to normalne? Kierbud tłumaczył to różnica temperatur i normalnym
    > zjawiskiem fizycznym a ja sie boje że moje ocieplenie diabli biora i

    HA! To wianie z gniazdek to jest to o czym piszę za każdym razem i wszyscy
    się ze mnie wyśmiewają :-)
    Wieje, bo nie masz wiatroizolacji jak należy, ocieplenie źle przylega z
    zewnątrz. Generalnie skopana robota poddasza.
    Nie zapłać jak jeszcze nie zapłaciłeś i powiedz żeby zrobili to jeszcze raz.

    Tam dookoła tych gniazdek będziesz miał z czasem pleśń w zimie. Powodzenia.

  • 4. Data: 2009-07-10 13:31:49
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    hm to ekipa TynkBud z Czestochowy która ma niezapłacone ale ich wywaliłem na
    zbity pysk :)

  • 5. Data: 2009-07-10 14:26:23
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > hm to ekipa TynkBud z Czestochowy która ma niezapłacone ale ich wywaliłem
    > na zbity pysk :)

    Wianie z gniazdek to jest dokładnie to co jest skutkiem złego ocieplenia
    przez ludzi bez kwalifikacji zawodowych.

    Wieje z wielu powodów.

    W murach gdzie klei się tylko spoinę poziomą wieje pionowymi zamkami.
    Szczególnie w Porothermie i Silce jeżeli ocieplenie zostało przyklejone na
    placki. Nie da się tego naprawić bez zrywania styropianu.
    Wieje też tam gdzie nie ma wiatroizolacji w skosach, wełna jest źle ułożona.
    I wieje z wielu innych powodów ale głównie z tych.

    Jeżeli będzie wiało z gniazdek i halogenów to będzie tam kapać woda w zimie,
    która się będzie skraplać dookoła otworu z powodu wdmuchiwania lodowatego
    powietrza. Bedzie wyraźnie widać mokre kółka dookoła.
    Problem jest natury fundamentalnej i nie da sie go doraźnie naprawić. Można
    jakoś leczyć skutki kawałkami.

  • 6. Data: 2009-07-10 23:53:17
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Jeżeli będzie wiało z gniazdek i halogenów to będzie tam kapać woda w
    > zimie, która się będzie skraplać dookoła otworu z powodu wdmuchiwania
    > lodowatego powietrza. Bedzie wyraźnie widać mokre kółka dookoła.

    ech chłopie.... ale p...lisz.......
    powinienem mieć w domu zimno i mokro i płacic fortunę za grzanie.... a nie
    mam....aaaaa no i powinna mi kapać woda....

    a do Rafała:
    jak masz "komin" to będzie cug - jak założysz gniazdka i tym samym zaślepisz
    komin to cug zniknie
    to że wieje przez dziury gniazdek nie znaczy że wieje poza dom - to znaczy
    tylko że wewnątrz między poziomami masz różnicę temperatur

  • 7. Data: 2009-07-11 02:21:06
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Mustafa" <M...@B...xx> wrote in message

> [...]
    >
    > a do Rafała:
    > jak masz "komin" to będzie cug - jak założysz gniazdka i tym samym

    To jest oczywista nieprawda. Cug nie zniknie jeżeli będzie wiało poprzez sam
    mur i komin tworzący nię miedzy ociepleniem i ścianą.
    Co do poddasza to w ogóle nie ma na to lekarstwa jak już wieje. Wieje, bo
    nie ma wełny w profilach i membrany wiatroszczelnej tam gdzie być powinna.

  • 8. Data: 2009-07-11 07:51:35
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie ma wełny w profilach i membrany wiatroszczelnej tam gdzie być powinna.

    Zazwyczaj efekt wiania spowodowany jest dwoma czynnikami, które występują
    jednocześnie:
    1. Źle zakończona lub brak wiatroizolacji.
    2. Uszkodzona (przedziurawiona) pod puszkami paroizolacja.

    Oczywiście w przypadku prawidłowej wiatroizolacji i nieuszkodzonej
    paroizolacji pozostaje jeszcze niewielki ruch powietrza w utworzonej,
    zamkniętej przestrzeni zwiazany z różnicą temperatur, ale ruch ten nie
    powoduje aż tak wyczuwalnego "wiania" zimnem.

    Jeżeli na takich ocieplanych ścianach robione są puszki elektryczne to
    paroizolację lepiej jest dać głębiej, a nie bezpośrednio pod płytą G-K.
    Musimy "dołożyć grubości" do krokwii stosując profile. Przykładowo chcemy
    mieć 30cm ocieplenia. Krokwie mają przykładowo 18cm. Wzdłuż krokwii
    montujemy profile lub nabijamy listwy drewniane dokładając np. 5-7cm. Na tym
    profilu układamy paroizolację i dopiero na tej paroizolacji mocujemy profile
    dokładając kolejne 5-7cm wraz z warstwą wełny ułożonych w poprzek.
    Dzięki temu tworzymy przestrzeń w któej można prowadzić wszystkie instalacje
    oraz montować puszki bez uszkadzania paroizolacji.

  • 9. Data: 2009-07-11 07:54:01
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Wieje, bo nie ma wełny w profilach i membrany wiatroszczelnej tam gdzie
    > być powinna.

    No ale przcież dom może być szczelny a wiać wewnątrz z uwagi na różnicę
    temperatur między poziomami.
    Np za płytą jest cug - wieje przez gniazdka, powietrze drzwiami spływa na
    dół i tak w kółko.
    Wcale nie musi to oznaczać nieszczelności domu.

  • 10. Data: 2009-07-11 10:42:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mustafa wrote:

> [...]
    > spływa na dół i tak w kółko.
    > Wcale nie musi to oznaczać nieszczelności domu.

    ja tam nie wiem jak wy te domy budujecie ale mnie się to kupy nie trzyma.

    imho to nic wiać spod płyt nie powinno.

    swoją drogą teksty o wiatrach wiejących w porotermie czy silce to też
    kompletnei pierdoły imho :)