  • 1. Data: 2009-07-09 17:58:28
    Temat: farba lateksowa
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    jak wyglada trwałość, odpornośc na ścieranie tych farb ?

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 2. Data: 2009-07-09 19:35:48
    Temat: Re: farba lateksowa
    Od: bynio <n...@w...pl>

    Trwałość - bardzo dobrze
    Odporność - dobry z plusikiem.

  • 3. Data: 2009-07-09 22:19:30
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > jak wyglada trwałość, odpornośc na ścieranie tych farb ?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Z.

    Srednio rzecz biorac wszystkie parametry farb lateksowych sa trzykrotnie
    gorsze od analogicznej farby olejnej. A to dlatego, ze farba lateksowa zawiera
    okolo 1/3 farby olejnej, reszte stanowi zwykla woda, w ktorej ta farba w
    postaci zdyspergowanej czyli zatomizowanej ultradzwiekami kropelek, stanowi
    zawiesine. Nazwa farba lateksowa wziela sie stad, ze w przyrodzie wystepuje
    naturalny lateks, rodzaj zywicy, z ktorego robi sie gume. Mleko jest tez
    takim "lateksem" w ktorym czasteczki tluszczu sa zawieszone w wodzie.
    Zatem kazda powloka z farby emulsyjnej bedzie trzy razy ciensza. Ma to swoje
    zalety, ze taka farba latwiej i lzej sie maluje i pedzel mozna umyc w wodzie a
    producenci maja najwieksza korzysc no bo sprzedaja wode przewaznie w cenie
    samej farby. Takaq farba schnie dwuetapowo; bardzo szybko wysycha woda, te
    kropelki farby lacza sie wtedy czesciowo z soba i one normalnie wysychaja tyle
    samo co farba olejna czyli minimum dobe. O tym nalezy pamietac i nigdy nie
    klasc drugiej warstwy wczesniej.
    Pzdr.
    Tornad

  • 4. Data: 2009-07-10 10:01:08
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > jak wyglada trwałość, odpornośc na ścieranie tych farb ?

    Przelicz sobie czy nie prosciej i lepiej polozyc zwykla farbe, akrylowa a
    nawet mineralna
    a potem uzyc na to lakieru lateksowego. Jakis czas temu bralem dla znajomego
    z lokalnej firmy i znacznie lepiej to wychodzilo. Lakier byl w postaci
    koncentratu ktory nalezalo do malowania rozpuscic 1:2.
    Kosztowal chyba 50zł za 5 litrów a wydajnosc hmmm litrem juz po rozrobieniu
    pomalowal cala toalete lacznie z sufitem (toaleta mala, jakies 10-11m2
    powierzchni sumarycznie). Pewnie jeszcze pol litra poszloby na druga warstwe
    (nanosi sie dwie).

    Uwaga: trzeba uwazac na zacieki - najlepiej chyba malowac metoda natryskowa.

    Co do odpornosci i trwalosci: jesli 3 lata to wystarczajaca probka to jednej
    scianie ktora mam zrobiona lateksowa farba nic nie ma mimo narazenia na
    czynniki takie jak wilgoc, bryzgi wody, otarcia ciałem itp.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 5. Data: 2009-07-10 11:43:43
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> wrote in message
    > jak wyglada trwałość, odpornośc na ścieranie tych farb ?

    Pamiętaj żeby dobrze wysuszyć wcześniejsze warstwy gładzi i gruntu, bo
    odejdzie i zacznie się łuszczyć. Proponuję odczekać kilka dni , wiecej niż 3
    zanim położysz farbę latexową .