  • 1. Data: 2009-07-09 14:30:02
    Temat: Ocieplenie silki
    Od: "aga" <k...@k...home.pl>

    Witam,

    Probuje sie dowiedziec jakie najlepiej zastosowac ocieplenie przy scianie
    17,5 silki . Chodzi mi dokladnie o grubosc i typ styropianu ? Budowlancy
    mowia, ze 15 cm wystarczy spokojnie, mezu strasznie naciska na 18 a moze
    nawet 20 cm. Jakie jest wasze doswiadczenie w tym zakresie ?

    Pozdrawiam Aga

  • 2. Data: 2009-07-09 14:56:07
    Temat: Re: Ocieplenie silki
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "aga" <k...@k...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mowia, ze 15 cm wystarczy spokojnie, mezu strasznie naciska na 18 a moze
    > nawet 20 cm. Jakie jest wasze doswiadczenie w tym zakresie ?

    silka ma 18cm a nie 17,5
    ja będę ocieplał WEŁNĄ
    15 albo 20
    jeśli decydujące są dla Was koszty to sugeruję cieńszą warstwę ale jednak
    wełny

    pzdr
    Piotr

  • 3. Data: 2009-07-09 15:26:46
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > mowia, ze 15 cm wystarczy spokojnie, mezu strasznie naciska na 18 a moze
    > nawet 20 cm. Jakie jest wasze doswiadczenie w tym zakresie ?

    Słuchaj męża, mąż zawsze ma rację ;)
    A tak poważniej to niech da tyle ile uważa. Im więcej tym lepiej, choć ponad
    20cm to już się nie opłaca, bo przestaje mieć sens ekonomiczny. Jednak
    grubsza warstwa styropianu w przyszłości może zaowocować wyższą wartością
    domu w razie sprzedaży ze względu na spełnianie bardziej rygorystycznych
    wymagań związanych z certyfikatami energetycznymi.
    Styropian czy wełna ?
    Styropian jest tańszy, łatwiejszy do położenia i mniej wrażliwy na
    niedokładność wykonania.
    Wełna natomiast zapewnia "oddychanie", które tak naprawdę pogarsza
    właściwości izolacyjne i tak naprawdę jest mitem budowlanym.
    Jaki styropian ?
    Jakość styropianów jest obecnie porónywalna. Czy będzie w ciapki, kropki,
    łatki, w paski czy też gładaki nie ma znaczenia. Bierzcie ten, który jest
    tańszy i biorą miejscowe firmy zajmujące się takimi izolacjami.

  • 4. Data: 2009-07-09 18:18:09
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "P.H." <k...@g...w.sieci> napisał w wiadomości

> [...]
    > 15 albo 20
    > jeśli decydujące są dla Was koszty to sugeruję cieńszą warstwę ale jednak

    Tak troche z innej beczki - jak rozwiązaliście izolację silki na poziomie
    przejścia w ścianę fundamentowa i na górze ściany? U mnie wykonaweca
    sugeruje wykonanie jednego rzędu od dołu innym materiałem niz silka o
    dobrych właściwościach izolacyjnych( beton komórkowy lub porotherm) i tak
    samo ostatni rząd od góry. Reszta wysokości ściany to silka bo na
    płąszczyźnie izolacja cieplna to nie problem, ale chodzi o uchronienie sie
    przed mostkami cieplnymi w rogach ścian.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 5. Data: 2009-07-09 18:43:11
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > jeśli decydujące są dla Was koszty to sugeruję cieńszą warstwę ale jednak
    > wełny

    Ponieważ ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2009-07-09 18:45:09
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > łatki, w paski czy też gładaki nie ma znaczenia. Bierzcie ten, który jest
    > tańszy i biorą miejscowe firmy zajmujące się takimi izolacjami.

    I jakby wam go chcieli sprzedac w jakichs chorych cenach to pamietajcie by
    nei placic wiecej niz ma icmarket.pl ;) Swego czasu mieli niezle ceny na
    ocieplenia m.in. styro genderki. Jak ja kupowalem to nigdzie w okolicy nie
    moglem dostac takich cen - a tam malo ze ceny dobre to jeszcze caly
    transport byl w cenie (a mieli do mnie naprawde szmat drogi).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 7. Data: 2009-07-10 07:49:26
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Ponieważ ?

    poszukaj jakie zalety ma silka i dlaczego styropian nie pozwala z nich
    korzystać

  • 8. Data: 2009-07-10 07:57:52
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

> [...]
    > płąszczyźnie izolacja cieplna to nie problem, ale chodzi o uchronienie sie
    > przed mostkami cieplnymi w rogach ścian.

    jeszcze nie rozwiązałem bo dopiero wczoraj skończyłem SSO
    na dole wełnę zlicuję z 10cm styro którym ociepliłem fundament. i tu
    faktycznie może być zimniejszy punkt.
    u mnie poziom chudziaka jest na poziomie szczytu fundamentów. (sąsiad
    wyciągnął fundament jeden bloczek nad chudziaka i teraz marudzi że nast
    razem robiłby tak jak ja) czyli u mnie wełna zejdzie na dole do dolnego
    poziomu ocieplenia podłogi.
    a góra to nie problem bo wełnę ze ściany "łączysz" z wełną z poddasza

    pzdr
    Piotr

  • 9. Data: 2009-07-10 08:14:34
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 10 Lip, 09:49, "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote:
    > Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w
    wiadomościnews:h35dt2$ooa$1@atlantis.news.neostrada.
    pl...>> jeśli decydujące są dla Was koszty to sugeruję cieńszą warstwę ale jednak

    > poszukaj jakie zalety ma silka i dlaczego styropian nie pozwala z nich
    > korzystać

    Silka reguluje wilgotność pomieszczenia w cyklu dobowym.... czyli
    pochłania nadmiar wilgoci (z pomieszczenia) w dzień i oddaje ją w nocy
    (też do pomieszczenia). Czemu styropian miałby tu w czymś
    przeszkadzać?

    Kiedyś ktoś niefortunnie nazwał ten proces "oddychaniem ścian", a
    potem kilku cymbalistów poprzekręcało znaczenie wpierając że chodzi w
    tym o usuwanie wilgoci z domu na zewnątrz. No i mit o "oddychających
    ścianach" krąży do dzisiaj. Niektórzy nawet upierają się że chodzi o
    tlen i CO2 ..Jest to oczywista bzdura, ale "wiecznie żywa". Mam
    nadzieję że nie chcesz zaczynać kolejnego flamea o "oddychaniu ścian"
    - czyli jak to dom zdechnie jak go się styropianem obłoży?

    Silka akumuluje ciepło tak samo jak wilgoć - znowu co temu przeszkadza
    styropian?

    Silka ma niską promieniotwórczość własną - styropian ją
    napromieniowuje czy co (a wełna nie) ?

    Silka jest bardzo wytrzymała (na ściskanie) - czy styropian ją osłabia
    (a wełna nie)?

    Itp. itd....

    Wkraczasz na teren "odwiecznej wojny" między producentami wełny i
    styropianu. Wojny bezpardonowej o zdobycie obszarów zastosowań do
    których w sposób naturalny lepszy jest "wróg". Wszystkie chwyty
    dozwolone- mamy argument o "oddychaniu ścian" i nie zawahamy się go
    użyć!
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 10. Data: 2009-07-10 08:30:23
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > poszukaj jakie zalety ma silka i dlaczego styropian nie pozwala z nich
    > korzystać

    lol
    z mojej strony eot ;)

    Kane