  • 1. Data: 2009-07-09 22:38:11
    Temat: przeróbka szamba na zbiornik na deszczowkę do podlewania
    Od: "przemcool" <p...@0...pl>

    Witam
    Nadejszła wielkopomna chwila.... kiedy na mojej wsi założono kanalizację.
    Pozostało stare, betonowe, szczelne szambo, które chciałbym wykorzystać na
    deszczówkę do podlewania "upraw".

    Oczywiste jest to, że odesssam cały shit ze zbiornika.
    Planuję również karcherem wymyć sciany wewnętrzne zbiornika a następnie
    zalać go do pełna wodą i wsypać /wlać jakieś bakterie/nie bakterie może inną
    chemię aby zneutraliować pozostałe mikronieczystości.
    Czy ktoś przeprowadzał taki zabieg? JAkich środków używał? Może polecicie
    coś?
    Czytam już ze 2 dni różne wątki, ale każdy się tylko wymądrza i nic nie
    wnosi do dyskusji.
    Potrzebuję pilnej pomocy.
    Dzięki
    Przemo

  • 2. Data: 2009-07-10 05:40:17
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    przemcool pisze:
> [...]
    >
    > Oczywiste jest to, że odesssam cały shit ze zbiornika.
    > Planuję również karcherem wymyć sciany wewnętrzne zbiornika

    Lekka przesada, poza tym włażenie do szamba i mycie go jest delikatnie
    mówiąc niebezpieczne.

    > a następnie
    > zalać go do pełna wodą i wsypać /wlać jakieś bakterie/nie bakterie może inną
    > chemię aby zneutraliować pozostałe mikronieczystości.

    A w jakim celu? tak serio sie pytam bo deszczówka np z rynien też
    zawiera odpady różne jak pyłki igliwie, liście, kurz. pozbądź sie tylko
    wewnątrz tego co wyciąga szambiarka a potem normalnie zalej woda i
    możesz wsypać tych bakterii do przetrawienia resztek które i tak opadną
    na samo dno i tam do kończy się fermentacja.

    > Czy ktoś przeprowadzał taki zabieg? JAkich środków używał? Może polecicie
    > coś?

    Kupiłem bakterie do szamba w ogrodniczym nie pamiętam dokładnie co to było.

  • 3. Data: 2009-07-10 08:12:54
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    przemcool pisze:
> [...]
    > Pozostało stare, betonowe, szczelne szambo, które chciałbym wykorzystać na

    Też - jak kolega - myślę, że skoro ma to być do podlewania upraw, to nie
    ma co tego myć... po prostu opróżnić i tyle. Zalać wodą, wrzucić ew.
    bakterie i pewnie po kilku - kilkunastu dniach można tę wodę rozsączyć
    po uprawach :-). Potem już woda będzie tylko coraz 'czystsza'.

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2009-07-10 12:35:13
    Od: "przemcool" <p...@0...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Lekka przesada, poza tym włażenie do szamba i mycie go jest delikatnie
    > mówiąc niebezpieczne.

    Może rzeczywiście przesadziełm z tym karcherem, nie będe tam właził i się
    "inhalował".

> [...]
    > tego co wyciąga szambiarka a potem normalnie zalej woda i możesz wsypać
    > tych bakterii do przetrawienia resztek które i tak opadną na samo dno i

    Chodziło mi o bakterie coli, czerwonki oraz inne niebezpieczne. Lepiej na
    zimne dmuchać ;-)

    > Kupiłem bakterie do szamba w ogrodniczym nie pamiętam dokładnie co to
    > było.

    Muszę odwiedziź jakiegoś "ogrodnika"

    Dzięki, pozdrawiam.
    Przemo

  • 5. Data: 2009-07-10 12:39:32
    Od: "przemcool" <p...@0...pl>

> [...]
    > ma co tego myć... po prostu opróżnić i tyle. Zalać wodą, wrzucić ew.
    > bakterie i pewnie po kilku - kilkunastu dniach można tę wodę rozsączyć po

    Moja uprawa ;-) -takie małe poletko konopii indyjskich, będzie miało fajny
    zasobnik na wodę ;-)
    (żarcik)

  • 6. Data: 2009-07-10 15:11:44
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    przemcool pisze:

    > Chodziło mi o bakterie coli, czerwonki oraz inne niebezpieczne. Lepiej na
    > zimne dmuchać ;-)

    Wiesz, one zginą w tym środowisku bardzo szybko.

  • 7. Data: 2009-07-11 07:52:42
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "przemcool" <p...@0...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Nadejszła wielkopomna chwila.... kiedy na mojej wsi założono kanalizację.
    > Pozostało stare, betonowe, szczelne szambo, które chciałbym wykorzystać
    > na deszczówkę do podlewania "upraw".

    1.Podłączyć się do kanalizacji
    2.Podłączyc deszczówke do szamba
    3. Podlewać uprawy.

    Wszystko inne zbędne

    Kris

  • 8. Data: 2009-07-11 10:04:55
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    A ja bym to chociaż przepłukał. Dla zasady. Swiadomosc, ze tam plywalo
    gowno jakos by mi przeszkadzala.

    Pozdrawiam
    dy

  • 9. Data: 2009-07-11 12:52:32
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    >A ja bym to chociaż przepłukał. Dla zasady. Swiadomosc, ze tam plywalo
    >gowno jakos by mi przeszkadzala.

    Gówno= naturalny ekologiczny nawóz;)))

    Kris

  • 10. Data: 2009-07-11 18:54:16
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    A ja bym to chociaż przepłukał. Dla zasady. Swiadomosc, ze tam plywalo
    gowno jakos by mi przeszkadzala.

    Ja myślę że uprawom bardziej by przeszkadzała świadomość że oprócz gówna
    pływał tam także płyn do naczyń, kret du rur, domestos, wybielacze,
    rozpuszczalniki i wszelka inna chemia używana w gosp.dom.
    Przecież to nie bylo wylewane do innej kanalizacji. Chyba że się mylę...
    --
    Jackare